Els pobles i les ciutats (CM05)

Pacs
Introducció + 3 pacs: 46 activitats / 183 fitxers / 69 imatges
Pac 1. Les localitats i els seus habitants (12 activitats)
Pac 2. Moure's per una ciutat (15 activitats)
Pac 3. L'Ajuntament i els serveis públics (17 activitats)

Introducció
Pac 1

Pac 2

Pac 3

Material complementari

Ciutat - Poble
Mariano Franco Morán (mfranco3@pie.xtec.es)
L’Alba, Centre Especial. Barcelona

Paquet de 24 activitats relacionades amb l’àrea de Coneixement del Medi Social. Les activitats estan ordenades de manera progressiva, així ens trobem activitats on l’alumne només rep una informació, d’altres on ha d’associar imatge - imatge, imatge - paraula, fins haver d’escriure alguna paraula, o localitzar-la en una sopa de lletres.
Les activitats, atenent al seu contingut, podrien classificar-se en: Diferències i semblances entre el poble i la ciutat / Serveis de la comunitat / Geografia de Catalunya.
Les imatges utilitzades corresponen a fotografies de ciutat i pobles, fetes per l’autor; evitant imatges i dibuixos que
donin un caire molt infantil a l’activitat, donat que serà realitzada per alumnes adolescents d’Educació Especial.

Activitat CLIC / 1 paquet / 25 activitats / 1136 Kb
EE / CI i CM Primària / català

Educació vial
Carlos L. Muñoz Urcola (cmunoz1@pie.xtec.es)
Itzultzailea: Blanca Besga (kgb@clientes.euskaltel.es)
CEIP Joan Sanpera i Torras. Corró d'Avall - Les Franqueses del Vallès

Diverses activitats d'educació vial: senyals de trànsit, normes de circulació, zones d'una via pública, parts de la bicicleta...

Activitat CLIC / 1 paquet / 22 activitats / 875 Kb
Primària / català / espanyol / euskera / Clic Sinera 2000

El barrio
Francisco J. Vidal Ara y Ramón Amatriain (jamatria@pnte.cfnavarra.es)
Colegio Publico "Eulza" Barañáin (Navarra)

Aplicació basada en el llibre "Ardilla" (Editorial Edebé). Consta de 5 paquets d'activitats: El Barri / L'arquitecte / Els plànols / L'obra / Els edificis

Activitat CLIC / 8 paquets / 63 activitats / 1638 Kb
2 CI Primària / espanyol

El nom dels nostres carrers

Pàgina realitzada pels alumnes del CEIP Elvira Cuyás amb un treball d’investigació sobre els noms donats als carrers de Montcada i Reixac, i que és exportable a qualsevol dels nostres pobles com a proposta de treball.

CM Primària / pàgina web / català