1-
PILOTA AL COLL Tacte + agilitat
En rotllana es van passant pilotes de
diferent mida amb l´ajuda de la barbeta i el pit. Les pilotes no poden tocar a
terra. Es contaran el nº de voltes aconseguit o les voltes en un temps
determinat.
2-
TRANSPORT URGENT Força + enginy
Per grups
hauran de transportar un membre del grup a través d’un llarg recorregut. És
necessari que tots ajudin i que el transportat no toqui a terra.
3-
SALTAR EL “POLTRE” Agilitat + velocitat
Relleus entre el grup per arribar a un lloc. Es pot fer que uns
facin poltre i altres de pont alternativament. Tot i que es fa en competició caldrà veure que ho
facin correctament. Es cronometra.
4-
CUC LLARG Agilitat + estratègia + lateralitat
En rotllana es col.loquen asseguts un sobre
l´altre molt junts. Al senyal han de caminar a poc a poc. Hauran de mantenir un
equilibri. És aconsellable indicar dreta-esquerra-dreta-esquerra per
coordinar-ho una mica. Per fer-ho més divertit poden cantar una cançó. Es
puntuarà l’originalitat i el desenllaç.
5-
ENLLAÇAR PARAULES Associació d´idees amb rapidesa
En rotllana. Un comença dient una paraula
qualsevol. El següent ha de dir una paraula que comenci amb la darrera lletra
de la paraula anterior. Per exemple: avió-oreneta-arribada. També es pot fer
intentant enllaçar la última síl.laba. Es cronometra.
6-
ENDEVINAR Associació d´idees + e. Corporal
El monitor dóna un paper a un nen amb títols
de pel.lícules conegudes, artistes coneguts, sèries de TV., objectes,
animals,.... Aquest amb mim ha d´intentar que els companys coneguin el títol.
Els altres poden fer preguntes que només tinguin com a resposta Si o NO.
7-
AGAFAR LA FORQUILLA Oïda
El monitor seu en una cadira amb els ulls
tapats. Sota la cadira hi ha un plat i una forquilla. Al voltant de la cadira,
en cercle hi ha nens asseguts. Els nens han d´intentar acostar-se al plat i la
forquilla i agafar la forquilla i tornar-la a deixar sense fer soroll. El
monitor quan senti un soroll ha d´indicar d´on surt i després es canvien els
papers. Pot fer-se també amb una campana sota la cadira que han de fer sonar
els altres.
8- MOLINS DE VENT Oïda
Els molins (2 monitors) estan en
cercle amb els ulls tapats i les cames obertes i amb un mocador a les mans que
van movent. A
l´interior del cercle hi ha més mocadors que els moliners (que estan a fora el
cercle i són els nens) han d´agafar passant per sota les seves cames dels
molins. Quan són tocats tornen a començar o es converteixen en molins. Hauran
d’agafar tots el mocadors per parar el crono.
9- EL
FUET Velocitat gestual
El monitor amb una corda al mig d´un cercle
reduit farà donar voltes a la corda per terra. Els nens per no ser fuetejats
hauran de saltar. Almenys un nen haurà d’aguantar deu salts seguits.
10-
DANSAR PEL PASSADÍS Imaginació + deshinibició
Estem
en un passe de models i els nens han de disfressar-se amb qualsevol cosa
imitant les top models. Pot haver-hi un munt de roba on s´agafen complements
ràpidament. Es puntuarà l’originalitat, classe i elegància.
11-
EL LLUMÍ Atenció
En rotllana. Un nen comença encenent un llumí
que anirà passant al company del seu costat. El llumí ha de donar una volta
sencera a la rotllana. Es cronometra.
12-
EL CODI SECRET Entesa de grup + estratègia
Entre el grup es tria un component que farà de
titella amb els ulls tapats. Sense utilitzar les paraules: endavant, endarrera,
esquerra, dreta o similars hauran d´inventar un codi secret perquè el titella
pugui agafar un tresor que el monitor col.locarà al terreny de joc. La resta
del grup estarà en una zona que no podran travesar. Es cromometra quan triga a
agafar el tresor.
