EL MEU DIARI (5è Primària)

Objectiu: Ensenyar els alumnes la utilització i les avantatges de l'Editor de text de l'Edu365 al mateix temps que fem un treball d'escriptura per a la classe de Llengua. En principi plantegem dues sessions a l'Aula d'Informàtica i la resta (setmanalment durant un trimestre a l'ordinador personal de casa) En el casos d'aquells alumnes que no tenen connexió a Internet els facilitarem adreces del barri com les biblioteques o el centres Cívics, i també els deixarem usar les màquines de l'escola durant l'horari d'exlusiva.

FEINA: L'alumne ha de crear un diari, escrit setmanalment, sobre les seves impressions de l'última setmana passada a l'escola i fora d'ella. El PROCEDIMENT que els ensenyarem a seguir és el següent:

1. Connexió a la pàgina www.edu365.com i registre com a usuari

2. Si ho hem escrit bé sortirà el nostre nom d'usuari

3.Farem clic damunt del Menú Escriptori

4. De tot l'escriptori clicarem damunt de la pantalla on diu editor de text

5. Esperarem una mica mentre es carrega el programa java i veurem que ens surt una finestra molt senzilla amb l'Editor de text semblant a qualsevol altre conegut però més simple. Ja podem escriure.

6. A l'acabament desarem el nostre treball fent clic al Menú Fitxers i seleccionant Desar

7. Ens sortirà una finestra demanat-nos de nou la contrassenya per garantir la seguretat. Omplim i cliquem en Connectar.

8. A la part superior podem triar el lloc on desar el document: a la carpeta del portal edu365 o dintre del nostre ordinador. Treurem la primera.

9. Donem un nom al nostre document i fem clic a Desar. Si volem podem crear una Nova carpeta per desar-ho.

Des de qualsevol ordinador amb connexió a Internet podem entrar en la pantalla anterior i obrir el document per continuar-lo.