Publicacions

Informació de Museus

Museus i col.leccions obertes al públic

Aquesta guia  vol facilitar a tothom les dades bàsiques  dels museus i col.leccions de Catalunya.

El contingut d'aquesta publicació està ordenat en dos blocs:

• Museus

• Col.leccions obertes al públic.

Generalitat de Catalunya--Servei de Museus

Museu i Mines Prehistòriques de Gavà

* Servei d'atenció als docents. El primer dimecres de cada mes a la tarda, el personal del Museu atendrà els professors/es que desitgin visitar les instal.lacions del Museu i les Mines prehistòriques i conèixer les activitats i materials que s'ofereixen als alumnes.

Cal avisar amb antelació al Servei d'Informació del Museu, al telèfon 936382570

Disposen d'un llibre on estan detallades les activitats

A/e:museu.gava@bcn.servicom.es

Els museus de Barcelona - Guia

Recull de diferents museus de la ciutat de Barcelona on es  detalla la principal informació d'interès per al visitant, a la vegada que es reflecteix la importància històrica i arquitectònica dels museus com a polaritzadors de la ciutat. (Ajuntament de Barcelona)

Informació

Palau de la Virreina

La Rambla 99

08002 - Barcelona Tel.93-301-77-75

Guia del Museu més gran de Catalunya

Aquesta guia està realitzada per la Xarxa de Museus  Locals de la província de Barcelona. És una bona guia tan pel seu contingut com per la seva presentació.

És un llibre amb una qualitat d'imatge molt bona

Diputació de BCN

Àrea de Cultura i Patrimoni Cultural

Urgell 187  08036 - Barcelona Tel.93-402-28-26 Fax:93-402-28-25

A/e:o.patrimoni@diba.es

Guia educativa de la Xarxa de Museus Locals

Aquesta és una guia de propostes educatives realitzada per la Diputació de Barcelona on es pot consultar un bon recull d'activitats realitzades per diversos Museus..

Museus i monuments d'Andorra

S'ha publicat  un folletó amb sis museus depenent del Servei de Museus i Monuments del Ministeri de Turisme i Cultura del Govern d'Andorra.

Trobareu informació detallada de cada museu,  adreça, horaris, continguts, serveis, alguns museus tenen servei de visites escolars o accés  per a minusvàlids.....

* El Santuari de Meritxell, on es recull la devoció del poble Andorrà per la seva patrona.

* Museu Nacional de l'automòbil.

* Museu Casa d'Areny - Plandolit on es pot fer una visita a l'Andorra dels segles XIX i XX.

* Museu Postal d'Andorra.

* Museu Casa Rull, on es veu una casa tradicional

* Casa de la Vall (El parlament d'Andorra)

Servei de Museus i Monuments

Carretera de Bixessarri s/n

Aixovall - Principat d'Andorra

Tel.(376)84-41-41  i Fax.(376)84-43-43

A/e:pca.govandorra.ad

Materials didàctics. Ensenyament Primari

El curs 1999/200 El Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya presenta una nova col.lecció: Materials Didàctics Ensenyament Primari. Aquest col.lecció s'adreça al professorat de l'ensenyament primari i està orientada a facilitar als museus uns itineraris temàtics per les diferents exposicions del Museu, en format de fitxes, i estructurats en cinc apartats que hauran de desenvolupar durant la visita a l'exposició Qüestions/Observem/Completem/Reflexions/

Aquest material va acompanyat d'un solucionari per al professorat

L'energia en la vida quotidiana és el primer número d'aquesta col.lecció i està vinculat a l'exposició "Energia".

A/e: dif.mnactec@logiccontrol.es

http:// www.museu.mnactec.com

Guia de recursos didàctics d'arqueologiaa Catalunya

Es pot consultar el sumari i sembla que ofereix unes propostes engrescadores.

El llegat

Amb la idea de divulgar el nostre passat. "Els Amics dels Museus ' i l'Ajuntament de Banyoles han editat aquest butlletí.

A/e: amub@iname.com

Els Amics dels Museus de Banyoles han editat un CD-Rom en qual proposen un recorregut per donar a conèixer tantel Museu Darder d'Història Natural com el Museu Arqueològic Comarcal.

Pl.dels Estudis 2 17820 Banyoles--Girona

Torna a la primera pàgina