13-
EL PUNT MÉS PROPER Orientació en l´espai
Amb els ulls tapats els nens hauran de posar
un objecte el més a prop possible d´una línia dibuixada a terra. Abans hauran contat
les passes i s´ho hauran mirat bé. El que es passa queda eliminat. Els tres millors del grup
puntuaran en centímetres (es sumaran els cmts. que falten per la línia) pel seu
grup.
14-
PILOTA QUE VOLA Agilitat
El grup ha d´evitar que caigui a terra una
pilota de platja. Es puntuarà l’habilitat general del grup.
15-
LA FRASE MALEÏDA Retenció de dades (memòria)
En un cercle un nen comença una frase dient
una sola paraula. El del seu costat repetirà la paraula que ha dit i n´afegirà
una altra i així successivament fins que algú falli. Es tracta de fer una frase
al màxim de llarga possible. Es comptaran el nº de paraules de la frase fins
que fallin. Si es diuen alguna cosa el grup puntua 1 sola paraula.
16-
PUNTERIA AMB COMPANY Força + cooperació
Entre tots els nens n´agafen un altre fent un
balanceig de manera que puguin fer-li empènyer una pilota amb el cul.
Intentaran fer gol a una porteria on pot haver-hi un tros lluny. S´acosella fer
el joc amb nens grandets perquè sinó no tenen força per agafar-ne un altre. Es
cronometra quan triguen a fer gol.
17-
MÀRFEGA MÀGICA
Equilibri + enginy
Entre el grup hauran d´agafar un matalàs i
ficar-hi una pilota a sobre. Amb la pilota en equilibri hauran de fer un
recorregut determinat. Si la pilota cau hauran de tornar a començar. Es
cronometra quan triguen.
18-
LLANÇAMENT DE CÈRCOL Presició de moviments
Es tracta de fer un llançament de cèrcol a
l´estil de llançament de disc i intentar ficar el cèrcol dins d´un con situat a
uns quants metres. Entre tot el grup (i per ordre de llançaments) hauran de encertar tots els
cercles (5 per exemple). Es cronometra.
19- ELS CAMBRERS
Agilitat + equilibri
És un joc de relleus . Amb un
frisbee que fa de plata de cambers, els nens hauran de passar uns obstacles com
cons o saltar per algun lloc i tornar el relleu. El frisbee s´ha d´agafar per sota amb la mà
plana. Per augmentar la dificultat pot ficar-se algun objecte dins el frisbee.
Si cau la plata han de tornar a començar. També es pot fer la variant de fer-ho
amb dos fresbees. Hauran de fer el relleu complet. Es cronometra.
20-
ELS SÚPER-LLANÇAMENTS Punteria + força de llançament
Per grups de nens d´uns 11 anys o més. Amb
quatre pilotes de bàsquet el grup ha de col.locar-se en un terreny de la pista.
Des del propi camp han de llançar a cistella fent un fort llançament. Si toquen
el tauler són dos punts, si toquen el ferro quatre i si fan bàsquet són deu
punts. Cada nen farà dos llançaments i es puntuarà com s’ha explicat. Els nens
+ petits tiraran des d’un lloc proporcional a la distància dels grans i a la
seva edat.
21-
ENCISTELLA I AVANÇA Llançaments ràpids en bàsquet
A
l’equip cinc nens (depèn del grup) seran els llençadors i la resta avançadors. Els avançadors es
col.loquen en fila índia i davant d’uns quants cercles a terra (uns vuit o deu)
que condueixen a la rodona central de la pista. Quan el monitor ho indiqui els
llençadors (per ordre i des de la distància que volen) comencen a llençar a
cistella. A
mesura que els llençadors encerten, els avançadors avancen un cercle per
cistella aconseguida. Al final, els avançadors van arribant al cercle central,
quan tots entren es para el cronòmetre.
22-
EMBOLICA QUE FA FORT Contacte corporal
En grups de deu nens. Es tracta d´obeir les
ordres del monitor fins que es pugui. Al final queden tots ben embolicats. Per
exemple: poseu la mà dreta sobre una cosa blava, la mà esquerra ha de tocar un
cap, els peus han de tocar una cosa de color negre,.... Es puntua pel nº
d’ordres aconseguides.
