L'informe no es pot modificar
Informe de l'activitat
 
Dades de l'activitat:
 
5013010552 Assessorament en TIC per a centres de primària
Coordinador/Formador: Josep Maria Godoy Tomas
Sessió:S2

CEIP Pompeu Fabra
c. Les Esplanes, s/n
Llançà
 
Aquest informe es podrà omplir o modificar fins al 30/09/05
Planificació dels continguts de l'assessorament A01 a impartir durant el curs 2005-06 als assistents
Sessió presencial 1
Tipologia de la sessió
Marc general
Temes a tractar
Presentació del Pla de Treball: organització, calendari, activitats.
Conèixer la realitat del Centre en referència a les TIC: maquinari, programari, activitats que s'han realitzat, metodologies...
Tasques no presencials
Recopilar els diferents treballs fets amb alumnes fins ara.
Fer una relació de l'estat actual de les TIC al Centre: horari aules d'informàtica, ús de les TIC per part dels assistents...
Pràctiques amb el processador de textos.
Mes de realització
Octubre
Sessió presencial 2
Tipologia de la sessió
Compet. bàsiques
Temes a tractar
Anàlisi i modificació, si s'escau, de les competències bàsiques en TIC.
L'ordinador i les tècniques d'expressió escrita: PT, correu, xat, etc.
Tasques no presencials
Autoavaluació en referència a les CB en TIC.
Establiment d'uns criteris comuns d'exigència envers les tècniques d'expressió escrita i les TIC.
Mes de realització
Octubre
Sessió presencial 3
Tipologia de la sessió
Compet. bàsiques
Temes a tractar
Escriure amb ordinador a l'escola: quan, com i perquè.
L'ordinador i l'aprenentatge de la lecto-escriptura: recursos i implicacions metodològiques.
Tasques no presencials
Creació, pràctica i avaluació d'una sessió amb PT amb els alumnes.
Mes de realització
Novembre
Sessió presencial 4
Tipologia de la sessió
Compet. bàsiques
Temes a tractar
Possibilitats de les TIC en l'àrea d'expressió artística (visual i plàstica): quelcom més que dibuixar.
Tasques no presencials
Creació, pràctica i avaluació d'una activitat artística amb els alumnes: escollir el programari que es vulgui.
Mes de realització
Novembre
Sessió presencial 5
Tipologia de la sessió
Compet. bàsiques
Temes a tractar
El currículum de matemàtiques i les eines informàtiques: presentació d'experiències i aplicacions.
Tasques no presencials
Selecció d'activitats matemàtiques i TIC: incloure-les a la graella general d'activitats.
Creació, pràctica i avaluació d'una sessió de matemàtiques i TIC amb els alumnes.
Mes de realització
Desembre
Sessió presencial 6
Tipologia de la sessió
Compet. bàsiques
Temes a tractar
La recerca i tractament de la informació aplicada al coneixement del medi natural i social: estratègies, recursos, criteris d'escola.
Tasques no presencials
Creació, pràctica i avaluació d'una activitat de medi amb els alumnes: interrelació d'eines informàtiques.
Mes de realització
Gener
Sessió presencial 7
Tipologia de la sessió
Compet. bàsiques
Temes a tractar
Les TIC a les "altres" àrees: idiomes, ed. física, música. Selecció de materials i possibilitats d'ús de les TIC.
Seqüenciació d'activitats a realitzar durant un curs.
Tasques no presencials
Creació, pràctica i avaluació d'una activitat amb els alumnes per part dels especialistes.
Graella d'activitats generals: anar-la omplint.
Mes de realització
Febrer
Sessió presencial 8
Tipologia de la sessió
Les TIC i les NEE
Temes a tractar
L'ús de les TIC en l'atenció a la diversitat i les NEE: no és feina exclusiva de l'aula d'acollida, d'educació especial o d'audició i llenguatge.
Tasques no presencials
Explorar els recursos proposats en el corresponent apartat dels materials: http://www.xtec.es/formaciotic/encentre/materials-ass/modulc.htm
Mes de realització
Març
Sessió presencial 9
Tipologia de la sessió
Organització/gestió
Temes a tractar
Reflexió i concreció de les eines a utilitzar en les diferents àrees. Maquinari: ordinadors, perifèrics, projector, càmeres digitals... Programari: del Clic a l'EDU365 passant pels CD-ROM i DVD.
Tasques no presencials
En base a l'experiència dels anys anteriors i la de les sessions de l'assessorament fer un repàs de les eines que s'utilitzen i proposar activitats per ampliar-ne l'ús de les menys utilitzades.
Mes de realització
Març
Sessió presencial 10
Tipologia de la sessió
Compet. bàsiques
Temes a tractar
L'ordinador i les tècniques d'expressió escrita: nivell d'exigència, criteris d'escola.
Presentació d'experiències: El treball cooperatiu i el text col·lectiu; escriure per comunicar-se; la revista i la web del centre.
Seqüenciació d'activitats amb el PT.
Tasques no presencials
Pràctica amb el processador de textos i altre programari per escriure amb l'ordinador: netmeeting, correu web, pequeño escritor, etc...
Seqüenciació de les activitats amb el PT: d'Ed. Infantil a Primària.
Mes de realització
Març
Sessió presencial 11
Tipologia de la sessió
Marc general
Temes a tractar
Les TIC a l'escola: proposta de modificació del PEC, PCC i RRI.
La web del centre.
Documents elaborats a l'assessorament.
Tasques no presencials
Completar els documents creats: graella d'activitats, concreció de les competències bàsiques.
Pràctiques d'un senzill arxiu html.
Mes de realització
Abril
Sessió presencial 12
Tipologia de la sessió
Marc general
Temes a tractar
Pla de treball a mig i llarg termini. RESPECTE L'ESTIL DEL CENTRE: Ideari del Centre. PCC de les diferents àrees. Pla estratègic.
RESPECTE ELS RECURSOS: Recursos humans (formació i organització) Recursos informàtics (distribució i horaris). Recursos econòmics (pressupostos)
RESPECTE A LA METODOLOGIA: Referència a la utilització dels recursos informàtics (canvis i mentalitat)
Tasques no presencials
Acords del Claustre.
Acabar documents de l'assessorament.
Mes de realització
Maig
Sessió presencial 13
Tipologia de la sessió
____________________
Temes a tractar
(En blanc)
Tasques no presencials
(En blanc)
Mes de realització
____________________
Sessió presencial 14
Tipologia de la sessió
____________________
Temes a tractar
(En blanc)
Tasques no presencials
(En blanc)
Mes de realització
____________________
Sessió presencial 15
Tipologia de la sessió
____________________
Tipologia de la sessió
____________________
Temes a tractar
(En blanc)
Tasques no presencials
(En blanc)
Mes de realització
____________________
Aspectes generals
Recordeu que hi ha una sessió, amb l'equip directiu i la comissió d'informàtica al mes de setembre del curs següent, un cop finalitzat l'assessorament per la recollida de la planificació elaborada per al centre i la realització de la memòria.
Observacions, comentaris, suggerències…
(En blanc)
__________
Generalitat de Catalunya
Generalitat de Catalunya
Departament d'Ensenyament
Pla de formació permanent