DISSENY CURRICULAR

  1. CURRÍCULUM:

FONTS DEL CURRÍCULUM:

  1. PSICOLÒGICA: característiques de l’ALU. Com creix, madura,…
  2. PEDAGÒGICA: metodologia de l’ensenyament. Com ensenyar…
  3. EPISTEMOLÒGICA: què ensenyar? Fa referència als continguts i la seva lògica…
  4. SÒCIO-CULTURAL: context on es desenvolupa el procés educatiu..

ELEMENTS DEL CURRÍCULUM:

QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR:

  1. QUÈ? OBJECTIUS ( resultats ) I CONTINGUTS ( procés )
  2. COM? METODOLOGIA
  3. QUAN? TEMPORALITZACIÓ

NIVELLS DE CONCRECIÓ DEL CURRÍCULUM:

 

ESTRUCTURA DE L’EDUCACIÓ DESPRÉS DE LA REFORMA:

  1. LLAR D’INFANTS
  2. PARVULARI
  3. EDUCACIÓ PRIMÀRIA:

EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA

4 CURSOS ( 16 ANYS )

ÀREES DEL CONEIXEMENT EN EDUCACIÓ PRIMÀRIA A CATALUNYA:

TEMES TRANSVERSALS A CATALUNYA:

  1. EDUCACIÓ PER LA SALUT
  2. EDUCACIÓ NO SEXISTA
  3. EDUCACIÓ DEL CONSUMIDOR
  4. EDUCACIÓ AMBIENTAL
  5. EDUCACIÓ PER LA PAU
  6. EDUCACIÓ MORAL I CÍVICA
  7. EDUCACIÓ PER LA DIVERSITAT (TERRITORI MEC: ED. VIAL)

Clica a sobre els temes transversals per veure'n una visió irònica i divertida

OBJECTIUS EDUCATIUS:

S’han d’adquirir en finalitzar l’etapa d’educació Primària en les diferents àrees del coneixement.

S’han d’assolir en finalitzar l’etapa d’educació Primària en una àrea concreta: EF

S’han d’assolir en finalitzar un cicle educatiu ( primer, segon o tercer ) en una àrea concreta.

Són enunciats que es fixen el grau d’aprenentatge d’uns continguts concrets en les diferents àrees. Són referents avaluatius. Lliga els objectius generals amb els continguts que es treballen.

Són els que surten a les Unitats de Programació concretes i que fixa el MEF. Han de ser assolibles i plantejats amb Infinitiu + Complement Directe. Han de ser en el 3º nivell de concreció.

I ara on vols anar?