ESCOLA JOSEP VENTALLÓ
Comença la funció!

El C.E.I.P. Josep Ventalló es troba ubicat en una barriada obrera de la ciutat de Terrassa al Vallès Occidental. És un barri nou i dels anomenat barri dormitori que es va crear per a acollir a les riades d'immigrants que per la dècada dels 70 va arribar a Catalunya i en concret a Terrassa en busca d'un lloc per treballar i per a viure. És per tant un barri obrer com tants altres del cinturó industrials de les grans ciutats de Catalunya en general i de Barcelona en particular.
Josep Ventalló és una escola amb 25 anys de vida i que sempre s'ha dedicat a immigrants o fills d'immigrants amb els problemes que això comporta en termes d'integració. A més, la llunyania del barri respecte al centre de la ciutat, uns 5 Km i la barrera arquitectònica d'un polígon industrial, ha estat i segueix estant un dels motius de la manca d'arrelament del seus habitants. Es podria ben dir que el barri és un poble dintre de la ciutat de Terrassa.
És per tant un barri en el que els serveis segueixen sent els mínims. Un Cap, dues escoles de primària i un institut tot recent, però poc més, i sobre tot en termes culturals cap cinema, cap teatre, cap club esportiu que no sigui el de futbol, cap polisportiu. Darrerament ha començat a funcionar un esplai. Així ha estat com l'escoles ha cobert la manca d'activitats culturals en horaris extra escolars i en molts aspectes de tothom coneguts, en horaris escolars.
A la nostra escola, des de fa alguns anys, es porta a terme una activitat que no està inclosa en el currículum, però que dóna uns resultats prou interessants en quant a motivació i acceptació per part dels alumnes. Es tracta de representar un parell d'obres de teatre.