ACTIVITAT 2
Com han explicat l'Evolució els cièntífics?
Com es fa actualment?

El treball és doble: per una banda tots els grups haureu de trobar l'informació bàsica sobre el Darwinisme (apartat 2) i el Neodarwinisme (apartat 4).
Després us haureu d'especialitzar en algun dels altres científics : Autors previs a Darwin, Lamarck, antievolucionistes , Wallace o les dificultats que planteja actualment la Teoria de l'Evolució.
Com a producte heu d'elaborar una presentació (PWP o Op.Of. Impress) I participar en un col·loqui on defensareu una de les postures escollides.

Charles Darwin
(1809 -1883)

Jean Baptiste Lamarck
(1744 - 1829)

Alfred Russell Wallace
(1823 - 1913)

Georges Cuvier
(1769- 1832)

1) Autors previs a Darwin (a escollir)
--> Podeu trobar una visió història a la pàgina dels Hipertextos de Biologia.
-->A la pàgina Palomar (en anglès) sobre el predarwinians podreu trobar informació per fer un comentari sobre les opinions de diferents científics anteriors a Charles Darwin i Alfred Wallace: James Ussher, Carol Linneus, el comte de Buffon, Erasmus Darwin...

2) Charles Darwin i Alfred R. Wallace (tots els grups)
--> Sobre la Biografia de Charles Darwin, el seu viatge i la Teoria de la Selecció Natural de Darwin / Wallace.
          a) A la pàgina Hipertextos de Biologia
          b) A la pàgina d'Evolutionibus, l'article: Darwin i el trasnformisme anglès
--> Per ampliar una mica més
         c) A la pàgina de Palomar (Darwin and Natural Selection, en anglès

3) La Teoria de Lamarck (a escollir) Podeu mirar
--> a la pàgina d'Aulanet hi una explicació clara de la Teoria de Lamarck i una comparació interessant amb la teoria de Darwin / Wallace.
--> També a pàgina titulada "La búsqueda del método natural" (apartat IV) hi ha una bona visió de la Teoria de Lamarck amb uns gràfics molt entenedors

4) Teories antievolucionistes (a escollir)
--> A la Wikipèdia teniu una bona explicació sobre el Fixisme
--> Podeu completar amb el pensament de Georges Cuvier a "Apuntes de Historia Natural", en especial la seva Teoria de les Revolucions.

5) Alfred Wallace ( a escollir)
  d) A Biologia-en-internet hi ha informació concreta sobre Wallace
Si Darwin no hagués nascut

6) Explicació actual: el Neodarwinisme (tots els grups)
--> Un resum per orientar al Monografias - Origen de la vida
--> A la pàgina de wikipèdia (Neodarwinismo)
--> Per ampliar-ho força (el Neodarwinisme i la Teoria Sintètica de l'Evolució) a Filo-Xarxa
--> Per acabar a la pàgina de Framk Knowles ens planteja les principals dificultats de la teoria de l'evolució (anglès)

Orientacions sobre el producte final

Heu d'elaborar una presentació en Powepoint o Open Office Impress amb les teories de Darwin i les explicacions de la Teoria Sintètica. A més hi haureu d'incloure informació sobre el tema optatiu escollit.
Si necessiteu ajut per elaborar la presentació podeu anar a aquesta adreça
Amb aquesta darrera part s'organitzarà un petit col·loqui on un representant de cada grup defensarà la postura del científic escollit.