Text guanyador del Premi La Vanguardia a l'Escola 2005 per a alumnes del primer cicle de l'ESO
Els autors són: la Berta Jorba, en Jordi Calduch, l'Arnau Solanellas, la Mireia Balcells i en Jordi Cañizares. Text supervisat per Glòria Gamisans

Agraïm a l'Escola Pia d'Igualada el permís per publicar aquest treball

Tria la teva solució

Has triat ser un alumne

Avui al matí, al "margi" se li ha petat el bolígraf blau a la boca i després que tu i els teus companys us hagueu burlat (rialles, insults, copets... ), al carrer li tocarà la pallissa.

Decideixes participar en la baralla

Creus que has d'intentar convèncer als altres que no ho facin

Al carrer, tu i els teus companys us dediqueu a donar-li cops i puntades al company del bolígraf petat ; després l'insulteu i li doneu "collejas" i empentes. Esteu avorrits i així passa l'estona més ràpid.

FINAL : Avui, el company que ahir vas estomacar, no ha vingut a classe; el professor us comunica que ha canviat de centre. Tu et sents un xic malament però els teus companys que no deixen d'observar-te et fan sobreposar i buscar una nova víctima.

t'ho repenses

ja t'està bé

Al carrer, veus com tots els alumnes de la classe van a estomacar-lo; tu t'hi interposes i els amenaces en què si s'atreveixen a tocar-lo, avisaràs al director/a; la resta de la classe et tracta d'acuseta durant tot el dia, però tu penses que ja els passarà.

FINAL : L'alumne que acabes de salvar d' una esbatussada, t'està molt agraït i et convida a un gelat després de col·legi i el professorat et felicita pel què has fet ; al cap de dos dies la resta de companys ja ha oblidat la teva acció heroica.

Prova com et va en un altre paper

Si ja has fet els tres papers ves a les conclusions