• I a trenc d'alba sempre enyor la mar
    • Te deix, amor, la mar com a penyora
    • Elegia per una dama que enyorava la mar
    • Paisatge marí per a un assassinat
    • Absent la mort, jo mateix vaig matar-la ran d'ones
    • Mar, amor meu, acompanyament per a sis veus
  • Balcons de tristos somnis
    • Que hi és n'Àngela?
    • Qui enviava flors a na Glòria
    • Quan els cabells es fan seda a les mans
    • Flames de llum cremaven grocs domassos
  • Recomença la dansa
    • Papallones d'incerts colors mortes al peu del teu llit
    • Als llavis l'aspre gust de la lletrada
    • Era el seu pa de cada dia
    • No fou la passatgera dos milions
    • Vessant amor
    • Noltros no hem tengut sort en sos homos
    • Petit i sobri homenatge a Liza Minelli
    • Ella, Maria, parenta de James Bond

     

 

els personatges, marginats i frustrats, viuen la situació de manera dramàtica, i per això la mort apareix en totes les narracions
els personatges, vells i marginats, es creen el seu propi món, ratllant la bogeria
els personatges, tot i els problemes, són capaços de recuperar-se
La clau per a la lectura de Te deix, amor, la mar com a penyora està a pensar que Carme Riera no fa més que mostrar diverses situacions de personatges marginats, que intenten sobreviure en un món que no els comprèn. Però l'autora no pretén jutjar ningú, ni els "normals" ni els "marginats".
La dedicatòria final resumeix clarament aquesta idea: la importància de la dona i dels personatges marginats. És clar que també vol que la gent estàndard s'assabenti de l'existència d'un món diferent

A Eva, a la dona.
Als que no hi són tots...
Als que es passegen del braç de la anormalitat.
Als difícils.
Als isolats.
Als pervertits.
A aquells a qui contorba la bellesa...

Però també a tots els altres