L'informe no es pot modificar
|
Informe de l'activitat
|
Dades de l'activitat:
5013010552 Assessorament en TIC per a centres de primària
Coordinador/Formador: Josep Maria Godoy Tomas
Sessió:S2
CEIP Pompeu Fabra c. Les Esplanes, s/n Llançà
|
Aquest informe es podrà omplir o modificar fins al 30/09/05
|
Planificació dels continguts de l'assessorament A01 a impartir durant el curs 2005-06 als assistents
|
Sessió presencial 1
|
Tipologia de la sessió
|
Marc general
|
Temes a tractar
|
Presentació del Pla de Treball: organització, calendari, activitats.
Conèixer la realitat del Centre en referència a les TIC: maquinari, programari, activitats que s'han realitzat, metodologies...
|
Tasques no presencials
|
Recopilar els diferents treballs fets amb alumnes fins ara.
Fer una relació de l'estat actual de les TIC al Centre: horari aules d'informàtica, ús de les TIC per part dels assistents...
Pràctiques amb el processador de textos.
|
Mes de realització
|
Octubre
|
Sessió presencial 2
|
Tipologia de la sessió
|
Compet. bàsiques
|
Temes a tractar
|
Anàlisi i modificació, si s'escau, de les competències bàsiques en TIC.
L'ordinador i les tècniques d'expressió escrita: PT, correu, xat, etc.
|
Tasques no presencials
|
Autoavaluació en referència a les CB en TIC.
Establiment d'uns criteris comuns d'exigència envers les tècniques d'expressió escrita i les TIC.
|
Mes de realització
|
Octubre
|
Sessió presencial 3
|
Tipologia de la sessió
|
Compet. bàsiques
|
Temes a tractar
|
Escriure amb ordinador a l'escola: quan, com i perquè.
L'ordinador i l'aprenentatge de la lecto-escriptura: recursos i implicacions metodològiques.
|
Tasques no presencials
|
Creació, pràctica i avaluació d'una sessió amb PT amb els alumnes.
|
Mes de realització
|
Novembre
|
Sessió presencial 4
|
Tipologia de la sessió
|
Compet. bàsiques
|
Temes a tractar
|
Possibilitats de les TIC en l'àrea d'expressió artística (visual i plàstica): quelcom més que dibuixar.
|
Tasques no presencials
|
Creació, pràctica i avaluació d'una activitat artística amb els alumnes: escollir el programari que es vulgui.
|
Mes de realització
|
Novembre
|
Sessió presencial 5
|
Tipologia de la sessió
|
Compet. bàsiques
|
Temes a tractar
|
El currículum de matemàtiques i les eines informàtiques: presentació d'experiències i aplicacions.
|
Tasques no presencials
|
Selecció d'activitats matemàtiques i TIC: incloure-les a la graella general d'activitats.
Creació, pràctica i avaluació d'una sessió de matemàtiques i TIC amb els alumnes.
|
Mes de realització
|
Desembre
|
Sessió presencial 6
|
Tipologia de la sessió
|
Compet. bàsiques
|
Temes a tractar
|
La recerca i tractament de la informació aplicada al coneixement del
medi natural i social: estratègies, recursos, criteris d'escola.
|
Tasques no presencials
|
Creació, pràctica i avaluació d'una activitat de medi amb els alumnes: interrelació d'eines informàtiques.
|
Mes de realització
|
Gener
|
Sessió presencial 7
|
Tipologia de la sessió
|
Compet. bàsiques
|
Temes a tractar
|
Les TIC a les "altres" àrees: idiomes, ed. física, música. Selecció de materials i possibilitats d'ús de les TIC.
Seqüenciació d'activitats a realitzar durant un curs.
|
Tasques no presencials
|
Creació, pràctica i avaluació d'una activitat amb els alumnes per part dels especialistes.
