Taller de WinLogo

> Ja des de fa anys el Logo va ser agafar per moltes escoles com una eina més dintre del constructivisme, doncs els alumnes aprenen d'una manera significativa i s'han de fixar en els seus errors per anar avançant.
> El logo és una aplicació on el mestre presenta un problema i l'alumne l'ha de resoldre a partir d'unes ajudes mínimes.
> L'alumne apren a situar-se en el plànol.
> El conjunt d'activitats motiven a l'alumne a raonar per trobar la solució.
La versió que fem servir, ja antiga (1.0) va ser distribuïda pel Departament fa uns quants anys. Consta de dos disquets, el contingut dels quals s'han de copiar en una carpeta. No cal instal·lar res, tan sols executar el programa.

Funcionament: L'àrea de treball es divideix en tres parts: la finestra de dalt on surt una tortuga que hem de moure donan-li instruccions (anomenades primitives) per tal de fer un dibuix; la finestra de baix a l'esquerra on escriurem les instruccions, i la finestra de baix de la dreta on surten els missatges d'errors quan no escrivim bé les instruccions..
Al alumnes els hi donarem en paper els dibuixos que han de fer i una còpia d'aquestes instruccions

Primitives 1
av = avança (ex: av 80)
re = retrocedeix
gd = gira dreta (ex: gd 90 per girar 90º a la dreta)
ge = gira esquerra
centre = la tortuga torna al mig de la pantalla sense que s'esborri el dibuix.
id = inicia.dibuix (esborra tot)

Primitives 2
goma = esborra per on passa la tortuga
no.llapis = la tortuga es mourà però sense deixar rastre.
llapis = la tortuga pot tornar a dibuixar
rep = repeteix les instruccions les vegades que volem (ex: per dibuixar un quadrat escriurem rep 4 [av 80 gd 90]

Primitives 3
dap = desapareix la torutga