Rècords Mundials 


    Referència
Col.legi: CEIP Elvira Cuyàs
Localitat: Montcada i Reixac (Vallès Occidental)
Data: 22 de juny del 2000
Curs escolar: 1999-2000
Participació d'alumnat en l'activitat: 88  (46 de 5è de primària i 42 de 6è de primària)
Professorat:  Mª Carme Lamuedra i Mato
                      Rosa Comenges i Brisa
                      Mª Carme Peral i Morales
                      Júlia Arguedas i Giménez
                      Ramon Pou i Pou
                      Jordi Galdeano i Carretero

    Necessitat
Calia fer la festa de fi de curs, com sempre els mestres del cicle superior van entrar en el neguit
de què preparar per a la data conseqüent. No volien caure en la repetició de cada any, ni tampoc
en la realització de tot un muntatge força complicat, buscàvem una mena de jocs espectaculars i
que a la vegada tothom pogués actuar ara i després ser espectador,tothom veia el que tothom feia.
Vam veure la possibilitat de convertir el mateix edifici (col.legi) en camp d’acció, així com
l’entrada del mateix ens serviria de grades (escales d’entrada) i un pati exterior.

    Plantejament
Les quatre classes (dos de 5è, dos de 6è), representarien a quatre continents: Àsia, Amèrica,
Àfrica,Oceania.
Cada classe va escollir quatre països del continent que l’havia correspost:
- Oceania: Austràlia, Samoa, Papua Nova Guinea, Nova Zelanda, Palau.
- Àfrica: Kenya, Mauritània, Nigèria, Costa  D'Ivori, Malí
- Amèrica: Brasil, Paraguai, EE UU, Canadà, Perú
- Àsia: Japó, Pakistan, Tailàndia, Xina, Taiwan

Per tant a cada país li va correspondre cinc participants, numerats amb un pectoral de l’u al
cinc. “Els rècords mundials” estaven servits.
A nivell didàctic, també és pot dir que s'aprofitava per valorar ,diferenciar i compendre
paraules com: continent, país...

    Valoracions i conclusions
En general es pot dir que ha estat una activitat  molt motivadora, participativa i integradora.
Els nens, a més a més de desenvolupar unes capacitats importants, han gaudit força de tots
tres rècords. Analitzarem també cada rècord individualment.
 

Primer rècord mundial:Pujada i baixada d’escales



 
Objectiu del rècord  
Aconseguir pujar i baixar escales en el mínim temps possible, el que fa millor temps serà el guanyador i per tant el que haurà batut el rècord. 

Desenvolupament 
Aprofitant la infrastructura de l’edifici: una escala que puja/baixa fins a un segon pis per l’esquerra i una altra que fa el mateix per la dreta de l’entrada, tot creant-se un circuit tancat, els passadissos fan de nexe d’unió entre les dues. 
Per sèries de vuit jugadors pujaven per una escala i baixaven per l’altra, a cada pas per la sortida havien d'agafar un llibre fins a sumar cinc (cinc llibres, cinc voltes), el campió de cada sèrie passava a la gran final. 
La resta de jugadors recolzaven els seus companys al llarg de tot el recorregut però en el passadís contrari, per tal de no interferir el pas dels corredors. 

Valoracions i conclusions 
És una prova que suposa un gran esforç i resistència física i per tant és imprescindible una acurada vigilància per part dels mestres, que han d’estar atents a aquests esforços dels nens. 
S’ha valorat, lligat a aquests esforç, que 5 voltes a les escales són massa i que el nombre més adequat per tots els nens  seria de 3 voltes. 
Aquesta prova també ha deixat palès que alguns nens no són capaços de reconèixer les pròpies limitacions, ja que alguns es creien més forts i més resistents que els altres i a l’hora de la veritat es van adonar que no era aquesta la realitat i això els hi costa  d’acceptar-ho. 
 

Segon rècord mundial:Màxim número de participants sobre
una taula de menjador


 
 
Objectiu del rècord 
Aconseguir pujar sobre una taula de  
menjador el màxim número de nens/nenes  
sense que cap toqui el terra, i aguantar  
com a mínim un minut. 

Desenvolupament 
Per sèries de dos continents , és  a dir dos  
grups complerts de 21/23 nens/nens i en  
taules separades havien de pujar i sense  
caure al terra cap dels concursants 
aguantar més d'un minut, el continent  
(classe sencera) que acabés abans batia  
el rècord mundial. 

Valoracions i conclusions 
En aquesta prova ha quedat palesa la  
importància de l’actuació en grup,  
descartant la individualitat.  
Només aquells que es van adonar que  
s’havia d’actuar més cohesionadament,  
amb sentit de grup i ajudant-se uns als  
altres són els que van aconseguir el  
rècord. 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Tercer rècord mundial:Formar la filera de roba més llarga


 
Objectiu del rècord 
Aconseguir nuar en una línia tot tipus de: roba, sabatilles esportives. Guanya el que faci la linia més llarga. 

Desenvolupament 
Per continents (quatre) intenten batre el rècord mundial  i tots a la vegada comencen a nuar: samarretes, pantalons... quedant-se per tant molt aviat vestits amb la mínima expressió que a cada un, li dóna i/o li permet la seva  moral  i/o ètica, naturalment guanyarà el que arribi  més lluny  transcorregut un temps prudencial. 
El mateix rècord mundial es pot batre però a l'inrevés; quin serà el continent que es vestirà abans ?  

Valoracions i conclusions 
Prova que va agradar molt als nens. 
Va ser molt important unificar el sentit individual participatiu  i el de grup.