Multicat és el nom abreujat del crèdit variable “Català Multimèdia” per a la proposta curricular de Segon d’ESO de l’IES Sentmenat en el curs acadèmic 2006-2007.

 Aquest quadern de  bitàcola (wblog “multicat”) en suposa el seu mitjà de comunicació i  d’assoliments, però també és el medi on els estudiants del crèdit treballen i interactuen amb “la resta del món”.

 

Objectius

  •  Descobrir i iniciar-se en les estratègies comunicatives més bàsiques emprades en l’elaboració de missatges orals, escrits i amb suport d’imatge.
  •  Descobrir, aprendre i exercir habilitats de cooperació en la realització de productes d’equip bo i assumint-ne els objectius com a fites que van més enllà del sumatori  de les tasques realitzades individualment.
  •  Assajar, descobrir, sorprendre’s i aprendre en l’àmbit de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació  (TIC) com a plataforma amb potencial de catalitzar tant estratègies comunicatives com de cooperació.
  •  Ser feliços

 

Contiguts

Per al desenvolupament d’aquests objectius s’ha previst treballar els següents continguts:

 La notícia: elements, ordre, redacció, reclam i suport d’imatge.

L’entrevista: elecció, reclams, preparació, suport d’imatge i execució.

La pel·lícula: llenguatge de la imatge, guió previ, execució, realització i muntatge.

 

Metodologia

(Crèdit  de 35 hores lectives).  Es constituiran lliurement grups de 4 estudiants que treballaran sobre un tema consensuat i que haurà de tenir tres vessants: notícia periodística, entrevista i guió cinematogràfic.

Els grups aniran rotant en el treball de cadascuna d’aquestes vessants per tal d’aprofitar millor els mitjans tècnics disponibles i no amuntegar-s’hi.

Totes les actuacions dels equips començaran amb una pluja d’idees i planificació de projecte, tot marcant objectius amb possibilitats reals d’assoliment.

Cap a la quinzena final del crèdit els equips podran tornar a revisar els productes acabats amb anterioritat per tal de millorar-los segons les noves descobertes que els estudiants hagin fet.

Es demana dels estudiants que, des del principi i fins al final i en tot moment, participin en aquest “quadern de bitàcola” donant la seva opinió, avaluant i proposant millores a tots els productes que vagin apareixent. És la millor manera d’aprendre “tots de tots”.

 

L’Avaluació

L’avaluació del crèdit es farà a partir dels èxits dels estudiants, que seran avaluats durant tot el procés, i també dels resultats dels productes exposats en aquesta bitàcola.

Del procés se n’avaluaran els avenços individuals observats, el nivell de cooperació i l’observació de les regles de comportament establertes.

Del productes se n’avaluaran els nivells de dificultat assolits segons els continguts, així com l’esforç i dedicació observades.