Per què fer recerca a l'àmbit escolar?
Conrear la curiositat. Capacitar a les persones a fer-se preguntes i imaginar respostes. Aprendre a comprovar la validesa d'aquestes respostes imaginades. Posar a la pràctica i aplicar el coneixement: tenir capacitat per aprendre. Adquirir habilitats per desenvolupar lautonomia: aprendre a "moure's", saber cercar informació en diversos entorns (biblioteques, arxius, hemeroteques, museus, entorns telemàtics, centres educatius, carrer, camp ). Capacitar per seleccionar i processar informació, tot discriminant el que és útil i important del que és accessori i irrellevant. Capacitar per al treball cooperatiu. Estimular la imaginació i la creativitat. Saber comunicar el que s'ha trobat (escrivint, parlant, generant gràfics, taules, imatges). Desenvolupar un pensament crític, a través de la recerca, que permeti discriminar allò que té una base rigorosa d'allò que no la té. Divertir-se i alhora aprendre, ja que les recerques generalment parteixen de l'àmbit afectiu. |