Fotografies Informaions Puntómetre Enllaços

Principal

1. Informació del club

1.1 El nostre fundador

1.2 Les nostres primeres carreres.

1.3 El nostre primer club.

1.4 Les primeres temporades del C C Torregrossa.

2. La Junta.

6. Arxius antics del Bloc

Informació del club

El nostre fundador

El Jaume Baró (pare) va ser el fundador del club ciclista Torregrossa. Corria en bicicleta amb la Societat Ciclista Ilerdense de Lleida a la categoria de Veterans, essent un dels millors ciclistes provincials d’aquella època. Sense la seva empenta i il·lusió avui segurament no existiria el Club Ciclista Torregrossa. Li dèiem a ell i a altres que en moments difícils han lluitat perquè no desaparegués i fins i tot l’han fet renéixer en més d’una ocasió quan ha estat apunt de desaparèixer.

Les nostres primeres carreres

A la festa major d’estiu de Torregrossa  s’organitzava una carrera ciclista. La categoria anava variant segons l’any. Si no recordo malament, va ser la festa major de l’any 1975, quan es va fer un prego al poble convidant tots els nens que volguessin participar en una cursa només per nois del poble per completar les que tradicionalment és feien. A l’hora de la sortida només hi havia un corredor del poble, que com que no podia córrer sol, el van fer córrer amb els federats que venien de Lleida. No us penseu que errant gaires, al final van ser 4 (3 lleidatans i el torregrossí).

L’any següent és va repetir la història, però amb la diferència que ara van ser dos els valents que és van presentar a la línia de sortida (l’Antoni i el Josep Mª). Aquell any si que hi va haver carrera de debò.

Així va néixer l’afició dels nens “encara no joves” de Torregrossa pel ciclisme. A partir d’aquell moment vam començar a sortir els diumenges i el grup va anar creixent, comandat pel capo Baró. Vull recordar que al capo li va sortir un ajudant (el Ramon del Mariantònia, al què segurament li dèiem les millors rialles de l’època) per fer de pares d’aquella mainada que anava en bicicleta.

Aviat va començar el procés d’internacionalització del nostre club, crec recordar si no em falla la memòria que la primera carrera fora de la província va ser al velòdrom de Vilaseca. Els diumenges que hi havia carrera arreu de Catalunya, amb l’autocar del Perera carregat de bicicletes a la vaca que portava a sobre, hi anàvem i us asseguro, que a banda de fer molt bones carreres i sobretot d’animar-les, ens fèiem sentir. La nostra campana era coneguda per tothom. Vam guanyar carreres, ens vam perdre, vam visitar l’hospital però sobretot ens ho vam passar molt bé. Recordo també un dia que el Perera pare, va voler passar (per un oblit) amb l’autocar carregat de bicicletes pel túnel que travessa cal Cortada a la sortida del garatge on guardava l’autocar. No va poder passar i el resultat va ésser que algunes bicicletes (la de l’Eloi, del bessons Aumedes, de l’Eugeni i altres) es van arrugar de cop.

El nostre primer club

Ens havíem de federar per corre i per tant calia fer un club. No se ven bé els motius però suposo que més aviat eren logístics, pels que ens vam convertir en el Torregrossa de la Societat Esportiva Ilerdense. Encara recordo la primera presentació del club a principi de temporada a Lleida a la seu de la societat, amb els mallots blaus amb franja vermella al costat del Torregrossa, juntament amb els de l’equip EYA (calçats) que vestia la resta de la Ilerdense. Al cap de poc temps ens vam independitzar  neixen el Club Ciclista Torregrossa.

Les primeres temporades del Club Ciclista Torregrossa.

Una de les primeres fotografies dels ciclistes del club és aquesta que podeu veure. Son els primers ciclistes del nostre poble, segurament aqui no hi eren tots, però gairebé. Els reconeixeu?

La junta del club

Fotogradia

Nom

Currículum

Els ciclistes BTT de la temporada d'hivern del CCT i els cedits

Fotografia

Descrpció

Jaume Baro

Rodador incansable. És la nostra insígnia. L'Amstrong a la seva vora és un aprenent. Les seves cames son com dos masses

Victòria més important: Giro a les Dolomites amb arribada a la Marmolada (Itàlia)

Jaume Pelegri

Tot terreny. Porta la grua per si hi ha avaries. No ens passa perquè no ens enfadem. Ha de quedar be amb tots

Victòria més important: Volta al Giant. A la localitat de Bogna (França)

Celesti Capell

Una roca. Si no t'apartes et passa per sobre. És el nostre guia tant espiritual com rutero.

Victòria més important: Clàssica París-Teulada-Sant Mamet. (Intergalàctic)

Bordalba

L'apagafocs. Puja, baixa, corre, camina i sense asfixiar-se mai.

Victòria més important: Clàssica Carros de Foc a la localitat de Bombieri (França)

Carles Capell

El trialero. Ningú baixa com ell pels llocs més difícils i ningú puja com ell els senders i corriols.

Victòria més important: Volta a la Morríera a la localitat de Trialera-Bologna (Itàlia)

Josep Mª brufau

Puja com el Pantani. Escalador nat com més "pica" la pujada més "pica" ell.

