ÉS LA PERSONA ENCARREGADA DE ELABORAR (FER) DIVERSES CLASSES DE PASTISSOS I ALTRES PRODUCTES A BASE DE FARINA, COM XOCOLATES I DOLÇOS

NOM DE LA FEINA: Pastisser-a

Imprimir Pàgina

QUÈ ES FA?

• Elaborar galetes, pastissos i altres productes elaborats amb farina.
  • Confeccionar, a mà, amb ajuda d'estrils i algunes màquines, dolços i llaminadures, barrejant sucre, xocolata i altres ingredients.
  • Utilització de diferents tipus d'eines i màquines de moldre, premsar, barrejar, etc.

LES CONDICIONS DE TREBALL

És una feina en la que es fan servir diferents tipus d'eines i màquinaria. Es desenvolupa de peu i en un ambient tancat i amb llum artificial.

REQUERIMENTS FÍSICS PER DESENVOLUPAR AQUESTA FEINA

Aquesta feina exigeix una perfecta utilització de cames, braços, mans i dits. Bona sensibilitat olfactiva, gustativa i tàctil. No has de patir malalties de la pell, ni malalties circulatòries o dels ossos que dificultin la permanència prolongada de peu.

Amunt

QUÈ HABILITATS S'HAN DE TENIR PER FER AQUESTA FEINA?

És convenient una bona apreciació de mides, volums i pes. També has de tenir destresa manual i digital, capacitat d'organització, bona coordinació i capacitat creadora. Es requereix també una bona comprensió d'instruccions, d'ordres i indicacions, orals o escrites.

QUÈ POTS ACONSEGUIR AMB AQUESTA FEINA?

Actualment el sou mínim interprofessionals a jornada sencera és de 490 € al mes.

QUÈ ESTUDIS NECESSITES PER FER AQUESTA FEINA?

Pots fer un curs de Formació Ocupacional o bé realitzar estudis a l'Escola de Pastisseria del Gremi de Barcelona.

PERSPECTIVES DE FUTUR

Es manté estable amb moment de pujada sobre tot pels bons professionals.

ON POTS FER ESTUDIS RELACIONATS AMB AQUESTA FEINA?

MUNICIPI
CENTRE
TIPOLOGIA
ADREÇA