Alguna dades sobre el barri de Sant Roc

Algunes dades sobre el barri de St.Roc

• 1958
    L'Ajuntament de Badalona inclou en el que anomena "barrio del regadío" la zona que, anys després acollirà els blocs de pisos de Sant Roc.
  • Tardor 1962
    Aiguats fortissims al Barcelonès, el Vallès i el Baix Llobregat. Molts dels damnificats de les riuades acabaran residint a Sant Roc.
  • Desembre
    Comencen les obres de construcció de la barriada, adscrita a l'Obra Sindical del Hogar.
  • Octubre 1965
    Enllestits els primers pisos.
  • Juny 1966
    Són traslladats al barri més de vuit mil barraquistes.
  • Octubre 1967
    Primera missa a Sant Roc: neix la comunitat parroquial del barri.
  • 1968
    La parròquia de Sant Roc inaugura el saló d'actes.
  • Octubre 1969
    Neix el col.legi Lestonnac: el curs escolar 1969/70, és el primer.
  • Primers anys setanta
    Cartes a les autoritats franquistes i intenses mobilitzacions del veïnat per aconseguir millorar les condicions del barri.
  • 1971
    Neix la vocalia de Vivenda del Centre Social, que jugarà un paper molt important en el redreçament de St. Roc.
  • 1972
    Mor una criatura atropellada per falta de semàfors.
  • Octubre 1973
    Cau una cornisa d'un bloc i mata una jove veïna.
  • Agost 1974
    Es trenca la barana d'un balcó i un nen cau daltabaix i mor.
  • 29 de setembre
    S'inaugura l'actual temple parroquial de St. Roc, que és l'edifici més emblemàtic del barri.
  • Maig 1975
    Un altre cop, mor una criatura atropellada per culpa de la manca de semàfors.
  • Febrer 1976
    Cau i mor un altre nen del balcó a causa del mal estat de les baranes. Mor un nen electrocutat amb un cable sense protecció.
  • 1977
    Neix al Centre l'embrió del'escola d'Adults de Sant Roc.
  • 2 de Març 1978
    El Consell de Ministres, com a conseqüència dels accidents mortals, les cartes de protesta, les mobilitzacions, el ressò de tot plegat a la premsa i , sobretot, a causa del canvi de règim polític, aprova un important pla per al redreçament del barri, que millorarà substancialment Sant Roc.
  • 1982
    L'Escola d'Adults es trasllada al local de l'Associació de Veïns de At. Jaume.
  • 1985
    ADIGSA es fa càrrec dels blocs del barri.
  • 1986
    El 70% de la gent del barri encara ocupa il.legalment al pis. A partir d'ara s'anirà regularitzant la situació.
  • 1987
    Aprovats els estatuts de l'Associació Gitana de Badalona, que es convertirà en una de les tres entitats més importants del barri, juntament amb l'Associació de Veïns i l'Ateneu Popular.
  • Setembre 1988
    Inicia les primeres activitats el Casal d'Avis.
  • Octubre
    Té lloc l'acta fundacional de l'Ateneu Popular, que substitueix a la pràctica el Centre Social.
  • Estiu 1990
    Actuen les patrulles ciutadanes contra la droga.
  • Octubre
    Carta de l'Ateneu sobre la droga.
  • 1991
    Els pisos de St. Roc arriben a la qualificació definitiva: ja es poden vendre segons el preu de mercat. L'ambulatori estrena l'edifici actual. Comença el seu primer curs acadèmic l'institut Badalona-9, el segon del barri (l'altre és el Eugeni d'Ors). Obra la porta l'oficina d'ADIGSA a St. Roc.
  • Novembre 1992
    S'inaugura el Casal Cívic.

• TORNAR A PÀGINA PRINCIPAL