diumenge 27 de setembre de 2009

Taller TutorÝa on line per al CEAD Las Palmas

Cap al mes de maig passat en Pedro Villarrubia em va proposar per a fer un taller semipresencial sobre Tutoria on line al seu centre, el CEAD Las Palmas de Gran CanÓria. Quan en vam parlar ja els ho vaig dir: en aquest moment tinc al cap renovar la tutoritzaciˇ dels estudiants a distÓncia amb l'˙s de l'eportafolis, de Mahara. AixÝ que el taller parlaria de tutoria i d'eportafolis. Cap problema, van dir, endavant.

La meva idea Ús que a travÚs de la tutoria es rebaixin els possibles problemes tecnol˛gics que Mahara pugui plantejar (adscripciˇ a grups, creaciˇ de blogs o de vistes, ˙s de la missatgeria, etc) per tal d'aplanar el camÝ cap a l'˙s docent de l'eportafolis. ╔s a dir, es tracta de utilitzar Mahara en la tutoritzaciˇ dels estudiants, crear grups amb els tutorats i la persona tutora per, d'aquesta manera, rebaixar la corba d'aprenentatge tan conceptual com tecnol˛gica de l'eportafolis. DesprÚs, quan des de les Órees curriculars es decideixi quan, on i com utilitzar l'eportafolis, ja tindrem la primera passa feta: ning˙ no podrÓ dir que no sap com fer-ho, simplement ho farÓ i aprofitarem aixÝ tot el potencial comunicatiu de l'eportafolis.

El Taller va tenir una part presencial que vam fer al mateix CEAD de Las Palmas a l'illa de Gran CanÓria. Van ser tres dies intensos per˛ molt interessants. No solament pel treball i la reflexiˇ en grup fets al voltant de tema de la tutoritzaciˇ, sinˇ pel coneixement personal. Vaig conŔixer forša gent interessant del centre i vam aprofundir l'amistat amb en Pedro i la seva famÝlia, amb qui vaig tenir l'honor de compartir un dia de platja i natura a Maspalomas. TambÚ vaig conŔixer un parell de twitters que segueixo (i em seguexien): la Lola Carre˝o i en Felipe Morales, veins de carrer amb en Pedro per˛ que es van conŔixer a travÚs de twitter (qui ho havia de dir).



La part telemÓtica del Taller s'acabarÓ a finals d'aquest mes. Vam plantejar una sŔrie de tasques que no vam tenir temps de fer presencialment que s'han desenvolupat directament en els f˛rums de Mahara, i l'encÓrrec de feina consistent en fer una proposta pel Pla d'acciˇ tutorial del centre.

Pel que porto llegit en els f˛rums i treballs sembla que el taller ha sigut forša ˙til. La tutoritzaciˇ al batxillerat no s'ha tingut mai massa en compte. Com a germÓ (germanastre?) petit de la universitat el batxillerat sempre ha suposat que els estudiants sˇn prou madurs com per a no necessitar la presŔncia d'una persona tutora, amb el professorat n'hi havia prou.

Per˛ si des de la universitat ara es reivindica el paper de la tutoria, al batxillerat encara es fa mÚs necessÓria, crec jo. Per aix˛, partint d'una situaciˇ en quŔ la tutoria tÚ potser un carÓcter administratiu o burocrÓtic, crec que he sembrat la llavor per transformar-la i fer-la efectiva. L'objectiu del taller era, ja els ho vaig dir de bon principi, fer-los reflexionar sobre la seva feina quotidiana i fer que se la replantegessin i miressin de trobar oportunitats de millora. Crec que n'han trobat moltes i, el que Ús millor, penso que les volen dur a terme. Si Ús aixÝ, haurÓ valgut la pena el Taller.

I jo? QuŔ n'he tret de tot plegat? He aprŔs una pila de coses sobre tutoria on line, eportafolis i en especial sobre Mahara. Per˛ per damunt de tot he conegut persones.

Etiquetes de comentaris:

Creative Commons License
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-No comercial-Compartir Igual 3.0 Espanya de Creative Commons