Reflexió de l'autor.
El present treball és una proposta didàctica per aplicar-se
a l'Educació Infantil i Primària. La vaig començar a
elaborar a principi de l'any 2002 i al març de 2003 l' he donat per
conclós. Com a continguts podria haver pogut incloure més coses
i també pensarà algú, que em podria haver estalviat aquesta
o l'altra part. Però humilment crec que el que he recullit és
una de les moltes propostes possibles per poder acostar la informàtica
al mon educatiu. Voldria fer menció que encara que puga parèixer
el contrari no va adreçada exclusivament als ensenyants, si no que
igualment pot ser utilitzada pels pares i mares . Per aquells que no tinguen
coneixements d'informàtica, els servirà per tindre una petita
base, i pels que si tinguen certa idea, saber que és el que es treballa
ara per ara a l'escola, o al menys els que seria interessant que es treballara.
Aquest és un dels problemes que afecten a la nostra escola valenciana,
la falta de preparació dels educadors a nivell informàtic, provocada
per la manca de cursos i seminaris que l'administració deuria convocar
i no convoca i també per l'absoluta carència de mitjans físics.
Com a exemple l'escola de la meua filla petita, que està a Educació
Infantil. En una escola de vora 1000 alumnes, hi ha únicament un ordinador,
sense contar el que hi ha a direcció, que s'utilitza per tasques administratives.
La informàtica és un camp cada vegada més utilitzat en
la vida quotidiana, i l'escola ha de preparar als alumnes, no com una matéria
més, si més no com un eina de treball a utilitzar en tota la
resta de assignatures. Cal que esmente ací la gran tasca que fa anys
s'està desenvolupant a Catalunya. On existeix un fort departament informàtic,
que crea dotacions anuals per les escoles i treballa molt i molt bé
el que és el programari educatiu i el software. I que no s' utilitza
no tan sols a nivell educatiu, si no també amb el funcionament intern
administratiu que facilita les tasques dels equips directius, en tasques tan
feixugues, com és la matriculació, pre-inscripció, etc.
També a vegades presenta problemes però sense dubte és
el mirall on l'admistració educativa valenciana deu mirar per assolir
el nivell que educativament el nostre país hauria de tindre.
Vull fer menció que durant el curs 2001-2002, em trobava al Priorat,
als peus del mític Montsant, treballant a la Zona Escolar Rural, ZER
Montsant - Serra de Prades, com a mestre i coordinador d'informàtica
de les quatre escoles de la ZER, i va ser allà, al poble de Cornudella
de Montsant on vaig començar aquest llibre. El curs següent cap
al mes de març de 2003, el vaig acabar quan vivia a l'Aleixar i treballava
a la ZER Baix Camp Nord, de mestre d'Educació Especial. El meu desig
és que puga ser útil, als mestres i que es puga aplicar el més
possible a la major quantitat d'escoles del meu estimat i molts dies d'hivern
enyorat, País Valencià.
J. Vicent Cerdà N.
jcerda5@pie.xtec.es