Activitats per objectius

coneixement del cos qualitats físiques expressió el cos en l'espai i el temps
Anomenar les parts del cos Debat sobre els avantatges de tenir unes bones qualitats físiques. Buscar a la classe elements que comuniquen sense parlar: senyals de trànsit.. Els mapes humans. Representació motriu de l'espai gràfic.
Vídeo de gimnàstica rítmica per veure els avantatges de conèixer bé el cos. Concepte de dosificació de l'esforç. El quadrat. Debat sobre els signes i gestos comunicatius i la seva utilització. Arribar al tresor a partir d'un mapa amb coordenades i pistes.
Quantes formes de moviment hi ha? Fer-les. Investigar per grups els moviments. Concepte d'escalfament, càrrega adequada, intensitat i recuperació. Visualització d'un vídeo de El Tricicle. Després comentar-lo i imitar-lo. A partir d'un plànol assenyalar les passes, pams, dits que hi ha d'un costat a l'altre. Per grups.
Al terra, es diuen parts i s'han de moure només les que es diu. Estirar la corda i demés jocs de lluita i combat: pols gitano, esquena vs. Esquena, lluita serps,cul vs.cul .. Fer muntatges de mim amb arguments dels propis nens. Per grups. Caminar per l'espai amb música, quan canvia es canvia de direcció i forma de caminar.
1,2,3, Pica paret. Tensió-relaxació. Risoteràpia. Jocs de relleus, el rellotge. Fer un diàleg curt i després fer el mateix amb mim. Un inventa una seqüència i els altres del grup la fan amb el cos.
Parar amb la part del cos que es digui. Tocar objectes amb la part que es digui. El súper-ràpid: velocitat de reacció. Expressar amb la música. Música variada que sigui propensa a gestos i moviments. El minut: percepció de durades relaxats a terra. Quan és hora aixequen la mà. Utilitat. Música o sense.
Imitar oficis, esports,... que siguin físics... Porteries buides: resistència aeròbica. Què és i com millora. Debat sobre les representacions dels companys. Què han fet bé i què podria millorar. El quadrat: uns caminen o corren i els altres controlen que sempre facin el mateix temps.
La gallina cega. Palpar i anomenar la part que toca. Flexibilitat: descobrir les zones que s'estiren més. Buscar moviments i exercicis. Improvisació. A partir d'una frase o paraula muntar una escena. Indiv. O per parelles. Amagar el tresor. Un grup l'amaga al pati i l'altre el busca. S'han de repartir bé l'espai.
Palpar una persona amb els ulls tancats i col.locar-se com estava ella. Jocs de càrregues per parelles. Explicació de la força. Avantatges, treure tòpics. Joc de les etiquetes: pel.lícules, personatges, oficis, esports,.. Intentar ocupar el màxim d'espai, després el mínim. Sols i per grups.
Amagar-se la part del cos que es digui i seguir caminant. Presa de dades diverses amb crono, metre, pams,etc.. Jocs de rol motivants: les actrius o actors de Hollywood. Amagar-se sota un llençol: quants nens hi ha?


Última actualización 19/12/00
Por ...