Per què fer recerca a l'àmbit escolar?

 

Conrear la curiositat.



Capacitar a les persones a fer-se preguntes i imaginar respostes.


Aprendre a comprovar la validesa d'aquestes respostes imaginades.


Posar a la pràctica i aplicar el coneixement: tenir capacitat per aprendre.


Adquirir habilitats per desenvolupar l’autonomia: aprendre a "moure's", saber cercar informació en diversos entorns (biblioteques, arxius, hemeroteques, museus, entorns telemàtics, centres educatius, carrer, camp…).


Capacitar per seleccionar i processar informació, tot discriminant el que és útil i important del que és accessori i irrellevant.


Capacitar per al treball cooperatiu.


Estimular la imaginació i la creativitat.


Saber comunicar el que s'ha trobat (escrivint, parlant, generant gràfics, taules, imatges).


Desenvolupar un pensament crític, a través de la recerca, que permeti discriminar allò que té una base rigorosa d'allò que no la té.

Divertir-se i alhora aprendre, ja que les recerques generalment parteixen de l'àmbit afectiu.


Tornar a l'origen