DINÀMICA |
|||||
CODI |
TÍTOL |
NIVELL |
ADREÇA/AUTOR |
RECURS/
ACTIVITAT |
DESCRIPCIÓ |
D1 |
Què tenen en comú?
|
ESO (1r cicle) |
http://www.edu365.com/aulanet/experimenta/ /univers.htm?282004206 És necessita el nom d’usuari i la contrasenya
per entrar a l’edu365 |
Activitat. Dins de Ingredients de l’Univers/ Experimenta/ edu365.com |
Exemples de forces que difereixen en el punt
d’aplicació, el mòdul, la direcció o el sentit. Aparellar forces amb
etiquetes que descriuen que tenen o no tenen en comú les parelles de
forces.En la mateixa activitat hi ha observacions
per al professorat amb definicions i l’objectiu. |
D2 |
Cap on va la força resultant?
|
ESO (1r cicle) |
http://www.edu365.com/aulanet/experimenta/ /univers.htm?282006208 |
Activitat. Dins de Ingredients de l’Univers/Experimenta/edu365.com |
Suma de forces en la mateixa direcció. Es pot
modificar el mòdul i sentit de les forces i apareix la resultant. Hi ha
exercicis a resoldre. En la mateixa activitat, es pot clicar a observacions per al professorat on
s’indiquen els objectius. |
D3 |
Composició de forces. Suma de vectors. |
ESO (1r cicle/ 2n cicle) |
http://www.walter-fendt.de/ph11s/resultant_s.htm W.Fendt / J. Muñoz |
Recurs. Fislet per trobar la resultant d’un conjunt de forces. |
Es visualitza el procés de sumar vectors
traslladant-los un a continuació de l’altre. Permet escollir el nombre de
forces (fins a 5) i troba la força resultant. Es pot variar la magnitud, la
direcció i el sentit de les forces. No cal proposta escrita concreta
d’activitat. Cal recomanar que comencin per la fer la resultant de 2 forces,
que provin de fer la resultant de forces en la mateixa direcció,.... |
D4 |
Segona llei de Newton. Massa, pes i caiguda dels cossos. |
ESO (2n cicle) |
http://www.xtec.es/~cfernand/forces/movforces/ /dinamica.htm - segona Carmen Fernández |
Activitat. Inclou animacions i preguntes. |
Enuncia la segona llei de Newton i inclou
animació per veure l’efecte si la força es duplica. Massa, pes i caiguda dels
cossos. Inclou qüestions i animacions de moviments de caiguda lliure en
presència i absència de fregament amb l’aire. |
D5 |
Una massa
en un pla inclinat I l’altra penjant verticalment. // Dues masses en dos plans inclinats units
per dalt. |
BTX (1r) |
http://www.xtec.es/~cfernand/simuldiinamica.htm En aquesta pàgina podeu trobar arxius IP
comprimits per descarregar. Els arxius referenciats són els anomenats pbartresp2.ip i pbartresp3.ip Pere Bartrés |
Recurs. Interactive Physics. Cal tenir aquest software instal.lat a
l’ordinador |
Simulacions Interactive Physics. Sistemes
formats per dos cossos units per una corda que passa per una politja. Permet
variar els coeficients de fricció i les masses i en aturar la simulació,
queden escrits el valors de la tensió i l’acceleració del sistema. Es pot
demanar fer càlculs teòrics per comparar. Proposta d’activitat per
als alumnes. |
D6 |
Xoc elàstic i inelàstic. |
BTX (1r) |
http://www.edu.aytolacoruna.es/aula/fisica/applets/ /Fendt/physesp/choque.htm W.Fendt /J. Muñoz |
Recurs. Fislet amb instruccions de funcionament i amb idees per a la seva
utilització |
Es pot escollir entre l’opció de xoc elàstic i
inelàstic, variar les masses i les velocitats i apareixen calculades les
velocitats després del xoc, la quantitat de moviment o l’energia cinètica
dels mòbils abans i després del xoc. Proposta
d’activitat per als alumnes. |
D7 |
Força de fregament. |
BTX (1r/2n) |
http://www.edu.aytolacoruna.es/aula/fisica/applets/ /Hwang/ntnujava/friction/friction_s.htm Fu-kwun Hwang / José Villasuso |
Recurs amb proposta d’activitats al final |
Desplaçament de dues masses (una sobre l’altre)
per un pla horitzontal. La massa inferior està unida, a través d’una corda
que passa per una politja, a una massa que penja. Hi ha l’explicació de com
funciona l’applet i al final hi ha qüestions i explicació teòrica. |
D8 |
Impuls i quantitat de moviment. |
BTX (1r/2n) |
http://www.xtec.es/sgfp/matform/multilog/fisica/ /impuls.pdf El guió pot utilitzar-se tal qual o amb algunes
modificacions. Ana Aparicio, M. Teresa Lozano |
Experiment amb Multilog/Multilab |
Material: carril, carretó, punter làser, Sensor de força, sensor de llum. Pots trobar la
guia didàtica per al professorat clicant a: http://www.xtec.es/sgfp/matform/multilog/fisica/ /pimpuls.pdf |
D9 |
Caiguda per un pla inclinat. |
BTX (1r) |
Julián Oro |
Experiment amb Multilog/Multilab |
Muntatge amb un pla inclinat (tauler de fusta,
bloc de fusta). Sensor de distància. Hi ha guia didàctica per al professorat. |