23-
NÚMEROS, LLETRES I FORMES Expressió corporal + coordinació
Amb l´ajuda del cos i per grups, els nens
faran lletres, números i formes geomètriques com quadrats o rodones. El monitor
coordinarà les figures que han de fer i ajudarà en els grups a formar paraules
entre ells. Es puntuarà l’originalitat i rapidesa.
24-
ORDENA I SIGUES ORDENAT Comunicació no verbal
Sense parlar, utilitzant només gestos, els
nens s´hauran d´ordenar en files segons els mesos de naixement, els dies de
naixement o altres ordenacions més o menys complicades com els números de
carrer on viuen, el número del DNI (en nens més grans), l´alçada, el pes, etc..
. Es puntuarà la rapidesa i efectivitat i es penalitzaran els grups que parlin.
25-
BUSCANT A ALGÚ QUE..
Recerca + coneixement
El monitor reparteix uns fulls que diuen
BUSCA A ALGÚ QUE.. i diferents frases com: -hagi nascut el mateix mes que tu;
-li agradin els dibuixos animats; -el seu nom (o algun cognom) comenci amb la
mateixa lletra que el teu nom o cognoms; -tingui els ulls blaus; -porti
ulleres; -tingui les
sabates negres; -hagi anat en avió; -hagi dormit en tenda d’acampar; - que
tingui dos germans; que tingui el mateix nº de peu que tu; etc.. . El difícil
és que no val repetir ningú i s´ha d´omplir el full el més ràpid possible. Al
final es posen les dades en comú. Caldrà fer diferents models de fulls per
evitar que s´ho copïn.
26-
PASSAR PEL PONT Flexibilitat + imaginació
Entre
el grup han de fer ponts i un nen ha de passar per sota per comprovar que és
segur i efectiu. Es puntua la imaginació, la cooperació del grup i la capacitat
de crear noves formes de ponts.
27-
QUÈ HI FALTA? Tacte + memòria
En un bossa hi ha diferents objectes que els
nens poden palpar sense mirar. Després en treiem un i ells han d´endevinar quin
objecte falta. Es puntua amb 10 si ho encerten a la primera i anar baixant fins
a un 0.
28- LA MANIFESTACIÓ Força
Un grup de monitors resta inmòbil dins un
cercle i els nens els han de treure. No val oposar resistència. Es cronometra
un temps.
29-
EL MATA-RÀPID Velocitat en general
En un espai petit i amb grup reduït. El
monitor haurà de “matar” a tots els nens amb una pilota fluixa en el menor
temps possible, tots els nens hauran d’intentar no ser tocats. Els tocats hauran de
seure a terra. No
val tocar de rebot. El monitor cronometrarà quan triga.
30-
EL PASSAMANS
Tacte + percepció de l’espai
Entre diferents arbres lliguem una corda
llarga. Entre el recorregut de la corda hi fiquem diferents objectes per dificultar
una mica el pas. Després els nens passaran agafats de la corda amb els ulls tapats. Es cronometrarà quan triguen.
És permès espantar-los!.
31-
MONUMENTS NATURALS Originalitat + coneixement del medi
Per grups i en un bosc es tracta de fer
monuments espectaculars amb materials que puguin trobar al bosc com branques,
herbes, fulles, lianes, pedres,... . Es puntua cada grup per paràmetres: més
original, el més alt, el més espectacular, impacte ambiental,.... . Després es
fa la mitjana dels paràmetres, evidentment no es pot fer malbé el bosc, fer-ho
és penalitzat. Entre el grup es pot
repartir cordill perquè ho facin més bé.
32- ELS BUFA-GLOBUS
Velocitat + capacitat de bufera
En un bosc o pati es tracen dues línies a una
distància d’uns deu metres. A un costat de la línia (sortida) es col.loquen
tots els nens amb un globus i bufant han d’arribar a l’altre línia (arribada).
No és vàlid servir les mans per res. Es para el crono quan arriba el cinquè.
33-
ELS BUSCA-ARBRES Coneixement del medi + rapidesa
Per grups se’ls reparteix un fitxa amb un dibuix d’una fulla d’arbre. Després en un bosc es dóna la sortida i han de trobar un arbre amb la fulla corresponent i tornar al lloc on hi ha el monitor. Allà el monitor els donarà una nova fulla per trobar i després hauran de tornar. Guanya l’equip que primer trobi totes les fulles (cinc per exemple). També es pot fer en fruits en el cas d’una aglà, una pinya o móres.
