TREBALL INTERDISCIPLINARI D'EDUCACIÓ FÍSICA I TECNOLOGIA (ESO)

Introducció
L'activitat va consistir en construir, per part dels alumnes de primer curs, diferents materials per després utilitzar-los a classe d'educació física per poder realitzar activitats de jocs malabars.

Tipus d'objectes
Per realitzar l'activitat calia fer pilotes (com les de tenis) i anelles de 22 cm de diametre exterior.
Calia que aquests objectes tinguesin un cert pes (aproximadament 150 gr.)
Vam decidir fer dos tipus de pilotes, unes aprofitant pilotes de tenis i altres construïdes amb draps o teles.
Les anelles les vam construir tallant fusta d'ocumen amb serra de marqueteria.

Realització

Pilotes de tenis
S'agafa una pilota de tenis i se li fa una forat, s'omple d'arròs perquè pesi els 150 grams aproximadament, i es tapa de nou el forrat amb pegament.
A continuació folrem amb cinta aïllant de color blanc tota la pilota i després la pintem de colors amb retoladors o pintures.

Anelles
S'agafa un quadrat de fusta (fullola de 3mm de gruix) de 22x22cm i es talla en forma de corona circular (diàmetre exterior 22cm i diàmetre interior 1,5cm).
Per aconseguir el pes de 125 grams s'envolta tot el perímetre de fil ferro galvanitzat de 1mm2.
A continuació folrem amb cinta aïllant de color blanc tota l'anella i fianalment la pintem de colors, amb retoladors o pintures.

Pilotes de drap
Es tallen quatre trossos(14x14cm) de diferents draps o roba vella; millor resistent perquè aguanti més.
Agafar dos trossos de tela i cosir-los per un dels seus costats, formant un rectangle de 28x14, aproximadament.
Omplir una bossa de plàstic amb 150 grams d'arròs, formant una bola.
Posar la bola d'arròs dins de les teles que hem cosit previament i doblegar-les formant un caneló i després cosir-lo.
Per últim cosir els dos extrems del caneló amb les dues teles que encara no hem utilitzat, aconseguint finalment una pilota de forma esfèrica més o menys regular.

Cloenda
Aquestes activitats les vam realitzar a l'aula de tecnologia dins del crèdit comú: Anàlisi i construcció d'objectes, encara que també es podria plantejar com a crèdit variable.
Cada alumne va construir dues pilotes de tenis, una pilota de drap; i cada dos alumnes van fer una anella.
El temps per realitzar l'activitat va ser de 15 hores aproximadament.

Si voleu ampliar aquesta informació us podeu adreçar a:

Fede Caudet (Seminari d'Educació Física).
IES Menendez y Pelayo
Via Augusta 140
Telf. 200 27 55
08006 Barcelona