Origen de la web

La idea de crear una pàgina web sobre els ocells a Olesa de Montserrat prové de la combinació de dos factors: una passió personal per l'observació i estudi dels ocells i un problema professional.

Com a professor de secundària de l'Escola Povill realitzava (abril de 2003) un crèdit variable a 4t d'ESO titulat "El món dels ocells" en què estudiàvem l'ornitofauna olesana. La necessitat de mostrar als alumnes com eren els ocells de què els parlava no quedaven cobertes pels llibres d'identificació (un recurs massa limitat per un grup de 18 alumnes) i es feia necessari buscar un sistema més eficaç que les fotocòpies en blanc i negre on qualsevol semblança dels ocells fotocopiats amb els reals era pura coincidència.

El fet que la utilització de l'aula d'informàtica sempre sigui ben acollida per part dels alumnes i la possibilitat d'aconseguir via internet fotografies de tots els ocells a estudiar, van fer-me decidir a crear una web molt simple sobre els ocells d'Olesa durant les vacances de Setmana Santa .

Inicialment aquesta web no estava disponible a la Xarxa i només l'utilitzàvem com a expositor fotogràfic a l'aula on s'incorporaven unes dades bàsiques sobre cada espècie al terme Olesà. Després de treballar-hi unes setmanes, però, va sorgir l'oportunitat de penjar la pàgina.

En fer-hi quatre retocs per a la seva exhibició "pública" he intentat que la pàgina web, a part de complir una funció clarament divulgativa, també fos una font d'informació per a aquells aficionats a l'ornitologia que vulguin conèixer l'actualitat ornítica del terme d'Olesa de Montserrat.

En penjar una pàgina a la Xarxa, sempre et quedes amb el dubte de si realment hi haurà algú que la visiti, i més quan és de temàtica local. El temps dirà si hi ha gaire gent interessada en l'ornitologia que la utilitzi, però només que serveixi per acostar a algun navegant al món dels ocells ja haurà valgut la pena.

Jordi Cerdeira i Ribot

Olesa de Montserrat, a 10 de maig de 2003.