Criteris d'avaluació

L'avaluació del treball de síntesi és individualitzada, és a dir, cada alumne/a del grup és avaluat segons la feina personal que desenvolupi en cada un dels tres apartats que s'especifiquen a continuació. Per tant, encara que es tracta d'un treball en grup, cada alumne/a pot obtenir una qualificació diferent.

1. Seguiment del treball diari (40 % de la qualificació)

El compliment del calendari de trobades amb el tutor/a del treball i la realització de les feines dins dels terminis establerts constitueix una condició necessària per aprovar el treball de síntesi

Es valorarà positivament :

- L'assistència a les reunions diàries amb el/la tutor/a; puntualitat i portar el material necessari.

- L'organització, planificació i responsabilitat en el treball.

- La col·laboració i coordinació amb els companys.

- La realització de la feina planificada (rendiment i iniciativa per resoldre els diferents problemes plantejats)

- Els hàbits i actituds de treball

2. Dossier d'activitats (40% de la qualificació)

Heu de lliurar un exemplar del dossier d'activitats, elaborat amb la participació de tots els membres del grup.

Recordeu que el treball de síntesi no consisteix només en presentar un dossier; es tracta d'una part important de la nota, però no es pot aprovar tan sols amb la nota del dossier d'activitats.

Es valorarà positivament:
- Contribució personal de cada alumne/a en l'elaboració del dossier.

- Ús adequat de la llengua escrita (correcció gramàtica i sense faltes d'ortografia)

- Presentació acurada: enquadernació, netedat, ordre, etc.

- Correcció en la resposta a les activitats.

- Elaboració de les conclusions.

3. Exposició oral ( 20 % qualificació)

El dia de l'exposició oral no cal que feu la presentació de tots els apartats que formen el treball. Cada alumne/a ha de triar i exposar només un dels apartats. Un de vosaltres ha de triar i exposar les conclusions.

Disposareu d'un màxim de 20 minuts per realitzar l'exposició (uns 5 minuts per alumne/a).

És molt recomanable que utilitzeu una presentació (Powerpoint, Impress) per reforçar la vostra exposició.

Al final de l'exposició, els professors que formen l'equip d'avaluació us podran fer preguntes per acabar d'aclarir determinats aspectes del treball.

Es valorarà sobretot:

- Exposició oral clara, ordenada i concisa.

- Ús adequat de la llengua oral i del vocabulari específic.

- Capacitat de síntesi i coherència.

- Elaboració de les conclusions.

- Ús adequat dels recursos TIC i/o audiovisuals en l'exposició.

- Respondre correctament a les diferents preguntes realitzades pels professors de l'equip d'avaluació.