Previsió de la implementació per al curs 2006-2007 i metodologia

El projecte "Let's do some Physical Education in English" consta de tres fases: el disseny , la implementació i l'avaluació. El disseny s'ha portat a terme majoritàriament a Escòcia durant el curs 2005-2006. La fase d''implementació s'iniciarà el curs 2006-2007 al CEIP la Roca de Sarroca de LLeida. L'avaluació, tot i està elaborada durant la fase de disseny, es portarà a terme durant la implentació del projecte i en la finalització del mateix. No es tracta doncs d'un projecte tancat i finalitzat, sinó d'un document subjecte a revisions constants i modificacions en funció de les dades que ens aporti l'avaluació i en funció de les necessitats que vagin sorgint al centre.

Per tal que l'aplicació del projecte sigui factible, aquest s'ha d'adaptar a la disponibilitat i característiques del centre. En aquest sentit, i donat que la plaça que ocupo al CEIP la Roca és de mestra de primària (tutora de l'alumnat des de 3r a 6è) , i no la d'especialista d'educació física, ni d'anglès, i donat el fet que el projecte l'he d'impartir jo, es va decidir que l'hora de temps que impartiré a la setmana d'educació física en llengua anglesa (tal i com consta al projecte lingüístic) serà a més a més de les hores d'anglès i de les d'educació física.

Així l'alumnat assistirà a les classes d'anglès i a les classes d'educació física amb l'especialista pertinent i les hores corresponents a aquestes matèries, a més a més, tindran una hora a la setmana d'educació física impartida en llengua anglesa per part de la tutora.

No es tracta, per tant, d'impartir una àrea curricular en anglès, on hi hauria totes les unitats de programació dissenyades per aquest propòsit, sinó d'elaborar unes unitats didàctiques que tracten continguts propis de l'àrea d'educació física i que es sap a priori que s'impartiran en llengua anglesa.

Alguns dels aspectes positius de plantejar el projecte d'aquesta manera és que no interfereix al funcionament general de les classes d'educació física, ni de les d'anglès. A més, les escoles que vulguin provar d'impartir l'educació física en anglès poden agafar un dels blocs de continguts d'aquest projecte, per exemple el de danses, i realitzar-lo a les hores d'educació física o de música (en funció de quina mestra té coneixements d'anglès).

Pel que fa a la línia metodológica que es pretén seguir, es parteix de la base que la llengua estrangera és la llengua de comunicació dins de l'aula, prioritzant la llengua oral. Per tal d'ajudar a l'alumnat a la comprensió i producció de l'anglès emprarem rutines, el llenguatge gestual, la repetició, etc. Creiem útil en aquest sentit l'ús d'una pissarra petita (que permeti traslladar-la al lloc on ens convingui) per tal de fer dibuixos, gràfics...que reforcin el que s'està dient i ajudin la comprensió. Per aquesta mateixa finalitat la utilització de fotografies i làmines serà freqüent en les sessions. En la unitat didàctica referent als joscs tradicionals escocesos, hi ha activitats de saltar a corda o de pilota que impliquen cantar una cançó.En aquest casos he elaborat làmines amb la lletra de la cançó. Fet que no implica que l'alumnat s'hagi d'aprendre la cançó de memòria abans de l'activitat, sinó que mentre anem saltant o jugant a pilota anirem cantant i aprenent la cançó. Després, en una segona fase, quan l'alumnat hagi après la cançó tot jugant, podran consultar les flashcards, llegir la lletra de la canço i veure com s'escriuen les paraules que canten. És a dir, en una primera fase es prioritza la llengua oral i a posteriori l'escrita. Per tant, es procurarà emprar materials diversificats que ajudin al funcionament general de les classes.