PRÀCTICA nº 9: El sentit del gust. Sabor amarg i àcid

• Llimona
  • Aigua

Procediment

1. En un got de plàstic posem dos o tres dits d'aigua i dues cullerades de cafè soluble. Remenem bé.
  2. En un altre got de plàstic posem dos o tres dits d'aigua i escorrem mitja llimona. Remenem bé.
  3. Distribuïm la classe per parelles i a cada parella té un got amb aigua i cafè i un altre amb aigua i suc de llimona. Cada alumne/a té un altre got ple amb aigua sola.
  4. Un/a alumne/a suca una punta del bastonet amb l'aigua amb cafè i després, poc a poc, va tocant en diversos punts de la llengua del company/a i preguntant-li si nota el sabor salat. Quan s'acaba l'exploració l'alumne/a que ha ofert la llengua fa un glop d'aigua ordinària per netejar-se la boca de l'aigua amb cafè.
  5. Tot seguit es repeteix l'operació amb l'aigua amb suc de llimona tot aprofitant l'altre extrem del bastonet.
  6. Es recomana que l'alumne que ofereix la llengua la tregui tant com pugui i que prèviament tingui la boca seca empassant-se la mica de saliva que pugui tenir.
  7. Al final es posen en comú les sensacions que s'han tingut.

Observacions

Sabor amarg: no es nota ni a la punta de la llengua, ni als costats, ni al mig... Només es nota a la part interior de la llengua, al darrere de tot.

Sabor àcid: no es nota ni a la part interior de la llengua, ni al davant, ni al mig... Només es nota als dos costats del centre.

Es fa estrany que hi hagi llocs de la llengua que no es notin alguns sabors.

El sentit del gust: amarg i àcid
Preparem el material
A la punta de la llengua no es nota el sabor amarg del cafè
Al fons de la llengua si que es nota el sabor amarg del cafè