ESCOLA VEDRUNA

Centre concertat per la Generalitat de Catalunya

RIPOLL , 8 de maig de 2009

Benvolguda Sra. Alcaldessa:

Som els alumnes de cicle mitjà de l’escola Vedruna d’aquí Ripoll.

Ja deu saber que aquest curs hem encetat un treball anomenat DE FONT EN FONT, impulsat per l’Ajuntament.

Nosaltres apadrinem la FONT DEL TÒTIL, i per aquest motiu ens l’hem mirat de dalt a baix i l’hem analitzat pam a pam.

Ens agrada molt poder dir que:

Nosaltres hem fet uns pòsters explicatius de la fauna i la vegetació que s’hi pot trobar , i del relleu que l’envolta

Ens agradaria molt que des de l’Ajuntament s’adeqüés un suport per poder-los penjar en un lloc ben visible de la font , així tots els visitants els podrien consultar.

No ens ha agradat gens:

Nosaltres li suggerim que es busqui l’origen de la contaminació de la font, potser té solució i d’aquí poc podrem beure la seva aigua amb tota tranquil·litat.

També ens agradaria que s’hi instal·lessin lavabos ( com a la Font del Carol de Campdevànol), més papereres, i que una brigada municipal netegés regularment les deixalles i la brossa dels marges. Quan plou s’hi fan molts bassals, que es podrien evitar omplint de grava el sots que s’hi van fent.

Estem segurs que vostè s’estima tant la font del Tòtil com nosaltres, i que farà tot el possible per millorar aquest indret de la nostra vila.

Molt agraïts per la seva atenció:

Alumnes de Cicle Mitjà de Primària

Escola Vedruna Ripoll

P.D.

Durant el nostre safari fotogràfic no hem pogut caçar cap tòtil, segurament perquè van fugir només de veure’ns arribar. Però seria possible que algú ens assessorés de què hem de fer per “repoblar” de tòtils la font? Són animals singulars i ben beneficiosos per l’entorn.