Taller realitzat a l'aula d'informàtica en unes 6 sessions pels i les alumnes del CEIP Floresta de Sabadell. Aprenen a utilitzar la càmera digital i l'escàner, i utilitzen internet i diferents programes informàtics de tractament de la imatge. Es responsabilitzen del seu treball partint del seus sentiments cap a objectes i imatges. Veuen la imatge en moviment com la construcció de fotogrames a partir d'una imatge inicial i una imatge final que ha estat notablement modificada.

PROCÉS RESUMIT:

1. Capturar Imatge (Fotografia, Dibuix, o Objecte) a través de:

- Escàner
- Càmera Digital
- Internet

2. Tractament de la Imatge amb tècniques com Puntillisme, Mosaic, Pintura, Dibuix, Joc de colors, amb paper vegetal, Altres...

- Paint Shop Pro
- KidPix
- Morpheus

3. Imatge final: Fer la trancisió, afegir un breu text per contextualitzar-la i compartir-la.

- Animation Shop
- Dreamweaver

OBJECTIUS DIDÀCTICS:

- Emprar tècniques i aparells senzills per obtenir informacions procedents de l'entorn social i físic, i utilitzar, si escau, els instruments i recursos de la tecnologia de la informació per emmagatzemar-les, recuperar-les, processar-les i presentar-les.
- Operar amb els elements del llenguatge visual i plàstic: línia, superfície, color, textura, volum, espai, grandària, proporció, relació, ritme, simetria, compensació de masses, moviment, a fi de combinar-los significativament tot realitzant una composició.
- Aplicar les respostes plàstiques més adequades per expressar-se amb diferents materials i tècniques segons el propi gust i estil personal.
- Utilitzar els llenguatges verbal, visual i simbòlic per a descriure, representar i comunicar situacions i experiències reals o simulades i interpretar-les.
- Transformar models geomètrics per obtenir-ne de nous, conservant unes característiques (perímetre, àrea, volum, forma...) i variant-ne d'altres.
- Conèixer les eines de capturadors, processadors d'imatges, generadors de fotogrames i altres eines informàtiques i aprendre a compartir el seu ús.
- Mostrar una actitud analítica respecte de la lectura de la imatge i la seva incidència en els mitjans de comunicació.
- Fomentar l'educació en valors i l'autoestima a través de la valoració de les seves propostes i el seu treball.
- Manifestar hàbits d'observació, atenció i pulcritud, com també respecte envers les obres pròpies i les de les altres persones.

Jordi Jubany i Vila, Coordinador d'Informàtica.