APLICACIÓ DE LES WEB QUEST EN EDUCACIÓ FÍSICA

Recordem que les WebQuest són activitats d'investigació pautades on tota o part de la informació amb la qual l'alumne treballa prové dels recursos d'Internet.
El treball amb WebQuest implica:
  • El treball en equip.
  • La interacció i participació de tots.
  • Responsabilitat individual i de grup.
  • Familiarització amb els recursos “on line”.
  • Organitzar la informació per categories.
  • El desenvolupament d'habilitats socials.
  • Una activitat globalitzadora.
La metodologia del treball amb WebQuest es caracteritza:
  • Trencar els límits de l'aula tradicional.
  • Revalorar, en gran mesura, el text escrit i la destresa mental i operativa en els procediments de tractament de la informació.
  • Converteix als alumnes i educadors en processadors i creadors d'informació.
  • Desenvolupa activitats col•laboratives d'ensenyament i d'aprenentatge entre institucions i amb altres persones en el ciberespai.
  • Promou criteris i genera habilitats per a la discriminació de la informació oposada la qual pot ser molt variada, contradictòria, inadequada i fins i tot incomprensible.
  • Revalora el paper dels docents com orientadors i mediadors, actualitzant les seves destreses per a treballar en situacions que les desigualtats poden ser molt notòries.
  • Potencia les megahabilidades comunicatives.
Aplicació de les WebQuest en Educació Física:
A més de totes les implicacions anteriors, des del punt de vista educatiu en general, per a l'Educació Física representa:
  • Una nova manera d'ensenyar i aprendre els continguts conceptuals.
  • La incorporació de nous i actuals instruments per a una avaluació formativa.
  • La possibilitat de dissenyar programes personals d'Educació Física.
  • Desenvolupar i treballar determinats continguts de l'Educació Física que no són possibles si es manca de determinats recursos.
  • La incorporació de les TIC en el currículum de l'Educació Física.

Creative Commons License
Sota llicencia de Creative Commons.