DINÀMICA

 

 

CODI

 

 

TÍTOL

 

NIVELL 

 

ADREÇA/AUTOR

 

 RECURS/ ACTIVITAT

 

DESCRIPCIÓ

D1

Què tenen en comú?

 ESO (1r cicle)

http://www.edu365.com/aulanet/experimenta/

/univers.htm?282004206

És necessita el nom d’usuari i la contrasenya per entrar a l’edu365

 

Activitat. Dins de Ingredients de l’Univers/ Experimenta/ edu365.com

Exemples de forces que difereixen en el punt d’aplicació, el mòdul, la direcció o el sentit. Aparellar forces amb etiquetes que descriuen que tenen o no tenen en comú les parelles de forces.En la mateixa activitat hi ha observacions per al professorat amb definicions i l’objectiu.

D2

Cap on va la força resultant?

ESO (1r cicle)

http://www.edu365.com/aulanet/experimenta/

/univers.htm?282006208

Activitat. Dins de Ingredients de l’Univers/Experimenta/edu365.com

Suma de forces en la mateixa direcció. Es pot modificar el mòdul i sentit de les forces i apareix la resultant. Hi ha exercicis a resoldre.

En la mateixa activitat, es pot clicar a observacions per al professorat on s’indiquen els objectius.

D3

Composició de forces. Suma de vectors.

ESO

(1r cicle/

2n cicle)

http://www.walter-fendt.de/ph11s/resultant_s.htm

W.Fendt / J. Muñoz

 

Recurs. Fislet per trobar la resultant d’un conjunt de forces.

Es visualitza el procés de sumar vectors traslladant-los un a continuació de l’altre. Permet escollir el nombre de forces (fins a 5) i troba la força resultant. Es pot variar la magnitud, la direcció i el sentit de les forces. No cal proposta escrita concreta d’activitat. Cal recomanar que comencin per la fer la resultant de 2 forces, que provin de fer la resultant de forces en la mateixa direcció,....

D4

Segona llei de Newton.

Massa, pes i caiguda dels cossos.

ESO (2n cicle)

http://www.xtec.es/~cfernand/forces/movforces/

/dinamica.htm - segona

Carmen Fernández

Activitat. Inclou animacions i preguntes.

Enuncia la segona llei de Newton i inclou animació per veure l’efecte si la força es duplica. Massa, pes i caiguda dels cossos. Inclou qüestions i animacions de moviments de caiguda lliure en presència i absència de fregament amb l’aire.

D5

Una massa en un pla inclinat I l’altra penjant verticalment. //  Dues masses en dos plans inclinats units per dalt.

BTX (1r)

http://www.xtec.es/~cfernand/simuldiinamica.htm

En aquesta pàgina podeu trobar arxius IP comprimits per descarregar. Els arxius referenciats són els anomenats pbartresp2.ip i pbartresp3.ip

Pere Bartrés

Recurs. Interactive Physics. Cal tenir aquest software instal.lat a l’ordinador

Simulacions Interactive Physics. Sistemes formats per dos cossos units per una corda que passa per una politja. Permet variar els coeficients de fricció i les masses i en aturar la simulació, queden escrits el valors de la tensió i l’acceleració del sistema. Es pot demanar fer càlculs teòrics per comparar. Proposta d’activitat per als alumnes.

D6

Xoc elàstic i inelàstic.

BTX (1r)

http://www.edu.aytolacoruna.es/aula/fisica/applets/

/Fendt/physesp/choque.htm

 

W.Fendt /J. Muñoz

Recurs. Fislet amb instruccions de funcionament i amb idees per a la seva utilització

Es pot escollir entre l’opció de xoc elàstic i inelàstic, variar les masses i les velocitats i apareixen calculades les velocitats després del xoc, la quantitat de moviment o l’energia cinètica dels mòbils abans i després del xoc. Proposta d’activitat per als alumnes.  

D7

Força de fregament.

BTX (1r/2n)

http://www.edu.aytolacoruna.es/aula/fisica/applets/

 

/Hwang/ntnujava/friction/friction_s.htm

Fu-kwun Hwang / José Villasuso

 

Recurs amb proposta d’activitats al final

Desplaçament de dues masses (una sobre l’altre) per un pla horitzontal. La massa inferior està unida, a través d’una corda que passa per una politja, a una massa que penja. Hi ha l’explicació de com funciona l’applet i al final hi ha qüestions i explicació teòrica.

D8

Impuls i quantitat de moviment.

BTX (1r/2n)

http://www.xtec.es/sgfp/matform/multilog/fisica/

/impuls.pdf

El guió pot utilitzar-se tal qual o amb algunes modificacions.

Ana Aparicio, M. Teresa Lozano

Experiment amb Multilog/Multilab

Material: carril, carretó, punter làser,

Sensor de força, sensor de llum. Pots trobar la guia didàtica per al professorat clicant a:

http://www.xtec.es/sgfp/matform/multilog/fisica/

/pimpuls.pdf

D9

Caiguda per un pla inclinat.

BTX (1r)

Material per a l’ lalumne.

Julián Oro

Experiment amb Multilog/Multilab

Muntatge amb un pla inclinat (tauler de fusta, bloc de fusta). Sensor de distància.

Hi ha guia didàctica  per al professorat.