Graella d'activitats generals: anar-la omplint.
|
Mes de realització
|
Febrer
|
Sessió presencial 8
|
Tipologia de la sessió
|
Les TIC i les NEE
|
Temes a tractar
|
L'ús de les TIC en l'atenció a la diversitat i les NEE: no és feina
exclusiva de l'aula d'acollida, d'educació especial o d'audició i
llenguatge.
|
Tasques no presencials
|
Explorar els recursos proposats en el corresponent apartat dels
materials:
http://www.xtec.es/formaciotic/encentre/materials-ass/modulc.htm
|
Mes de realització
|
Març
|
Sessió presencial 9
|
Tipologia de la sessió
|
Organització/gestió
|
Temes a tractar
|
Reflexió i concreció de les eines a utilitzar en les diferents àrees.
Maquinari: ordinadors, perifèrics, projector, càmeres digitals...
Programari: del Clic a l'EDU365 passant pels CD-ROM i DVD.
|
Tasques no presencials
|
En base a l'experiència dels anys anteriors i la de les sessions de
l'assessorament fer un repàs de les eines que s'utilitzen i proposar
activitats per ampliar-ne l'ús de les menys utilitzades.
|
Mes de realització
|
Març
|
Sessió presencial 10
|
Tipologia de la sessió
|
Compet. bàsiques
|
Temes a tractar
|
L'ordinador i les tècniques d'expressió escrita: nivell d'exigència, criteris d'escola.
Presentació d'experiències: El treball cooperatiu i el text col·lectiu;
escriure per comunicar-se; la revista i la web del centre.
Seqüenciació d'activitats amb el PT.
|
Tasques no presencials
|
Pràctica amb el processador de textos i altre programari per escriure
amb l'ordinador: netmeeting, correu web, pequeño escritor, etc...
Seqüenciació de les activitats amb el PT: d'Ed. Infantil a Primària.
|
Mes de realització
|
Març
|
Sessió presencial 11
|
Tipologia de la sessió
|
Marc general
|
Temes a tractar
|
Les TIC a l'escola: proposta de modificació del PEC, PCC i RRI.
La web del centre.
Documents elaborats a l'assessorament.
|
Tasques no presencials
|
Completar els documents creats: graella d'activitats, concreció de les competències bàsiques.
Pràctiques d'un senzill arxiu html.
|
Mes de realització
|
Abril
|
Sessió presencial 12
|
Tipologia de la sessió
|
Marc general
|
Temes a tractar
|
Pla de treball a mig i llarg termini. RESPECTE L'ESTIL DEL CENTRE:
Ideari del Centre. PCC de les diferents àrees. Pla estratègic.
RESPECTE ELS RECURSOS: Recursos humans (formació i organització)
Recursos informàtics (distribució i horaris). Recursos econòmics
(pressupostos)
RESPECTE A LA METODOLOGIA: Referència a la utilització dels recursos informàtics (canvis i mentalitat)
|
Tasques no presencials
|
Acords del Claustre.
Acabar documents de l'assessorament.
|
Mes de realització
|
Maig
|
Sessió presencial 13
|
Tipologia de la sessió
|
____________________
|
Temes a tractar
|
(En blanc)
|
Tasques no presencials
|
(En blanc)
|
Mes de realització
|
____________________
|
Sessió presencial 14
|
Tipologia de la sessió
|
____________________
|
Temes a tractar
|
(En blanc)
|
Tasques no presencials
|
(En blanc)
|
Mes de realització
|
____________________
|
Sessió presencial 15
|
Tipologia de la sessió
|
____________________
|
Tipologia de la sessió
|
____________________
|
Temes a tractar
|
(En blanc)
|
Tasques no presencials
|
(En blanc)
|
Mes de realització
|
____________________
|
Aspectes generals
|
Recordeu que hi ha una sessió, amb l'equip directiu i la comissió
d'informàtica al mes de setembre del curs següent, un cop finalitzat
l'assessorament per la recollida de la planificació elaborada per al
centre i la realització de la memòria.
|
Observacions, comentaris, suggerències…
|
(En blanc)
|