Un conte a mitges

Objectiu: Creació d'un conte entre tres companys de forma que tots tres participen en els tres contes finals.

Prèviament: s'explica en classe les tres parts fonamentals d'una història: Introducció - Nus - Desenllaç.
Dividirem la classe en grups de tres alumnes, donant un número a cadascú: 1, 2 o 3

1. Cada alumne, havent-se connectat al seu compte de correu de l'EDU365, comença a inventar una història introduïnt els personatges en un lloc i un moment determinat.
2. Aquest missatge de Correu l'envia a un company de forma que tots envien i reben un (alumne 1 envia --> alumne 2; alumne 2 --> alumne 3; alumne 3 --> alumne 1)
3. Es comprova els missatges nous rebuts i es continua la història rebuda inventant un problema en què es veuran ficats els personatges. El missatge s'envia a l'alumne següent segons l'esquema anterior.
4. Es torna a mira el correu entrant i cada alumne acaba la història que rep, donant el desenllaç que li sembli oportú i lògic.
5. El contingut de la història es COPIA i s'ENGANXA en un document nou de l'Editor de text (Word o similar). Se li escriu un títol, se li dona format i es corregeix l'ortografia. Es desa el document en xarxa.
6. A continuació s'escriu un missatge enviant la història com a fitxer adjunt, als altres dos companys del grup, de forma que tots tres tindran tres històries completes.
Veiem un exemple de tres històries de qui les comença i qui les continua:

ALUMNE 1: "Un càmping fora de sèrie" ALUMNE 2: "Rescat a les colònies" ALUMNE 3: "El bolígraf màgic"
Un càmping: Introducció Rescat: Introducció Bolígraf: Introducció
Bolígraf: nus Un càmping: nus Rescat: nus