coneixement del cos | qualitats físiques | expressió | el cos en l'espai i el temps |
Anomenar les parts del cos | Debat sobre els avantatges de tenir unes bones qualitats físiques. | Buscar a la classe elements que comuniquen sense parlar: senyals de trànsit.. | Els mapes humans. Representació motriu de l'espai gràfic. |
Vídeo de gimnàstica rítmica per veure els avantatges de conèixer bé el cos. | Concepte de dosificació de l'esforç. El quadrat. | Debat sobre els signes i gestos comunicatius i la seva utilització. | Arribar al tresor a partir d'un mapa amb coordenades i pistes. |
Quantes formes de moviment hi ha? Fer-les. Investigar per grups els moviments. | Concepte d'escalfament, càrrega adequada, intensitat i recuperació. | Visualització d'un vídeo de El Tricicle. Després comentar-lo i imitar-lo. | A partir d'un plànol assenyalar les passes, pams, dits que hi ha d'un costat a l'altre. Per grups. |
Al terra, es diuen parts i s'han de moure només les que es diu. | Estirar la corda i demés jocs de lluita i combat: pols gitano, esquena vs. Esquena, lluita serps,cul vs.cul .. | Fer muntatges de mim amb arguments dels propis nens. Per grups. | Caminar per l'espai amb música, quan canvia es canvia de direcció i forma de caminar. |
1,2,3, Pica paret. Tensió-relaxació. Risoteràpia. | Jocs de relleus, el rellotge. | Fer un diàleg curt i després fer el mateix amb mim. | Un inventa una seqüència i els altres del grup la fan amb el cos. |
Parar amb la part del cos que es digui. Tocar objectes amb la part que es digui. | El súper-ràpid: velocitat de reacció. | Expressar amb la música. Música variada que sigui propensa a gestos i moviments. | El minut: percepció de durades relaxats a terra. Quan és hora aixequen la mà. Utilitat. Música o sense. |
Imitar oficis, esports,... que siguin físics... | Porteries buides: resistència aeròbica. Què és i com millora. | Debat sobre les representacions dels companys. Què han fet bé i què podria millorar. | El quadrat: uns caminen o corren i els altres controlen que sempre facin el mateix temps. |
La gallina cega. Palpar i anomenar la part que toca. | Flexibilitat: descobrir les zones que s'estiren més. Buscar moviments i exercicis. | Improvisació. A partir d'una frase o paraula muntar una escena. Indiv. O per parelles. | Amagar el tresor. Un grup l'amaga al pati i l'altre el busca. S'han de repartir bé l'espai. |
Palpar una persona amb els ulls tancats i col.locar-se com estava ella. | Jocs de càrregues per parelles. Explicació de la força. Avantatges, treure tòpics. | Joc de les etiquetes: pel.lícules, personatges, oficis, esports,.. | Intentar ocupar el màxim d'espai, després el mínim. Sols i per grups. |
Amagar-se la part del cos que es digui i seguir caminant. | Presa de dades diverses amb crono, metre, pams,etc.. | Jocs de rol motivants: les actrius o actors de Hollywood. | Amagar-se sota un llençol: quants nens hi ha? |
Última actualización 19/12/00
Por ...