El 6 de juliol, a l'entrenyable Mas Sant Iscle, es va poder assistir a les desafinades notes del duet Teresa Berganza (mare) & Cecilia Lavilla Berganza (filla), excel.lentment acompanyades, això sí, pel pianista Juan Antonio Álvarez Parejo.

El 20 de juliol va ser el torn de la jove pianista Laia Masramon i Vendrell, de 25 anys, alumna de la "Escuela Superior de Música Reina Sofía". D'entrada, a jutjar per la immensa extensió laudatòria del seu CV al programa de mà, el concert prometia. Aviat, però, la teofonia de Scriabin va començar a deixar glaçada a l'audiència expectant. I quan la qualitat musical de les partitures escollides va remuntar (acabant el programa amb l'Andante spianato et Grande Polonaise Brillante, opus 22, de Chopin), les notes percutides no van transmetre mai la idea de conjunt del compositor polonès. El respectable es mereixia quelcom més que un programa centrat en les personals preferències de la pianista i interpretat d'una forma gèlida, academicista, mancada d'expressivitat i d'emoció.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

TV3 (the Catalan TV) cast a program showing the corruption of some Non Governmental Organizations (ONGs) last Sunday (12/03/06).
Concretely, it told us about the practices of NGO "Ayuda en Acción". A good and fair woman was sending 20 € each month to help a child in El Salvador through this non-profitable organization. It results in 250 $ per year. When she travelled to El Salvador to see the improvements in the life of her child, she didn't observe where had been invested her money.
The child had only received from "Ayuda en Acción" a little pad with a cost of less than 3 $. Where had been invested the other 247 $?
She demanded explanations from "Ayuda en Acción". She received no concrete answers (general expenses, administrative costs ...). Conclusion: She had been sending 250 $ per year. Only 3 $ had arrived to the child in the form of a little pad. The other 247 $ had disappeared and vanished.

Enric Marco, fins ara president de l'Amical de Matthausen i una veu dels deportats als camps de concentració nazi, ha resultat ser un impostor.
Quan parlava a les universitats, quan parlava als parlaments, quan parlava als instituts i escoles, quan sortia als mitjans de comunicació ... TOT era una MENTIDA.
Quan rebia la Creu de Sant Jordi (ara retornada), quan rebia honors i reconeixements d'heroi ... TOT era una FARSA.
Mai va estar a cap camp de concentració. Just al contrari, va anar voluntari a treballar a l'Alemanya nazi.
No és acceptable dir que parlava pels sense veu. Encara hi ha moltes persones que realment van patir els horros del totalitarisme i que ho poden explicar. Quan l'impostor parlava, ho feia arraconant i prenent la paraula als veritables deportats.
Ull amb la falsificació de la història. Malalts d'egocentrisme n'hi ha molts ...

Alba, a 5 year old girl, has been ill-treated by her parents. As a result, she is in Hospital Vall d'Hebron. Her life is under threat at the moment due to the appalling ill treatments (broken ribs, sexual harassment ...).
The fact is that this case was in knowledge of Justice (3 trials), Social Services of Local Towns (Ajuntaments de Viladecans i Montcada i Reixach), 3 different bodies of Police (Policia Municipal, Mossos d'Esquadra i Guàrdia Civil), as well as the Social Welfare Department of Catalan Government (Departament de Benestar Social de la Generalitat).
However, the tragedy has not been avoided. It has occurred.
Now, we listen to the public authorities and no one is to blame. They say that the functioning of public services was and is immaculate. Only a series of fatal delayments and misunderstandings are to blame. The solution to the problem is more money for the different public departments, more competences , more positivist and finalist legislation and the prevailment of administrative procedure over judicial one. These measures, far from preventing further violence, far from solving it, are likely to worsen it. I think that the strengthening of the marriage and the civil society would be far better solutions.
Meanwhile, Alba is fighting against the death and civil organisations claim that is not the first case of ill treatments not resolved in due moment.

Ja està en el mercat la pel.lícula sobre el "Codi da Vinci" basada en la novela homònima de Brown. El cost del film ha estat de 97 milions de dòlars, xifra escandalosament alta per veure a un desganat Tom Hanks, als quals hem d'afegir quasi 50 milions més en la campanya de marketing per tal de promocionar-la. En els primers dies de projecció, ja n'ha recaptat 170 milions. I és que la polèmica ven.
La història no té cap fonament històric. Com es diu explícitament a d'altres pel.lícules, "qualsevol semblança amb la realitat és pura coincidència". No obstant, Sony en cap moment ho anuncia. El rètol de "Ficció" no surt per enlloc. Està clar que tenen por que això reduiria l'atractiu comercial i minvaria els ingressos milionaris del film.
El risc que hi veig és que els nostres nois i noies, tan poc formats en l'àmbit religiós, s'empassin l'argument com a real. Falta molt més sentit crític.