CINEMÀTICA II (anar a CINEMÀTICA I) |
|||||
CODI |
TÍTOL |
NIVELL |
ADREÇA/AUTOR |
RECURS/ ACTIVITAT |
DESCRIPCIÓ |
C9 |
Dos mòbils |
ESO (2n cicle) / BTX |
http://baldufa.upc.es/baldufa/fislets/c0fj004/c0fj004.htm Si no es veu l’applet sencer, clicant F11
activem l’opció pantalla sencera. Tavi Caselles. |
Recurs. Applet. |
Es visualitza dos
automòbils i es representa a temps
real els gràfics posició temps, velocitat - temps i acceleració – temps.
Permet modificar les posicions inicials, les velocitats i les acceleracions
dels dos mòbils Proposta d’activitat per als alumnes. |
C10 |
Simulació distància seguretat |
ESO (2n cicle) / BTX |
http://www.xtec.net/~juoro/paginawebllicencia/cinematica.htm
Es pot descarregar la simulació de l’Interactive Physics a partir d’aquesta adreça. En accés a material d’alumne hi ha
una proposta d’activitat. Julián Oro. |
Activitat Interactve Physics (IP). Cal descarregar l’arxiu IP a l’adreça
indicada. |
Simula dos cotxes que
circulen un darrera de l’altre. Es pot modificar la velocitat del cotxe de
darrera i la seva força de frenat. Es proposa predir els gràfics de la
velocitat i la posició dels dos cotxes. |
C11 |
Creuar un riu
|
BTX (1r) |
http://www.educaplus.org/movi/4_1rio.html 2004, educaplus.org |
Activitat amb applet. |
Mostra la simulació
d’una moto d’aigua creuant el riu. Es pot modificar la velocitat del riu, la
velocitat de la moto i l’angle. La simulació dona la velocitat resultant i el
temps que tarda a creuar. Proposa una hipòtesi que els alumnes han de
contrastar. |
C12 |
Caiguda lliure i velocitat límit
|
BTX (2n) |
http://www.xtec.net/sgfp/matform/multilog/fisica/caiguda.pdf
.Clicant a material
per a l’alumne aconseguireu un guió que pot utilitzar-se directament
o es pot adaptar per a l’alumnat . Miquel Calvet |
Activitat Multilab/Multilog. |
Muntatge al laboratori
amb un tub de metacrilat o PVC de 2 m de longitud. S’utilitza el sensor de
posició. Hi ha guia didàctica per al professorat. |
C13 |
Velocitat límit |
BTX (2n) |
http://www.xtec.net/~juoro/paginawebllicencia/cinematica.htm
. A partir d’aquest web us
podreu descarregar els vídeos i el material
per a l’alumne. Julián Oro |
COACH. Activitat anàlisi seqüències de vídeo
digital. |
Es visualitza el vídeo
enregistrat de la caiguda de la safata (en la carpeta que us heu descarregat)
i es fan prediccions. Es capten les dades del vídeo s’enregistren
simultàniament els gràfics posició-temps, velocitat-temps i velocitat-posició
i es calcula la velocitat límit i el temps que triga a assolir-la. |
C14 |
Estudi cinemàtic del moviment de caiguda i rebots d’una pilota de bàsquet. |
BTX (2n) |
Activitat pràctica clicant a material per a
l’alumne. A partir del web http://www.xtec.net/~juoro/paginawebllicencia/cinematica.htm
podeu descarregar també alguns arxius
Multilog , Julián Oro |
Activitat Multilab/Multilog. |
Es deixa botar una
pilota de bàsquet i es fan prediccions dels gràfics velocitat - temps i
posició - temps.. S’enregistra amb el sensor de posició la distància del
sensor a la pilota i els gràfics a temps real. Hi ha material
per al professorat. |
C15 |
Estudi cinemàtica amb vídeo del moviment de
caiguda i rebots d’una pilota de bàsquet. |
BTX (2n) |
Clicant a
material per a l’alumne aconseguireu l’activitat preparada per
a l’alumne. A partir del web http://www.xtec.net/~juoro/paginawebllicencia/cinematica.htm podeu descarregar el vídeo. Julián Oro |
COACH. Activitat anàlisi seqüències de vídeo
digitat. |
Es visualitza el vídeo enregistrat de la
caiguda i rebots d’una pilota de bàsquet
i es fan prediccions. Es capten les dades del vídeo i s’enregistren
simultàniament els gràfics posició – temps i velocitat – temps. S’ajusta el
gràfic a la funció per obtenir l’equació del moviment i el valor de
l’acceleració de la gravetat. |
C15 |
El moviment harmònic simple. |
BTX (2n) |
http://www.xtec.es/sgfp/matform/multilog/fisica/mhs.pdf
Clicant a material per a
l’alumne aconseguireu un guió de la pràctica. Ana Aparicio, M.Teresa Lozano. |
Activitat Multilab/Multilog |
Muntatge amb una molla.
S’utilitzen els sensors de posició i el sensor de força. Hi ha guia didàctica
per al professorat |