Ajuda setmana 3

Obtenir una presentació tot encadenant vàries dispositives

Fem una presentació

Ja coneixem una mica els diferents menús del programa Powepoint i hem vist com es pot fer una sola diapositiva amb contingut de text, imatge, diagrama, etc. Així que estem en disposició de començar a fer presentacions.

Recordem que una presentació de Powerpoint no és altra cosa que un seguit de diapositives que, tot seguint un fil lògic, poden complir alguna d'aquestes missions:

acompanyar allò que un orador va explicant. Es poden projectar sobre una pantalla si disposem d'un projector connectat a l'ordinador i l'orador, enlloc d'escriure en una pissarra, va fent passar les diapositives al ritme del seu discurs.
  Com que també es podem imprimir sobre transparències especials per a impressora de raig de tinta podem fer presentacions amb retroprojector molt impressionants i clares.

repetir-se un nombre infinit de vegades si automatitzem el procés al monitor d'un ordinador. Hi podem afegir so i aleshores no solament es veu l'avanç automàtic de les diapositives, sinó que s'escolta l'explicació gravada o bé música d'acompanyament.
  Podem usar aquesta possibilitat, per exemple, per donar informació no personalitzada als interessats mentre atenem personalment a les persones interessades en inscriure's a l'escola..

projectar-se un sol cop sobre la pantalla de l'ordinador i que sigui l'usuari qui en controli l'avanç al fer clic amb el ratolí.

Útil per presentar un tema nou als estudiants o per fer "llibres electrònics" per als nivells baixos.

A continuació teniu dues ajudes visuals que us mostraran

com fer una presentació tot afegint diapositives noves: inserir diapositiva o copiar al classificador

com fer una presentació a partir de les plantilles de Powerpoint

Tingueu una mica de paciència perquè poden trigar una mica a baixar. Però un cop les pugueu veure podreu repetir-les tantes vegades com vulgueu, aturar la projecció, tornar enrera, passar endavant, etc. Tot a través del petit tauler de control semblant al d'un reproductor de CDs.

Si el vostre navegador us diu que per poder-les veure cal descarregar algun programa, significa que teniu una versió antiga del navegador. Aprofiteu per a descarregar-la i així actualitzar-vos el programa.  Les versions més actuals són Internet Explorer 6.0 (amb el IE 5.5 funciona prou bé), el Navegador 7.0 i el Mozilla 1.4, aquests dos últims amb la interfície en català i que podeu descarregar gratuïtament del lloc de softcatala.org

Què hem de fer?

L'activitat d'aquesta setmana consisteix en, un cop vistes les ajudes, veure les diferents plantilles de les presentacions, encadenar dues o tres diapositives (no gaires més) en una presentació personalitzada, editar les presentacions que us proposa Powerpoint, etc.

No tingueu por de fer-ho malament. Si alguna cosa no us agrada la podeu desfer (menú edició ->desfer o Ctrl+Z).

Guardeu sempre els vostres treballs, especialment els que, per una raó o una altra, us semblin més aconseguits. Recordeu que us serà molt útil per controlar el vostre propi avanç (aprendre a aprendre = d'això es tracta, oi?)  tenir un dossier electrònic on desar proves, esborranys i treballs més elaborats.

L'objectiu final de qualsevol treball que fem sempre serà tenir una presentació que reclami l'atenció de l'usuari i li informi clarament d'allò que volem comunicar.

índex  ::  programa  ::  recursos  ::  preguntes+freqüents  ::  sortir