34- LA RODONA Precisió
És un joc de bales. Es marca una rodona a terra. Per ordre es tiren les bales (una cadascú) des d’una distància determinada. Cada nen tirarà dues vegades des de distàncies diferents, cada vegada que s’entra una bala és un punt per l’equip. Al final es sumen els punts.
35- LA CULLERA I EL CORDILL Velocitat gestual
Es lliga una cullera en un extrem d’un cordill llarg. Per equips es tracta de fer passar la cullera i el cordill per dins de la roba de cada nen que estan en fila índia fins arribar a l’últim. Guanya l’equip que primer ho fa, es cronometra.
36- FRISBEE AL PAL Precisió
Entre dos arbres col.loquem dues cordes llargues separades per uns tres pams i a dos metres del terra. De la corda de sota hi penjarem diferents pals amb cordills. Des d’una distància llarga tirarem el frisbee intentant passar-lo entre les dues cordes (deu punts) o tocar els pals (cada pal tindrà la puntuació escrita depenent de la seva llargària i posició). Es fran tres llançaments per persona, qui acabi de llançar es quedarà darrera per tornar el disc. Es sumaran els punts de tot l’equip.
37-GLOBUS D´AIGUA AL COLL Tacte + agilitat
Per parelles han de transportar globus d´aigua amb l´ajuda de la barbeta i el pit per un petit circuit amb sortida i arribada. Es puntuen el nº de globus transportats d’un costat a l’altre en dos minuts. Cada globus explotat resta un punt.
38-CALCULAR L’ALÇADA O LLARGÀRIA D’UNA COSA Càlcul
La prova consisteix en acostar-se al màxim en el càlcul de la llargària, l’alçada o el pes d’una cosa. Poden calcular la llargària d’un tronc, el pes d’una pedra o l’alçada d’una paret o porteria per exemple. Es puntua en centímetres, quilos, etc.. que s’hi acosten. També es poden fer paràmetres de puntuació: +-2cmts= 10 punts; +-2-5cmts=9 punts; etc.. .
39-EL MAR QUE
NO TENIA AIGUA
Transport d’aigua amb la boca
Hi ha dos cubells (mars): un està ple d’aigua salada i l’altre no té aigua. Es tracta de agafar aigua del cubell ple amb la boca i transportar-la al cubell buit que no té aigua i està a certa distància. Es puntua pel volum d’aigua que han aconseguit en cert temps establert previament.
40-LA
PASTANAGA Agilitat per menjar
Es tracta de menjar-se una pastanaga sencera sense utilitzar per res les mans. S’aconsellarà que es faci en rotllana. Es puntua amb un Si o un No.
41-LES ESPELMES Agilitat
Es tracta d’apagar dues espelmes amb xeringues plenes d’aigua. Dos membres de l’equip sostindran les espelmes i quedaran xops. Es cronometra.
42-LES POMES QUE PENGEN Habilitat
Es tracta de menjar sense fer servir les mans les pomes que penjaran d’un gronxador o lloc semblant lligades per un cordill. Es puntua la “menjabilitat” del grup.
43-EL XUPA-XUPS INEXPUGNABLE Habilitat
Per parelles. Un nen tindrà un xupa-xupa a la boca agafat pel pal i un altre li haurà de treure l’embolcall. Es puntua el nº de xupa-xups desembolcallats en dos minuts per tot el grup.
44-ROBA CANVIADA Habilitat
Es tracta de canviar-se el màxim número de peces de roba amb altra gent del grup. Es contaran el nº de peces. Tindran dos minuts.
45-ROBA AL REVÉS Habilitat
Es tracta de girar-se la roba al revés i tornar-se-la a posar. Es contaran el màxim nº de peces. Tindran tres minuts.
46-PINTA-LLAVIS I A PINTAR! Habilitat
Es tracta de fer un dibuix entre tots amb els llavis o altres parts del cos pintades. Es puntuarà l’originalitat i la tècnica del dibuix. Tindran tres minuts.
47-PETONEJA RÀPID Habilitat
En aquesta ocasió s’escull un nen de l’equip que haurà de fer petons a la resta de l’equip i monitor/a en el mínim temps possible. Es cronometrarà fins a les centèssimes.
