TECNOLOGIA DE L'EDUCACIÓ. ESTIMULAR PER EDUCAR
Els
nens i nenes que fan servir un ordinador a casa es mostren més entusiastes
i segurs quan n'utilitzen a l'escola
Els videojocs poden ser educatius si se'n fa un ús adequat
La TI pot proporcionar un entorn d'aprenentatge segur i encoratjador
La TI té flexibilitat per a adaptar-se a les capacitats i necessitats
individuals de cada estudiant
La TI pot estimular estudiants desmotivats per a l'aprenentatge
Els ordinadors proporcionen als estudiants l'oportunitat d'assolir bons resultats
on prèviament han fallat
Els ordinadors poden reduir el risc de fracàs escolar
La TI permet als estudiants reflexionar sobre què han escrit i canviar-ho
fàcilment
L'ús de l'ordinador per a la producció escrita motiva els estudiants
a adquirir destreses bàsiques de lecto-escriptura
Amb la TI els estudiants tenen accés immediat a materials de referència
més rics i variats
La TI pot presentar la informació de formes noves que ajudin a comprendre-la,
assimilar-la i utilitzar-la més eficientment
La TI allibera l'estudiant del processament manual i rutinari de dades, permetent
que es concentri en la seva interpretació i ús
Les idees difícils esdevenen més comprensibles quan la TI les
fa visibles
La tecnologia interactiva motiva i estimula l'aprenentatge
Programes informàtics amb veu digitalitzada poden ajudar en el procés
de lecto-escriptura
La TI proporciona a l'alumnat la possibilitat d'experimentar idees i d'assumir
riscos
Les simulacions amb ordinador estimulen el raonament analític i divergent
La TI és particularment valuosa per mantenir l'atenció dels alumnes
amb problemes emocionals i de conducta
La TI pot sovint compensar les dificultats de comunicació i d'aprenentatge
d'alumnes amb discapacitats físiques i sensorials
La TI pot potenciar l'autoimatge i l'autonomia de l'alumnat amb dificultats
d'aprenentatge múltiples i profundes
La utilització de la TI fa que els professors revisin com ensenyen i
com aprenen els estudiants
Els ordinadors ajuden els estudiants a aprendre quan s'empren en tasques i activitats
significatives i ben dissenyades
Els estudiants fan un ús més efectiu dels ordinadors si el professorat
sap quan i com intervenir
La TI potencia l'efectivitat del treball en grup
Facilitar l'accés del professorat als ordinadors estimula i millora la
integració de la TI al currículum
Els directors que utilitzen ordinadors aixequen el nivell de la TI a les seves
escoles
Els sistemes de gestió de la informació poden estalviar temps
i diners a les escoles
Aquest document és la traducció del llibre IT works. Stimulate
to educate escrit per Jenny Brown i Francis Howlett. i editat l'any 1994 pel
National Council for Educational Technology (NCET) del Regne Unit. ISBN 1 85379
257 8.
© Copyright NCET.
El Programa d'Informàtica Educativa del Departament d'Ensenyament de
la Generalitat de Catalunya agraeix al National Council for Educational Technology
la gentilesa d'autoritzar la traducció i difusió d'aquest document
en llengua catalana.
Les informacions i opinions que expressa són responsabilitat exclusiva
dels autors. Qualsevol reproducció parcial d'aquesta obra ha de mencionar
l'autoria i el copyright del National Council for Educational Technology