Text guanyador del Premi La Vanguardia a l'Escola 2005 per a alumnes del primer cicle de l'ESO
Els autors són: la Berta Jorba, en Jordi Calduch, l'Arnau Solanellas, la Mireia Balcells i en Jordi Cañizares. Text supervisat per Glòria Gamisans

Agraïm a l'Escola Pia d'Igualada el permís per publicar aquest treball

Tria la teva solució

Has triat ser un mestre

Avui al matí, mentre estaves fent classe, a un dels teus alumnes, que estava mossegant el bolígraf, ha acabat petant-se-li i li ha quedat tota la boca blava; inevitablement, la resta dels alumnes, s'han posat a riure i a insultar-lo.

El més convenient és esbroncar l'alumne

És millor esbroncar la resta de la classe

Et poses a esbroncar a l'alumne; li dius que ja li està bé, que a qui se li acut mossegar els bolígrafs (tot i que saps que tots els alumnes ho fan); l'alumne marxa avergonyit de la classe donant un cop fort a la porta; tu no dius res i continues amb el que explicaves.

FINAL : L'endemà, des de secretaria, et comuniquen que l'alumne ha canviat de centre. No creus que en part aquest canvi l'hauries pogut evitar?

t'ho repenses

ja t'està bé

En veure que l'alumne se sent avergonyit, el tranquil·litzes i el deixes anar al lavabo; acte seguit, esbronques als alumnes dient : "No és gens correcte que quan algú té un petit accident, la gent se'n burli" i coses per l'estil.

FINAL : Els alumnes s'adonen que han sigut grollers amb ell i deixen córrer la iniciativa d'estomacar-lo al sortir de classe; et sents orgullós; saps que si no haguessis intervingut amb eficàcia, haurien pogut passar coses molt pitjors.

Prova com et va en un altre paper

Si ja has fet els tres papers ves a les conclusions