els tresors amagats

Col·loquem un munt de cons girats en un espai delimitat. Fem 2 grups que es col·locaran en fila índia darrera els cons llargs que es veuen a la foto.

El joc consisteix en aconseguir agafar els patacons amagats sota els cons. Ha de sortir un alumne de cada equip, entrar a la zona de cons, obrir un con i mirar si hi ha tresor.

No és permès obrir més d'un con cada vegada que entrem a la zona de cons.

Aquell! aquell!

En cas de trobar-lo l'agafa i torna a col·locar el con cap per avall, en cas de no trobar res cal tornar a ficar bé el con i tornar. Quan tornen al grup donen la mà al següent de la fila que també intentarà trobar un patacó, si porten tresor el deixen al recipient. És un joc de relleus.

A dins d'uns quants cons hi ficarem un "patacó" amagat a sota o una pilota de tennis.

patacó amagat

Si hi ha 15 cons, ficarem uns 7 patacons. Cada equip tindrà un recipient on ficarà els patacons trobats.

Cal anar ràpid i fixar-se molt bé quins cons ja han estat oberts perquè si no tornem a obrir els mateixos.

A veure, a veure...

Els membres del grup indiquen els cons que encara no han estat oberts.

Tothom ha d'estar molt atent!

Quan s'acaben els patacons comptarem quants en té cada grup.

N'he trobat un!

Aquest joc potencia l'atenció.

També treballem l'organització espacial.

És interessantíssim observar quins cons obren perquè ens podem trobar que obren 10 vegades el mateix.

De vegades apunto els cons que més s'obren i els alumnes "menys atents" que obren cons que ja s'han obert diverses vegades.

Variants i altres consideracions:

• Entre els dos grups s'amaguen els patacons i ells mateixos observen com l'altre grup obre moltes vegades els mateixos cons. S'adonen així dels errors.
  • El treball de grup o "tàctica" és interessantíssim. Hi ha grups que es reparteixen entre ells els colors del cons, així no s'equivoquen. També n'hi ha que es reparteixen zones.
  • Als alumnes els encanta amagar ells mateixos els patacons. De vegades fan que hi ha tresor doble amagant 2 patacons al mateix con.
  • Hi ha la variant d'amagar també els cons entre teles, plínton, rodes, cadires, taules, etc..
  • El cicle ideal per treballar el joc és inicial però també funciona molt bé a cicle mitjà.

Jordi Roca i Font. Ceip Montmany. El Figaró (Vallès Oriental). Gener 2004.