Formació TAC a l'IES Doctor Trueta (II): Creem el nostre blog.

Introducció1.- Introducció
Tasca2.- Tasca
Procés3.- Procés
Recursos4.- Recursos
avaluació5.- Avaluació

cc 3.0
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons
Jesús Pedrós, gener de 2008

1.- Introducció

Simplificant, podem pensar que un blog és una mena de diari personal (o bitàcola) on podem anar escrivint textos, penjar fotos, vídeos i arxius sonors. Com ja sabeu, disposem d'un blog de centre on, després d'haver estat habilitats per l'administradora (Lourdes Manzanedo), podem fàcilment inserir anotacions.
Però potser volem construir un blog d'aula, o un blog personal per a nosaltres o el nostre alumnat. Aquest exercici ens mostrarà com fer-ho.

2.- Tasca

Allò que hem de fer és crear el nostre propi blog a internet, i escriure en ell alguna cosa. En principi serà un blog de text. Més endavant podrem afegir fotos, vídeos i arxius sonors.

3.- Procés

1.- En primer lloc, ens documentarem: buscarem a internet (Viquipèdia, Google...) què és un blog i estudiarem diferents tipus de blogs (blogs de text, fotoblogs, podcast...), per tal d'anar formant-nos una idea d'allò que volem construir nosaltres.

2.- Hem d'obtenir un compte de correu de gmail. És necessari per a crear el nostre blog amb Blogger, que és l'aplicació web que utilitzarem, i on s'allotjarà el nostre blog. Si no podem obtenir-lo sense invitació, haurem de demanar a algun company o companya de classe que tinga un correu gmail que ens regale un compte a nosaltres (cada propietari d'un correu gmail en pot regalar uns 50). És fonamental que recordeu la vostra adreça de correu i contrasenya.

3.- Una vegada obtingut el compte gmail, anirem a la web de blogger,  allí buscarem on diu "New Blogger using your Google account", picarem i introduirem les nostres dades de gmail (sign in). A partir d'aquí, seguirem les instruccions que apareixen en la pantalla.

4.- Crearem un document de text amb el processador de textos i en el cos del text enganxarem l'adreça del blog que hem creat. Aquest document el desarem a la carpeta dels exercicis del curs amb el nom cognom_nom_exercici2
.

4.- Recursos

- Viquipèdia
- Google
- Gmail
- Blogger

Exemples de Blogs:

- Blog de l'IES Doctor Trueta.
- Exemple de Fotoblog
- Blog de Jordi Sevilla
- Blog d'Eduard Punset
- Blog de Lourdes Manzanedo

5.- Avaluació

(A l'alumnat d'ESO, ací, li explique ben clarament com es valorarà l'activitat, per exemple:
 Per a l'avaluació d'aquest exercici es tindrà en compte:
- La col·laboració amb els companys i companyes durant tota la classe, i el comportament orientat a la consecució de la tasca.
- La creació del propi blog.)