Què és una WebQuest?

Jordi Vivancos proposa la traducció recerca assistida, veritablement, si cerquem en un diccionari el significat del terme Quest , obtenim el teme cerca.

Bernie Dodge 1995 pare de la WebQuest

Una wequest és una activitat orientada a la investigació, on tota o gairebé tota la informació procedeis de recursos de la web.

webquest.xtec
Són activitats orientades cap a la investigació en les quals part o tota la informació amb què l’alumnat interactua prové de recursos d’Internet.

Wiquièdia

La webquest és una proposta didàctica basada en la recerca d'informació a Internet i en la elaboració, mitjançant la interacció entre els alumnes, d'algun producte que impliqui activitats cognitives d'ordre superior (anàlisi, síntesi, valoració, etc.). Generalment, es tracta d'una pàgina que proposa una història suggerent als participants per tal que aconsegueixin una sèrie d'informacions en unes pàgines d'internet concretes, extraient les seves conclusions a partir del treball cooperatiu. Els objectius són combinar els continguts curriculars amb l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació a l'aula.

Les webquest es basen en el constructivisme, és a dir, en que els alumnes construeixin el seu propi coneixement a partir dels coneixements propis previs. Van ser ideades per en Bernie Dodge l'any 1995 amb l'ajut d'en Tom March en el desenvolupament pràctic. Moltes de les webquests es creen a partir de generadors si els professors no saben programació.

1ªEscola d'estiu de l'AEIC
Una proposta metodològica per a l'ús educatiu d'Internet.
Prentació de Carme Barba

Internet en el aula: las WebQuest.
Centre d'Educació i Noves Tecnologies Universitat Jaume I

Isabel Peréz Torres
Pàgina personal basada en la seva tesi doctorar Diseño de Webquest para la Enseñanza/Aprendizaje del Inglés como Lengua Extrangera.