Objectius Terminals

1. Mostrar coneixement del propi cos, les seves capacitats perceptives i de moviment. En Pere diu, anomenar parts del cos, la gallina cega, inventar moviments, nous recorreguts,..
2. Acceptar i estimar el propi cos. Anomenar virtuts i defectes del cos, ajudar-se en els defectes entre tots,..
3. Controlar la pròpia lateralitat i exercitar-la referida a les altres persones i als objectes. Conduccions, adaptacions diverses a dif. Mans, llançaments i recepcions, test de lateralitat, el mirall, seguir ordres ràpides..
4. Controlar la respiració mitjançant activitats que ho afavoreixin. Bufar pilotes de tennis-taula, seguir el recorregut de l'aire, explicar diferents respiracions,nedar, bucejar, bombolles de sabó (s'ho construiexen a l'hora de plàstica), aguantar paper de seda bufant…
5. Utilitzar el control tensió-relaxació voluntàriament. Exercicis de respiració, expressió corporal: sou pedres o plomes, aixecar diferents segments corporals, Risoteràpia, ..
6. Adoptar la postura correcta i equilibrada tant en repòs com en moviment. col.locar l'esquena recta a la paret, explicar formes d'aixecar pesos, caminar de formes diferents, palpar el cos, fer massatges…
7. Actuar responsablement sense risc per a la salut amb iniciatives motrius apreses. Aprendre escalfament correcte, fer escalfaments específics, prevenció de riscos amb matalassos, els castellers que no es fan mal…
8. Interpretar les nocions de relació que s’estableixen entre el propi cos, els objectes i l’espai exterior i utilitzar-les adequadament en l’acció motriu. Ombres xineses, la fotografia, el futbolí humà, el joc dels vaixells,..
9. Relacionar les nocions espacials tot aplicant-les a un espai concret (pista esportiva, la natura, un plànol, etc..). jocs preesportius diversos: foot-cranc, mini-golf, petanca desnivell;jocs de pistes, orientació, els mapes humans, esports adaptats…
10. Executar moviments sincronitzant-los amb estructures rítmiques. Classe d'aeròbic infantil, percussions fetes pel MEF: seguir, coreografia amb música, danses, moure's per parelles al so de la música,..
11. Executar amb fluïdesa, sincronització, eficàcia i precisió les habilitats motrius bàsiques i les seves combinacions. Fer diferents tipus de recorreguts amb variacions de ritme, freqüència, recolzaments,.. Parts dels salts, circuit d'agilitat, quadrupèdies en circuit, la pista americana, girs de tot tipus, equilibris diversos, reptacions, propulsions, la cascada..
12. Identificar i interpretar ritmes realitzats mitjançant l’acció motriu (marxa, cursa, salts, danses, etc.. ) Relacionar ritme amb picar de peus i mans, jocs rítmics, seguir ritmes musicats, salts i ritmes,…
13. Executar els moviments propis de les danses realitzades. La muntanyeta, en Joan Petit, el ball de st. Ferriol, la Bolanguera, els Nans nous, els Nans vells,..
14. Executar moviments molt diversos amb els màxims recorreguts dels segments corporals. Flexibilitat: streching, jocs de flexibilitat, activitats de relaxació: el titella, balls, break-dance..
15. Experimentar curses i tasques motrius variades buscant l’economia d’esforç. Les porteries buides, cursa de Resist. Aeròbica,.natació, Pilotes fora, el quadrat, cursa Navette, …
16. Utilitzar adequadament la força en aquelles tasques en què s’actuï contra resistència donada. Jocs de lluita i combat, transport de troncs, els castellers, lluita de matalassos (equilibri).., abdominals en 30', flexió de braços sostingut,..
17. Donar respostes motrius davant d’un determinat estímul en el temps mínim possible. Reacció letal o súper-ràpid, cara o creu; pedra, paper i tisores; joc dels noms, joc de la seducció, joc del revés, pica-paret, els marcianets, en Pere diu,..
18. Executar els gestos bàsics dels diferents esports individuals, d’adversari i els col·lectius practicats. Seqüència de salts d'alçada, tir lliure en bàsquet, penal d'hanbol, gestos de volei, batejar amb beisbol, cops d'indiaka, els llançaments del frisbee, bàdminton: diferents tocs…
19. Utilitzar l’estratègia individual i d’equip bàsica dels esports que es realitzin. Les 10 passades, rugbi, conduir la pilota de futbol, botar la de bàsquet, joc passar el tresor, jocs de recerca, ocupar l'espai correctament, ocupar poc…
20. Aplicar les regles fonamentals de les activitats físiques que es practiquin. Bombes fora, endevinar etiquetes amb mímica (respectar torns..), la bandera, killball, jocs de lluita i combat, el rellotge, Bàsquet avança,..
21. Identificar els esports, les danses i els jocs com a elements sòcio-culturals i lúdics. Explicar històries dels balls, bales, "tazos", ball de la Bolanguera, les bitlles, esports tradicionals bascos, estirar la corda, saltar a corda,..
22. Respectar les regles i aplicar normes de joc. Inventar normes de joc diferents a les habituals i votar-les en concens, saber guanyar i perdre,..
23. Actuar amb esforç per vèncer les dificultats superables. Jocs de lluita i combat, transport de troncs, els castellers, lluita de matalassos (equilibri), touchdown handbol, melé de rugbi, estirar la corda, transports…
24. Valorar i aplicar hàbits higiènics de pràctica permanent (dutxar-se, canviar-se la roba, etc.. ). Automassatges i massatges als demés, esquenes rectes i ben posades, estructurar les sessions per tenir temps a dutxar-se, controlar la roba,..
25. Expressar corporalment emocions , sentiments i idees. Interpretar els gestos d’altri. Endevinar pel.lícules, personatges, esports amb mim; frases amb mim, representacions vàries a partir de paperets, el joc de la seducció, el codi secret,..
26. Representar un personatge i interpretar un argument utilitzant tècniques de dramatització o mim. Representacions diverses d'acudits, contes, anuncis, situacions,… Mim per grups, improvisació; jocs de rol,…
27. Realitzar diferents tipus de joc, integrant-se en la dinàmica establerta. Joc del cartell al clatell, Futbol xinès, la muralla, els mec-mec, circuit de jocs de cucanya, el mocador,..
28. Descriure els jocs tradicionals del propi territori. Curses de sacs, trencar l'olla, les bitlles, les bales,…
29. Experimentar el joc com a objecte de plaer i recreació. Conills al cau, els caçapapallones, el vampir, agafa cues, mec-mec, gat encimbellat, Stop; la gallina, els pollets i la guineu, les estàtues, pica-paret, els vaixells, St.Fermín, serps i granotes, he anat al mercat, les capsetes,.....
30. Valorar l’activitat física com a possible pràctica de temps lliure i escollir les formes més adients a les pròpies característiques i interessos. Jocs anti-sexistes, testos, Olimpiades de la pau, jocs inventats, explicar jocs,…
31. Acceptar i respectar la diversitat física, d'opinió i acció. Esports adaptats a NEE, jocs adaptats a NEE, el cec i el soroll, jocs amb limitacions que facin treure més de cada nen,..
32. Respectar i tenir cura de l’entorn, la natura, les instal·lacions i el material , tant propi com comunitari. Joc de pistes al bosc; pip1,pip2..; excursió amb BTT; a la platja; fer activitats gimnàstiques ; tenir cura del material; formes de manteniment del material, joc de mantenir bé el medi i el material (etiquetes).


Última actualización 19/12/00
Por ...