Multicat és el nom abreujat del crèdit variable “Català Multimèdia” per a la proposta curricular de Segon d’ESO de l’IES Sentmenat en el curs acadèmic 2006-2007. Aquest quadern de bitàcola (wblog “multicat”) en suposa el seu mitjà de comunicació i d’assoliments, però també és el medi on els estudiants del crèdit treballen i interactuen amb “la resta del món”.
|
![]() |
Objectius
|
|
ContigutsPer al desenvolupament d’aquests objectius s’ha previst treballar els següents continguts: La notícia: elements, ordre, redacció, reclam i suport d’imatge. L’entrevista: elecció, reclams, preparació, suport d’imatge i execució. La pel·lícula: llenguatge de la imatge, guió previ, execució, realització i muntatge.
|
|
Metodologia(Crèdit de 35 hores lectives). Es constituiran lliurement grups de 4 estudiants que treballaran sobre un tema consensuat i que haurà de tenir tres vessants: notícia periodística, entrevista i guió cinematogràfic. Els grups aniran rotant en el treball de cadascuna d’aquestes vessants per tal d’aprofitar millor els mitjans tècnics disponibles i no amuntegar-s’hi. Totes les actuacions dels equips començaran amb una pluja d’idees i planificació de projecte, tot marcant objectius amb possibilitats reals d’assoliment. Cap a la quinzena final del crèdit els equips podran tornar a revisar els productes acabats amb anterioritat per tal de millorar-los segons les noves descobertes que els estudiants hagin fet. Es demana dels estudiants que, des del principi i fins al final i en tot moment, participin en aquest “quadern de bitàcola” donant la seva opinió, avaluant i proposant millores a tots els productes que vagin apareixent. És la millor manera d’aprendre “tots de tots”.
|
|
L’AvaluacióL’avaluació del crèdit es farà a partir dels èxits dels estudiants, que seran avaluats durant tot el procés, i també dels resultats dels productes exposats en aquesta bitàcola. Del procés se n’avaluaran els avenços individuals observats, el nivell de cooperació i l’observació de les regles de comportament establertes. Del productes se n’avaluaran els nivells de dificultat assolits segons els continguts, així com l’esforç i dedicació observades.
|