48- COM SÓN ELS MONITORS? Recerca
Els nens tindran un full que hauran d’omplir amb dades dels monitors per fer-ne una llista de major a menor o simplement una resposta en les preguntes que no es pugui fer llista. Els paràmetres a buscar poden ser: alçada, pes, edat, nº calçat, color dels ulls, roba que porta en aquell moment, color de cabells,...
49-ELS CASTELLERS Imaginació
Entre tot el grup hauran de fer un castell humà des de terra i estirats a terra. El castell haurà d’estar ben muntat tenint en compte les parts del castell amb més gent a la part de sota i l’anxaneta a dalt que ha de coronar-lo. Es valorarà l’originalitat i l’estructura.
50-30 PUNTS RÀPIDS Rapidesa
En una cistella de bàsquet i entre tot el grup hauran de fer 30 punts (o més) tenint en compte que estaran cronometrats. Han de col.laborar tots els membres del grup.
51-FER CANTAR A LA PENYA Recerca
Es tracta d’anar pel poble buscant voluntaris i fer-los cantar un tema escollit o lliure. També hi ha la versió poètica que és fer llegir un poema a algú. Si no hi ha un monitor/a amb el grup la persona del carrer els haurà de signar un comunicat comforme ha cantat, recitat,.. .
52-TROBAR OBJECTES DETERMINATS Recerca
Es tracta de buscar pel poble, bosc o lloc on estiguin diferents objectes, per exemple: un escuradent, una flor de color groc, un calendari, una pinsa d’estendre roba, .... . cada objecte valdrà uns punts segons la seva dificultat de trobar. No és permès anar a la pròpia casa a buscar-los.
53-TIR DE PINYOL Habilitat
Cada nen del grup llançarà el pinyol d’una oliva tan lluny com pugui. Els tres que allarguin més el llançament puntuaran la distància i la suma dels 3 serà la puntuació de l’equip.
54-PILOTA QUE NO CAU Habilitat
Cada nen tindrà una raqueta de diferent tipus: tennis, tennis taula, bàdminton, ... . Es tracta de tocar un volant de bàdminton tots sense que toqui a terra establint un ordre. Es puntuarà la durada, la cooperació i la “tècnica” del grup.
55-ESCULTURA HUMANA Habilitat
Entre tot el grup han de fer una escultura humana tenint en compte que ha de ser espectacular, original i que s’aguanti. Han d’aguantar uns quants segons per fer-los una fotografia. Es puntua l’originalitat.
56-ESCENIFICAR UN ANUNCI Imaginació
Es tracta d’escenificar una versió lliure d’un anunci conegut en el qual intervingui molta gent o hi hagi banda sonora perquè tots hi col.laborin. Es puntuarà l’originalitat.
57-UN AUTÒGRAF SI US PLAU... Recerca
Es tracta d’aconseguir el nº + gran possible d’autògrafs de la gent del poble. Disposaran d’una graella per poder-los comptar millor.
58-DESCOBRIR JEROGLÍFICS Enginy
En un paper se’ls donarà uns jeroglífics que hauran de resoldre. Cada enigma valdrà uns punts.
59-BUFA, QUINA BUFERA! Bufera
Es tracta d’inflar un matalàs, pilota de platja o objecte inflable en el menys temps possible, tots els nens del grup hauran d’inflar.
60-TAPA’T QUE FA FRED Enginy
Amb unes mantes que se’ls donaran hauran de tapar-se de tal forma que no es vegin. Han de ficar-se tots junts. Es puntuarà segons si s’han tapat del tot (10) o se’ls veu una mica (9,8,7,6..).
61-ENGANXA-LLETRES Enginy
Al grup de nens se’ls donarà un munt de papers de diari, tisores, cola i un paper en blanc. Hauran de crear una paraula el màxim de llarga en tres minuts tenint en compte que cada lletra que enganxin al full blanc ha d’estar separada. El tamany de les lletres és indiferent. Es puntua el nº de lletres enganxades.
62-OMPLIM L’AMPOLLA Recerca ràpida
Es tracta d’omplir amb pedretes una ampolla d’aigua buida. No és permès tirar-hi sorra. Tenen 2 minuts i puntuarà fins a quin punt l’omplen.