Victòria més important: Clàssica de la Pina Rello a Ciàtica (Itàlia)

Xavier Gispert

L'home bo. El diàleg és la seva major virtut, però quan està en forma, no parla ens tritura..

Victòria més important: Ruta del Lleó amb arribada al alt de la Zapa a (Terol)

Josep Mª Puig

Res de res. L'únic que fa mitjanament bé es el reportatge de la sortida, quan no s'arrossega.

Victòria més important: Cap, un gregari.

Josep Ramon

Un home fort. La millor qualitat és la resistència. Ningú aguanta com ell la duresa de la carretera i dels camins

Victòria més important: Tour de França, així tal com sona (Champs Elissè)

Mercè

La millor. És potent, puja millor amb una potència descomunal i planeja com els millors.

Victòria més important: Volta al Pere Forca als Pirineus catalans

Pere Viladoms

Tot terreny. Tant li fa pujar, com baixar, com planejar. Un crac

Victòria més important: Tour de Vila D'Homs a la Bretanya Francesa

Ricard Ardiaca

Un escalador amb estil que no perd mai el pols a la pujada. És la nostra assegurança de vida i el que millor veu la tàctica.

Victòria més important: Volta a la Bona Vista de Badalona.

Enric

Un portent de la natura. Ho fa tot bé. El dia que entreno guanyarà el Tour.

Victòria més important: Clàssica Borges-Rubaix-Borges. (Internacional)

Josep Antoni

Aguanta com pocs. Resistent i no s'arruga per res. Quan puja trenca les bieles amb la seva potència.

Victòria més important: Volta al Trentino a la regió del trempat al nord d'Itàlia

Alex Català

Un Dandi d'amunt la Bici. Les seves cames semblen esmolets, però ningú pot seguir el seu ritme. No se li resisteix cap terreny

Victòria més important: Clàssica Lotus-Festina-San Remo. (Internacional)

Corredors cedits (Oriundos), pel Club Ciclista Pedalada

Albert VIla

Tot un home d'equip que quan s'ha de posar els galons per donar el do de pit i guanyar ho fa, amb un estil impecable.

Victòria més important: Tour dels Bessons i etapa de la Volta als nou salts. (Garrigues. Catalunya)

Carles

La pujada és el seu terreny, però amb un estil finíssim, sense sotracs però que a base d'un alt ritme els despenja a tots de roda.

Victòria més important: Tour al Castel d'Ans (Alps francesos) amb etapa a l'Alt d'On és.

Jordi Orteu

Puja i puja i puja i puja i arriba el primer i tornar a arribar el primer (amb això ho dic tot). No deixa ni les deixalles pels altres

Victòria més important: Volta d'Aquí i tour d'Allà i Giro d'Altravolta prima.

Isidre

Estil impecable, tàcticament impecable i tot terreny. No mostra cap debilitat.

Victòria més important: Classica de l'Izoard amb etapa a Bonestile (Fraça)

Josep Bonet

Rodador incansable, escalador potent i baixador finíssim. Recorda al Zoetemelc per la seva fortalesa.

Victòria més important: Giro al Escadronio. Luguaria Italiana

Albert Barrufet

Gran, grandíssim ciclista, res  veure a el seu nom. No s'encongeix d'avant cap adversitat, puja, baixa i puja i baixa..........

Victòria més important: Volta als Alps i etapa a la Paelleria (Fança)

Toñeta

Només puja i baixa, però arriba més amunt i més aviat que ningú. És el nostre internacional. Fort i misteriós com els imponents cims internacional i els petits (puig) de les nostres contrades.

Victòria més important: Escalada a l'Aconcagua i a Puig Gros.

Les activitats

Sortides en carretera

El club compta amb un bloc (cctorregrossa.bloc.cat) on és pot consultar totes les activitats del moment, les sortides planificades i les ja realitzades. En aquest bloc si pot posar comentaris de tota mena i fins i tot noticies d’interès dels nostres simpatitzants. Pretenem que sigui una mena de fòrum per tal de comptar les anècdotes o la nostra visió de la sortida que hem realitzat i fins i tot proposar-ne de noves. Des d’aquesta WEB es pot entrar al nostre bloc mitjançant l’enllaç.

;   Grup A . El diumenges a les 9 h. del matí fem rutes per carretera per la nostra comarca i les del voltant d’aproximadament 100 km. Amb sortida i arribada a Torregrossa davant les escoles (nivell Tour de França pel qui vulgui vindré). No cas l ser del club, només ganes.

Grup B . R. El diumenges a les 9 h. del matí fem rutes per carretera per la nostra comarca i les del voltant d’entre 70 i 10 km 100 km. Amb sortida i arribada a Torregrossa davant les escoles (nivell Giro d’Itàlia pel qui vulgui vindré). No cas l ser del club, només gan

Sortides en BTT

;  Mountain Bike. Els diumenges a les 9 del matí fem rutes variades pels camins d’aproximadament 4 h. Amb sortida i arribada a Torregrossa. Per tots els nivells. No cas l ser del club, només ganes.