TECNOLOGIA DE L'EDUCACIÓ.
ESTIMULAR PER EDUCAR
Els
nens i nenes que fan servir un ordinador a casa es mostren més
entusiastes i segurs quan n'utilitzen a l'escola
Els videojocs poden ser educatius si se'n fa un ús adequat
La TI pot proporcionar un entorn d'aprenentatge segur i encoratjador
La TI té flexibilitat per a adaptar-se a les capacitats i necessitats
individuals de cada estudiant
La TI pot estimular estudiants desmotivats per a l'aprenentatge
Els ordinadors proporcionen als estudiants l'oportunitat d'assolir bons
resultats on prèviament han fallat
Els ordinadors poden reduir el risc de fracàs escolar
La TI permet als estudiants reflexionar sobre què han escrit i
canviar-ho fàcilment
L'ús de l'ordinador per a la producció escrita motiva els
estudiants a adquirir destreses bàsiques de lecto-escriptura
Amb la TI els estudiants tenen accés immediat a materials de referència
més rics i variats
La TI pot presentar la informació de formes noves que ajudin a
comprendre-la, assimilar-la i utilitzar-la més eficientment
La TI allibera l'estudiant del processament manual i rutinari de dades,
permetent que es concentri en la seva interpretació i ús
Les idees difícils esdevenen més comprensibles quan la TI
les fa visibles
La tecnologia interactiva motiva i estimula l'aprenentatge
Programes informàtics amb veu digitalitzada poden ajudar en el
procés de lecto-escriptura
La TI proporciona a l'alumnat la possibilitat d'experimentar idees i d'assumir
riscos
Les simulacions amb ordinador estimulen el raonament analític i
divergent
La TI és particularment valuosa per mantenir l'atenció dels
alumnes amb problemes emocionals i de conducta
La TI pot sovint compensar les dificultats de comunicació i d'aprenentatge
d'alumnes amb discapacitats físiques i sensorials
La TI pot potenciar l'autoimatge i l'autonomia de l'alumnat amb dificultats
d'aprenentatge múltiples i profundes
La utilització de la TI fa que els professors revisin com ensenyen
i com aprenen els estudiants
Els ordinadors ajuden els estudiants a aprendre quan s'empren en tasques
i activitats significatives i ben dissenyades
Els estudiants fan un ús més efectiu dels ordinadors si
el professorat sap quan i com intervenir
La TI potencia l'efectivitat del treball en grup
Facilitar l'accés del professorat als ordinadors estimula i millora
la integració de la TI al currículum
Els directors que utilitzen ordinadors aixequen el nivell de la TI a les
seves escoles
Els sistemes de gestió de la informació poden estalviar
temps i diners a les escoles
Aquest document és la traducció del llibre IT works.
Stimulate to educate escrit per Jenny Brown i Francis Howlett. i editat
l'any 1994 pel National Council for Educational Technology (NCET) del
Regne Unit. ISBN 1 85379 257 8.
© Copyright NCET.
El Programa d'Informàtica Educativa del Departament d'Ensenyament
de la Generalitat de Catalunya agraeix al National Council for Educational
Technology la gentilesa d'autoritzar la traducció i difusió
d'aquest document en llengua catalana.
Les informacions i opinions que expressa són responsabilitat exclusiva
dels autors. Qualsevol reproducció parcial d'aquesta obra ha de
mencionar l'autoria i el copyright del National Council for Educational
Technology
|