Presentació

1. El Crèdit Variable Representació cartogràfica de l'entorn és un crèdit de carácter pràctic. L’objectiu és saber fer servir mapes de diferents tipus per obtenir informació útil per objectius diversos.
2. A partir del conceptes teòrics elementals ( escala, orientació, coordenades, etc.), que els alumnes ja coneixen per altres assigantures, es desenvoluparan exercicis, a realitzar fonamentalment a classe.

Com a eines per dur a terme els exercicis destaquem:

Personals: llapis, regla, goma, paper vegetal, Calculadora.

Material del centre: brúixoles, corbímetres, gps.

Programes: Freehand, Fireworks, Compegps, Word, Lector de mapes Miramon. (Nivell elemental. No s'exigeix coneixment previ d'aquest programes però sí estar familiaritzat amb l'ús de l'ordinador)
3. L'Avaluació serà contínua : es durà a terme a partir dels exercicis fets per l'alumne i es completarà amb un control pràctic. S'haura d'entregar, al finalitzar el crèdit, un Dossier de pràctiques, que recollirà tots el exercicis realitzats, tant en paper com en ordinador

4. Hi ha un llibre de referencia, del qual es facilitaran exemplars a l'alumne pel seu ús a classe, gràcies a una donació de l'autora del llibre.

Pràctiques de Cartografia

Autores: Graziana Ramazzini i Aurora Blasco. Editorial Teide. Barcelona, 1999