2.L’ INSTITUT LLUÍS DOMÈNECH I MONTANER: D’ ON VENIM?
2.1. BREU HISTÒRIA DEL NOSTRE CENTRE
L'institut Lluís Domènech i Montaner va obrir per primera vegada les seves portes
el mes de setembre del 1992 i es va instal·lar a l’edifici modernista Vil·la Flora,
propietat de l’Ajuntament. Vam començar amb una matrícula de 125 alumnes en un aulari
prefabricat i, el nombre d’alumnes va anar creixent. Finalment, el curs 2001-
Finalament, El curs 2009-
2.2. Importància de l’entorn i la seva incidència en el centre
Entenem per entorn totes aquelles condicions, recursos i activitats integrades i interrelacionades que directament o indirecta afecten el funcionament de l'escola.
Podem trobar quatre tipus diferents d'entorn:
· Físic: Canet de Mar, on es troba el nostre centre, ha experimentat un important impacte econòmic degut al turisme, que ha apaivagat les conseqüències negatives de la crisi econòmica, que ha perjudicat l’activitat tèxtil i industrial.
· Social: És en la dimensió social, no obstant, on els canvis són més dràstics : està canviant l'escala de valors. La concepció del temps, la situació del mercat laboral, l’estructura familiar i el lleure també canvien. Canvis que forcen el centre a assumir tasques que ja no són exclusives de la família. Les TIC, cada cop més, ofereixen a l'alumnat una escola alternativa a la convencional, cosa que obliga el professorat a ser coneixedor d'aquesta escola paral·lela.
· Psicològic: Amb un bon entorn psicològic aconseguirem que els estudiants es sentin bé al nostre centre i es sentin incentivats i capaços de fer coses. Vetllarem per evitar la desmotivació de l’alumnat, encoratjarem el professorat perquè segueixi innovant i garantirem un bon clima de treball.
· Acadèmic: El nostre centre ha d’oferir un bon entorn acadèmic per tal d’assegurar
que el procés ensenyament-
2.3. El nostre centre i el projecte educatiu vigent (PEC)
El PEC és el document rector d’ un centre: n'estableix el marc general de funcionament
i en defineix els trets d’identitat ( inclusió, escola laica, pluralitat, qualitat
pedagògica, retre comptes i implicació de les famílies) . També el PEC emmarca un
model educatiu particular de centre, que sorgeix després d'una reflexió crítica i
d’una avaluació diagnòstica sobre la realitat educativa del centre, que respecti
les característiques socials de l’entorn, de la cultura pedagògica del centre i del
professorat i que es concretaran en reptes educatius singulars al servei de l’assoliment
de les competències bàsiques i la reducció del fracàs escolar. Per tant, aquest document
recollirà el plantejament institucional i els objectius del centre sobre la identitat
del centre, els criteris d’organització pedagògica, prioritat i plantejaments educatius
i curriculars, els principis d’inclusió educativa, els valors i objectius de la convivència,
tot això expressat i avaluat per indicadors de progrés. Des de la Direcció vetllarem
per la seva elaboració i instauració dins del Centre i que esdevingui un hàbit consultar-
2.4. El nostre centre i el PQMC (Pla de Millora dels Centres)
Un altre dels reptes al qual haurem de fer front és l’ execució del PAC. És, per
a nosaltres, el tret de sortida, una oportunitat per a créixer i per habilitar iniciatives
que han de situar el nostre centre en un espai d'innovació constant i orientat cap
a la qualitat educativa. Una prova de la seva importància és la confecció d’aquest
projecte de Direcció, on en tot moment hem tingut en compte els tres moments d’execució
d’un Pla de Millora: visió, missió i valors. La materialització d’aquesta impremta
podeu apreciar-