63-ELS COLLARETS NATURALS Enginy + habilitat
En tres minuts i unes gomes o cordills han de construir-se collarets amb coses naturals. Es puntuarà l’originalitat, l’enginy, els materials utilitzats,..
64-LA CADENA DE LA ROBA Enginy+desinhibició
Es tracta de fer una cadena de roba el més llarga possible. No es puntua pel nº de peces sinó per la llargada de tota la cadena. Les peces han d’estar enganxades amb nusos.
65-CREUEM EL RIU Enginy+equilibri+recerca
Es tracta de creuar un tros de terreny (riu) passant per sobre de pedres, troncs o altres objectes que han de buscar. Es puntua per la rapidesa, enginy i equilibri general del grup.
66-PETONS MARCATS Enginy+desinhibició
Entre tots es pintaran els llavis i hauran de fer petons marcats a tots els membres del grup preferentment a la cara. Els llavis marcats s’han de poder veure i tots han de tenir la “signatura de tots”.
67-”SITTING BULL” Manualitats
Un membre del grup és el gran cabdill indi “Sitting Bull” però ha perdut el seu “barret” de plomes. Els altres nens li hauran de fer en tres minuts. Es puntua l’originalitat, solidesa i col.locació. El material (plomes grosses i cinta) ja se’ls dóna d’entrada.
68-LA CORDA ENNUAGADA Manualitats+enginy
Entre tot el grup han de desfer un nus d’una corda en el mínim temps possible. S’ha de tenir clar que cada grup ha de tenir la meteixa dificultat de nus.
69-LA MÒMIA Manualitats+enginy
Es tracta d’embolicar completament un nen amb paper higiènic. Es puntuarà segons si es veu o no part d’ell. Tindran tres minuts.
70-EL DAU I EL SIS Rapidesa+sort
Cada membre del grup ha de treure un sis en un dau. Per ordre aniran tirant fins que cadascú hagi tret un sis, serà llavors quan es pararà el crono.
71-MÉS FULLES, MÉS PUNTS Recerca
En un bosc han de trobar el màxim nº de fulles diferents en dos minuts. Les han de portar al lloc on hi ha el monitor per contar-les.
72-LA CLAU QUE
OBRE LA PORTA Rapidesa+sort
Es coloquen tots davant d’una porta amb un munt de claus i només una que obre la porta. Per ordre aniran intentant obrir la porta fins a aconseguir-ho. Es cronometra.
73-L’ÀLBUM DE CROMOS Memorització
Tindran un minut per memoritzar un àlbum de fotos incomplet, després hauran d’escollir 10 cromos d’un munt tenint en compte que no poden agafar-ne de repetits. Cada cromo “falti” és un punt.
74-LA FOTO IDÈNTICA Imitació
Se’ls donarà una foto, quadre o dibuix i l’hauran d’imitar amb el tot el que els sigui possible: postures, vestuari, localització,... .El material ja se’ls donarà. Es puntuarà com a més nota la màxima semblança.
75-ELS COMPACTES DESORDENATS Rapidesa
Se’ls donaran un munt de compactes que no coincideixin entre les capses i el disc compacte. Els hauran d’ordenar, es cronometrarà.
76-ELS AVIONS DE PAPER Manualitats
Hauran de fer avions de paper i llançar-los el màxim de lluny. Qui allargui més de cada grup puntua pel grup.
77- DESFER EL QUE HEM FET Habilitat manual
Per relleus i amb rapidesa aniran passant tots els membres del grup a una corda lligada a un arbre per fer-hi un nus cadascú. Quan acabin (no abans) se’ls dirà que han de desfer els nusos que ells mateixos han fet. Es cronometrarà. Cada nen desferà un nus per ordre.
78- LA FARINA I EL SUGUS Habilitat
Es tracta de buscar un sugus dins un plat ple de farina sense fer servir les mans. Es pot comptar per temps, pel número de sugus trobats, etc..
79- LA PATATA A LA ROTLLANA Habilitat
El grup fa una rotllana i s’han de passar una patata enganxosa amb rovell d’ou. Cada volta que facin han d’augmentar la distància entre cada nen. La patata pot caure com a màxim dos cops a terra.
