CINEMÀTICA II                                                               (anar a CINEMÀTICA I)

 

 

CODI

 

 

TÍTOL

 

NIVELL 

 

 

ADREÇA/AUTOR

 

 RECURS/ ACTIVITAT

 

DESCRIPCIÓ

C9

Dos mòbils

ESO (2n cicle) /

BTX

http://baldufa.upc.es/baldufa/fislets/c0fj004/c0fj004.htm

Si no es veu l’applet sencer, clicant F11 activem l’opció pantalla sencera. 

Tavi Caselles.

Recurs. Applet.

Es visualitza dos automòbils i  es representa a temps real els gràfics posició temps, velocitat - temps i acceleració – temps. Permet modificar les posicions inicials, les velocitats i les acceleracions dels dos mòbils Proposta d’activitat per als alumnes.

C10

Simulació distància seguretat

ESO (2n cicle) / BTX

http://www.xtec.net/~juoro/paginawebllicencia/cinematica.htm Es pot descarregar la simulació de l’Interactive Physics  a partir d’aquesta adreça.

En accés a material d’alumne hi ha una proposta d’activitat.

Julián Oro.

Activitat Interactve Physics (IP).  Cal descarregar l’arxiu IP a l’adreça indicada.

Simula dos cotxes que circulen un darrera de l’altre. Es pot modificar la velocitat del cotxe de darrera i la seva força de frenat. Es proposa predir els gràfics de la velocitat i la posició dels dos cotxes.

C11

Creuar un riu

BTX (1r)

http://www.educaplus.org/movi/4_1rio.html

 

 

 

2004, educaplus.org

Activitat amb applet.

Mostra la simulació d’una moto d’aigua creuant el riu. Es pot modificar la velocitat del riu, la velocitat de la moto i l’angle. La simulació dona la velocitat resultant i el temps que tarda a creuar. Proposa una hipòtesi que els alumnes han de contrastar.

C12

Caiguda lliure i velocitat límit

 

BTX (2n)

http://www.xtec.net/sgfp/matform/multilog/fisica/caiguda.pdf .Clicant a  material per a l’alumne aconseguireu un guió que pot utilitzar-se directament o es pot adaptar per a l’alumnat .

Miquel Calvet

Activitat Multilab/Multilog.

Muntatge al laboratori amb un tub de metacrilat o PVC de 2 m de longitud. S’utilitza el sensor de posició. Hi ha guia didàctica   per al professorat.

C13

Velocitat límit

BTX (2n)

http://www.xtec.net/~juoro/paginawebllicencia/cinematica.htm .  A partir d’aquest web us podreu descarregar els vídeos i el material per a l’alumne.

 

Julián Oro

COACH. Activitat anàlisi seqüències de vídeo digital.

Es visualitza el vídeo enregistrat de la caiguda de la safata (en la carpeta que us heu descarregat) i es fan prediccions. Es capten les dades del vídeo s’enregistren simultàniament els gràfics posició-temps, velocitat-temps i velocitat-posició i es calcula la velocitat límit i el temps que triga a assolir-la.

C14

Estudi cinemàtic  del moviment de caiguda i rebots d’una pilota de bàsquet.

BTX (2n)

Activitat pràctica clicant a material per a l’alumne.

A partir del web  http://www.xtec.net/~juoro/paginawebllicencia/cinematica.htm podeu descarregar  també alguns arxius Multilog ,

Julián Oro

Activitat Multilab/Multilog.

Es deixa botar una pilota de bàsquet i es fan prediccions dels gràfics velocitat - temps i posició - temps.. S’enregistra amb el sensor de posició la distància del sensor a la pilota i els gràfics a temps real. Hi ha material per al professorat.

C15

Estudi cinemàtica amb vídeo del moviment de caiguda i rebots d’una pilota de bàsquet.

BTX (2n)

Clicant a material per a l’alumne aconseguireu l’activitat preparada per a l’alumne. A partir del web

http://www.xtec.net/~juoro/paginawebllicencia/cinematica.htm  podeu descarregar el vídeo.

 

Julián Oro

COACH. Activitat anàlisi seqüències de vídeo digitat.

 Es visualitza el vídeo enregistrat de la caiguda i rebots d’una pilota de bàsquet  i es fan prediccions. Es capten les dades del vídeo i s’enregistren simultàniament els gràfics posició – temps i velocitat – temps. S’ajusta el gràfic a la funció per obtenir l’equació del moviment i el valor de l’acceleració de la gravetat.

C15

El moviment harmònic simple.

BTX (2n)

http://www.xtec.es/sgfp/matform/multilog/fisica/mhs.pdf

Clicant a material per a l’alumne aconseguireu un guió de la pràctica.

Ana Aparicio, M.Teresa Lozano.

Activitat

Multilab/Multilog

Muntatge amb una molla. S’utilitzen els sensors de posició i el sensor de força.

Hi ha guia didàctica per al professorat