PRÀCTICA nº 8: El sentit del gust. Sabor salat i dolç

• Sucre
  • Aigua

Procediment

1. En un got de plàstic posem dos o tres dits d'aigua i dues cullerades de sal. Remenem bé.
  2. En un altre got de plàstic posem dos o tres dits d'aigua i dues cullerades de sucre. Remenem bé.
  3. Distribuïm la classe per parelles i a cada parella té un got amb aigua i sal i un altre amb aigua i sucre. Cada alumne/a té un altre got ple amb aigua sola.
  4. Un/a alumne/a suca una punta del bastonet amb l'aigua amb sal i després, poc a poc, va tocant en diversos punts de la llengua del company/a i preguntant-li si nota el sabor salat. Quan s'acaba l'exploració l'alumne/a que ha ofert la llengua fa un glop d'aigua ordinària per netejar-se la boca de l'aigua amb sal.
  5. Tot seguit es repeteix l'operació amb l'aigua amb sucre tot aprofitant l'altre extrem del bastonet.
  6. Es recomana que l'alumne que ofereix la llengua la tregui tant com pugui i qSue prèviament tingui la boca seca empassant-se la mica de saliva que pugui tenir.
  7. Al final es posen en comú les sensacions que s'han tingut.

Observacions

Sabor salat: no es nota ni a la part interior de la llengua, ni als costats, ni al mig... Només es nota a la punta de la llengua.

Sabor dolç: no es nota ni a la part interior de la llengua, ni als costats, ni al mig... Només es nota a la punta de la llengua i als dos costats del davant.

Es fa estrany que hi hagi llocs de la llengua que no es notin alguns sabors.

El sentit del gust: salat i dolç
Preparem el material
Aquí no es nota gens el sabor salat de la sal
Aquí es nota molt el sabor salat de la sal