Concerts pedagògics:

BIG BAND DE MANLLEU - Els instruments de la Big Band

La Big Band de Manlleu us presentem un concert pedagògic on podreu escoltar i veure un per un tots els instruments que tenim a la nostra formació. Així també podreu adonar-vos quina funció té cada un d'ells, quina és la feina del director, com s'esctructuren els diferents instruments solistes i sobretot escoltar un concert de jazz amb un formació d'aquestes característiques.

Estructura del concert pedagògic

-Tema presentació: On Broadway

-Els saxos: Els quatre diferents tipus de saxos (soprà, alt, tenor, baríton) Tema: The Preachering Rag (tocat en formació de quartet de saxos).

-Tema en el qual els saxos tenen un paper destacat: The Pink Panther

-Les trompetes i el flugel: Us presentem un primer instrument de metall, la trompeta i el seu germà gran, el flugel. Tema: My funny Valentine, on el trompeta fa el tema principal i el flugel fa un solo.

-El trombó de vares: Presentació.Tema:Caravan – els trombons fan la melodia.

-La tuba: Presentació. Substitueix el baix elèctric o el contrabaix en bandes d'instruments de vent.

-El clarinet: És un instrument molt utilitzat en bandes de dixieland i també el podem trobar a les Big Bands. Tema: St James Infirmary.

-La flauta travessera i el seu germà petit, el flautí. Tema: Harlem Nocturne.

-La secció rítmica: el baix elèctric i la bateria, que porten la part rítmica. El piano i la guitarra, que porten la part harmònica. Tema: Tequila amb solos de la secció rítmica.

- La veu: És un instrument més de la formació. Tema:Basin Street Blues.Secció rítmica acompanyant una cantant.
- Els instruments solistes: Una vegada s'ha tocat el tema, si hi ha rodes de solos, qualsevol instrument es pot convertir en instrument solista. Tema: One o'clock jump. Els nens marquen les rodes de 12 compassos.

-Endevineu quin instrument està sonant: Els nens/nenes que són a l'escenari s'asseuen de cara al públic. Un músic toca una melodia i els nens han d'endevinar quin instrument està sonant.

-El director: Les diverses funcions del director (la velocitat, els matisos, les entrades d'instruments, els calderons...). Tema: Satin Doll Convertim a un nen/a de la vostra escola en director/a de la Big Band.

-Diferents compassos:Un tema en un compàs diferent (5/4)

-Un tema amb estil diferent: Funky.Chamaleon de Herbie Hancock

-Tema final : Peter Gunn.

Com podeu veure al llarg del concert us presentem més de quinze instruments diferents i pretenem que sigui un espectacle didàctic i divertit per a tothom.

Veure imatges d'un concert pedagògic
Anar a la pàgina del repertori
Tornar a la pàgina principal