Web Quest per a 3r d'ESO
Jo sóc Espàrtac!

GUIA DIDÀCTICA

Continguts referents a fets, conceptes i sistemes conceptuals.

1. Organització política de la República Romana. Institucions polítiques.
2. Organització social. Patricis i plebeus.
3. Estructura de l’exèrcit. Cossos.
4. La romanització d’Europa durant la República.
5. La ocupació romana de la península ibèrica.
6. L’esclavitud a Roma. Origen dels esclaus, estatus jurídic, manumissió.
7. Els espectacles de gladiadors.

Continguts referents a procediments.

1. Optimitzar les recerques a través dels buscadors més utilitzats: google i yahoo.
2. Entendre els comandaments i funcions de diferents navegadors (Internet Explorer, Netscape Navigator, Mozilla Firefox) i orientar-se en la navegació ja sigui a través de finestres o de marcs.
3. Descarregar informació de text i gràfica des d’un document web fins a un dispositiu d’emmagatzematge local.
4. Elaborar una síntesi amb els trets més importants a partir d’un document més extens.
5. Confeccionar un quadre cronològic.
6. Construir una presentació de diapositives amb Powerpoint fent un ús intel·ligent de les transicions.

Continguts referents a actituds, valors i normes.

1. Valorar el treball en equip com quelcom profitós i enriquidor per la persona i pel grup.
2. Arribar a acords mínimament consensuats quan els punts de vista dels membres del grup entren en conflicte.
3. Jutjar la discussió assenyada com quelcom positiu: l’enfrontament de punts de vista enriqueix el discurs col·lectiu.
4. Apreciar les exposicions davant dels altres com una activitat formativa tant pel que exposa com pel que contempla l’exposició.

Metodologia.
Feta l’avaluació inicial, és recomanable que la investigació arrenqui amb una breu introducció del mestre, que els alumnes puguin tenir unes dades bàsiques per a poder contextualitzar els fenòmens a estudiar.

Aquest document el podeu imprimir i repartir entre els alumnes. Pot ser la base a partir de la qual ells puguin construir tot sols la resta de l’edifici. Altrament funciona com a guia per a visualitzar la pel·lícula.

Materials Didàctics
Feu clic per descarregar el document en format pdf

Per altra banda, la visualització conjunta i comentada de la pel·lícula “Spartacus” (Stanley Kubrick, 1960) resulta imprescindible a les primeres sessions. Si tenim en compte que la versió restaurada de la cinta que actualment es pot trobar en DVD dura 175 minuts, recomanem o bé comptar amb un mínim de quatre sessions sense tocar l’ordinador, o bé, si la nostra seqüenciació no ens ho permet, fer una tria de les escenes més il·lustratives de la pel·lícula.

cara_douglas.jpg (2964 bytes)
Tornar a la pàgina principal

Pàgina elaborada per J.Manuel Parrado, 2005.