Itinerari educatiu: conjunt de coneixements que una
persona assoleix en finalitzar un cicle educatiu.
Recull = Conjunt dobjectius, continguts,
metodologia educativa i criteris davaluació de
cadascun dels nivells, etapes, cicles, graus i modalitats
dun sistema educatiu.
FONTS DEL CURRÍCULUM:
PSICOLÒGICA: característiques de lALU. Com
creix, madura,
PEDAGÒGICA: metodologia de lensenyament. Com
ensenyar
EPISTEMOLÒGICA: què ensenyar? Fa referència als
continguts i la seva lògica
SÒCIO-CULTURAL: context on es desenvolupa el procés
educatiu..
ELEMENTS DEL CURRÍCULUM:
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR:
QUÈ? OBJECTIUS ( resultats ) I CONTINGUTS ( procés )
COM? METODOLOGIA
QUAN? TEMPORALITZACIÓ
NIVELLS DE CONCRECIÓ DEL CURRÍCULUM:
1º : NIVELL POLÍTIC-ADMINISTRATIU. DCB ( disseny
curricular base )
2º : NIVELL GESTIÓ ESCOLAR. PCC ( projecte
curricular de centre )
3º : NIVELL DAULA. UP ( unitats de programació
)
ESTRUCTURA DE LEDUCACIÓ DESPRÉS DE LA REFORMA:
LLAR DINFANTS
PARVULARI
EDUCACIÓ PRIMÀRIA:
3.1 CICLE INICIAL : 1º i 2º
3.2 CICLE MITJÀ : 3º i 4º
3.3 CICLE SUPERIOR : 5º i 6º
EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA
4 CURSOS ( 16 ANYS )
ÀREES DEL CONEIXEMENT EN EDUCACIÓ PRIMÀRIA A
CATALUNYA:
Clica a sobre els temes transversals per veure'n una visió
irònica i divertida
OBJECTIUS EDUCATIUS:
OBJECTIUS GENERALS DETAPA:
Shan dadquirir en finalitzar letapa
deducació Primària en les diferents àrees del
coneixement.
OBJECTIUS GENERALS DÀREA:
Shan dassolir en finalitzar letapa
deducació Primària en una àrea concreta: EF
OBJECTIUS REFERENCIALS:
Shan dassolir en finalitzar un cicle educatiu (
primer, segon o tercer ) en una àrea concreta.
OBJECTIUS TERMINALS:
Són enunciats que es fixen el grau daprenentatge
duns continguts concrets en les diferents àrees. Són
referents avaluatius. Lliga els objectius generals amb els
continguts que es treballen.
OBJECTIUS DIDÀCTICS:
Són els que surten a les Unitats de Programació concretes
i que fixa el MEF. Han de ser assolibles i plantejats amb
Infinitiu + Complement Directe. Han de ser en el 3º nivell de
concreció.