Som-hi, tirem-ho a terra!- Cap a terra! la tornem a muntar?

Els alumnes necessiten crear, buscar noves coses, investigar les possibilitats del seu cos en relació a l'espai, als altres i al diferent material del que disposen.

Hem de ser-ne conscients i deixar fer dins d'un límit.

Cal potenciar la creativitat sense deixar de banda la seguretat.

És aquell equilibri tan difícil en el qual ens movem els MEF.

Ells mateixos col·loquen les peces per convertir una zona perillosa en una zona segura.

A la foto es veu un nen de P3 col·locant la peça que li pot evitar un trau a ell o a qualsevol dels seus companys.

La seguretat a les sessions de psicomotricitat

Tothom sap que una colla de nens i nenes amb total llibertat per crear és un còctel que pot resultar tan divertit com perillós i per això cal anar amb compte i estar molt atents.

La seguretat en les sessions de psicomotricitat i Educació Física ha d'estar sempre present per evitar el mal abans que es produeixi. Moltes vegades hem sentit allò que per aprendre hem de caure de moltes vegades però personalment prefereixo que siguin els propis pares els que experimentin les caigudes dels seus fills.

Malauradament molt sovint moltes escoles no estan preparades per educar el cos i les seves capacitats en condicions. És el cas de la meva escola on per manca de gimnàs hem de fer psicomotrictat al menjador i/o vestíbul amb mancances en mesures de seguretat. Cal implicar els alumnes, per molt petits que siguin, en la vital importància de la seguretat pròpia i dels altres. Deixeu-me que us expliqui algunes mesures que prenem nosaltres en el cas de la psicomotricitat.

Amb unes peces de construcció toves construïm uns "para-xocs" que eviten mals majors en xocs contra les taules. I què passa quan aquests invents cauen a terra?

Ja ho fico bé

Tot el material del que disposen els alumnes ha d'estar revisat i fer-ne un ús responsable. Les cordes mai es lligaran al coll, utilitzarem matalassos per terra i mai hi pujarem a sobre si hi ha algú a sota, etc... Abans d'introduir algun material que pugui resultar perillós en farem demostracions sobre un ús correcte, la conscienciació és escencial crec jo.

I una altra cosa ha de quedar clara, per moltes mesures de seguretat que prenguem de vegades es poden fer mal igualment, els MEF hem de saber conviure amb les rascades, els nyanyos, els cops, els traus, etc...

Per comentaris: jroca222@xtec.net

Participa al fòrum.