STUDENT EXCHANGE - INTERCANVI - Presentació

 

El nostre centre organitza des de ja fa uns anys un intercanvi d'estudiants amb Alemanya per a l'alumnat de 4t ESO i per als del primer curs de batxillerat que ho desitgi. Aquest intercanvi es va iniciar el curs 2001/2002 amb el centre Internationale Gesamtschule Heidelberg, d'aquesta localitat de Baden-Würtenberg. Des del curs 2004/2005 aquesta activitat l'hem realitzat amb el Hans Carossa Gymnasium, de Berlín.

Un grup d aproximadament 17-20 alumnes del nostre centre se sol desplaçar a Alemanya el mes de febrer i, posteriorment (al llarg del tercer trimestre), un grup d alumnes alemanys ens tornen la visita. L allotjament, en ambdós casos, es fa a casa de les famílies dels alumnes que participin en l intercanvi.

Al llarg del curs hi ha reunions informatives a les quals s'informa detalladament de tots els temes relacionats amb aquesta experiència.

Tant pares i mares com alumnes han fet una valoració molt positiva d'aquesta experiència en les anteriors ocasions en què l'intercanvi s'ha dut a terme.

Objectius de l'intercanvi

  • Estimular la independència i la curiositat de l'estudiant.
  • Possibilitar la vivència de noves experiències (relació amb la família acollidora, amb els companys a l'escola, etc.).
  • Eixamplar la interculturalitat.
  • Incentivar el sentit d'autoestima: els estudiants se senten capaços de fer moltes coses.
  • Ajudar el desenvolupament de la personalitat.
  • Estimular l'interès per l'alemany i/o anglès i el seu ús correcte i reconèixer la importància de les llengües en l'actual marc europeu i mundial.
  • Possibilitar l'ús correcte de la llengua estrangera en un mitjà germànic.

 

wp1c1e59a4.gif
wp1c1e59a4.gif
wp1c1e59a4.gif
wp1c1e59a4.gif
wp1c1e59a4.gif
wp1c1e59a4.gif
wp1c1e59a4.gif

PER QUÈ UN INTERCANVI?

AVANTATGES

  • Una experiència com aquesta té sense cap mena de dubte molts avantatges; a continuació n'assenyalarem els més importants.
  • Eixampla els horitzons dels/les estudiants i promou el seu interès per la cultura germànica i europea.
  • Al comparar ambdós contextos culturals, a més, aprenen no tan sols aspectes culturals de la ciutat i país que visiten sinó que reconeixen els trets diferencials de la seva pròpia cultura.
  • Millora la seva predisposició i motivació per aprendre una llengua estrangera i n estimula l'autoaprenentatge.
  • Aporta comprensió i tolerància envers els altres.
  • Ajuda a adaptar-se a treballar en equip i tot el que això representa: sentit de pertinença, compartir, col.laborar, etc.

 

EL CENTRE ALEMANY: HANS CAROSSA GYMNASIUM

(www.hans-carossa-gymnasium.de)

 

 

  •  

 

 

 

 

 

 

wp1c1e59a4.gif
wp1c1e59a4.gif
wp1c1e59a4.gif
wp1c1e59a4.gif
wp1c1e59a4.gif
wp1c1e59a4.gif