80- LA CULLERA I LA CASTANYA Habilitat
Es tracta de fer un recorregut amb una cullera a la boca que porta una castanya a sobre sense que caigui la castanya. Cada membre del grup ho ha de fer i es compten les carreres completes sense que hagi caigut la castanya a terra.
81- EL TRIVIAL DE L’ESPLAI Endevinar
Es tracta de respondre preguntes sobre l’esplai, el poble, etc... Per exemple: els cognoms dels monitors, el nº d’habitants del poble (amb ampli marge d’error), on està algun carrer, on està algun monument,etc.. .
82- ELS CORDILLS DE LES SABATES Habilitat
Es tracta de fer una cadena amb tots els cordills de les sabates que es trobin. Guanya l’equip fa més metres.
83- LA GALETA QUE SALTA
Es tracta de col.locar-se una galeta al front i fer-la lliscar fins a la boca sense fer servir les mans. Es puntuarà en el grup el nº de nens que ho aconsegueixen o una puntuació general.
84- LA GALETA XIULADORA
Es tracta de menjar una galeta i després tots junts xiular una cançó coneguda. Es puntuarà en general.
85- EL CASTELL DE CARTES
Han de fer en el menor temps possible un castell de cartes el més gran possible i que aguanti almenys uns segons.
86- ELS GLOBUS RÀPIDS
Cada membre del grup haurà d’inflar un globus fins a fer-lo explotar. Quan exploti l’últim globus es para el cromòmetre.
87- ELS CANTAUTORS
Entre el grup hauran de crear una cançó amb lletra inventada i música coneguda. La temàtica hauria de ser sobre les colònies, l’esplai, el medi ambient, etc.. .
88- ELS BORRATXOS
Es col.loca una moneda a terra i es tracta de donar voltes sobre la moneda amb el dit índex tocant la moneda. Es poden contar el nº total de voltes que donen els membres del grup.
89- FÉS-LO RIURE
Semblant al “No te rías que es peor”. Han de fer riure a algú assignat pel monitor. Tindran un temps.
90- MEMORITZACIÓ LETAL
D’una llista amb 40 objectes n’han de memoritzar vint en menys de 40 segons. Es contaran tots els objectes reconeguts.
91- EL TROBADOR
Preparar una cançó o poema d’amor i escenificar-lo. Es puntuarà l’originalitat.
92- EL GLOBUS AEROSTÀTIC
Es tracta de fer un recorregut determinat amb un globus a la boca mentre es va bufant. El circuit tindrà obstacles.
93- IMITACIÓ PERILLOSA
Han d’imitar algun dels monitors/es de l’esplai. Es valorarà l’originalitat.
94- DORMILEGUES
Han de fer bromes que es dorm a terra i roncar durant 30 s. Sense que ningú rigui. Si algú riu es despuntua. El monitor podrà fer-los riure una mica per fer-los caure.
95- CONCURS DE LLETJOS
Han de fer cara de lletg durant almenys vint segons. Es puntua l’originalitat.
96- “TALADROS”
Han de parlar durant un minut sense parar del tema que se’ls digui. Tot el grup ha d’intervenir i no es poden parar ni un segon.
97- EL BIGOTI DE L’AZNAR
Tots els participants s’hauran de pintar un bigoti com l’Aznar. Tindran un temps cronometrat per fer-ho.
98-
POSAR FIL A L’AGULLA
En
menys de 15 segons hauran d’enfilar una agulla. Si triguen menys tenen un 10 si
triguen més es cronometra el temps que triguen per fer-ne després mitjanes
entre tots els grups.
99-
FESTA TAURINA
Es tracta
de representar una “corrida”(de toros, evidentment). Es valorarà un toc crític
contra els toros, el sentit de l’humor i la introducció d’elements divertits:
cavall, banda, públic.
100-
MARADONA
Han de fer almenys 15 tocs de pilota sense que toqui a terra entre tots els del grup. Si la pilota és de platja serà molt més fàcil.
Jordi Roca
Ex-monitor de l’Esplai Güitxi-Güitxi de Tona
Torna a l'índex
Torna a l'índex de jocs
Descarrega't una versió amb el format PDF (Acrobat Reader). Imprimeix-t'ho millor!