TEMARIS DE LES OPOSICIONS

EDUCACIÓ FÍSICA

CONCEPTE D’EDUCACIÓ FÍSICA: EVOLUCIÓ I DESENVOLUPAMENT DE LES DIFERENTS CONCEPCIONS.

 

L’EDUCACIÓ FÍSICA EN EL SISTEMA EDUCATIU: OBJECTIUS I CONTINGUTS. EVOLUCIÓ I DESENVOLUPAMENT DE LES FUNCIONS ATRIBUÏDES AL MOVIMENT COM A ELEMENT FORMATIU.

 

ANATOMIA I FISIOLOGIA HUMANA IMPLICADES EN L’ACTIVITAT FÍSICA. PATOLOGIES RELACIONADES AMB L’APARELL MOTOR. AVALUACIÓ I TRACTAMENT EN EL PROCÉS EDUCATIU.

 

EL CREIXEMENT I EL DESENVOLUPAMENT NEUROMOTOR, OSSI I MUSCULAR. FACTORS ENDÒGENS I EXÒGENS QUE REPERCTUTEIXEN EN EL DESENVOLUPAMENT I CREIXEMENT. PATOLOGIES RELACIONADES AMB EL CREIXEMENT I L’EVOLUCIÓ DE LA CAPACITAT DEL MOVIMENT. AVALUACIÓ I TRACTAMENT EN EL PROCÉS EDUCATIU.

 

LA SALUT I LA QUALITAT DE VIDA. HÀBITS I ESTILS DE VIDA SALUDABLES EN RELACIÓ A L’ACTIVITAT FÍSICA. LA CURA DEL COS. ANATOMIA I AUTOESTIMA.

 

CAPACITATS FÍSIQUES BÀSIQUES, LA SEVA EVOLUCIÓ I FACTORS QUE INCIDEIXEN EN EL SEU DESENVOLUPAMENT.

 

COORDINACIÓ I EQUILIBRI. CONCEPTE I ACTIVITATS PEL SEU DESENVOLUPAMENT.

 

L’APRENENTATGE MOTOR. PRINCIPALS MODELS EXPLICATIUS DE L’APRENENTATGE MOTOR. EL PROCÉS D’ENSENYAMENT I APRENENTATGE MOTOR. MECANISMES I FACTORS QUE INTERVENEN.

 

HABILITATS, DESTRESES I TASQUES MOTRIUS. CONCEPTE, ANÀLISIS I CLASSIFICACIÓ. ACTIVITATS PEL SEU DESENVOLUPAMENT.

 

EVOLUCIÓ DE LES CAPACITATS MOTRIUS EN RELACIÓ AMB EL DESENVOLUPAMENT EVOLUTIU GENERAL. EDUCACIÓ SENSOMOTRIU I PSICOMOTRIU EN LES PRIMERES ETAPES DE LA INFÀNCIA.

 

L’ESQUEMA CORPORAL, EL PROCÉS DE LATERALITZACIÓ. DESENVOLUPAMENT DE LES CAPACITATS PERCEPTIVES-MOTRIUS.

 

L’EXPRESSIÓ CORPORAL EN EL DESENVOLUPAMENT DE L’ÀREA D’EDUCACIÓ FÍSICA. MANIFESTACIONS EXPRESSIVES ASSOCIADES AL MOVIMENT CORPORAL. INTERVENCIÓ EDUCATIVA.

 

EL JOC COM A ACTIVITAT D’ENSENYAMENT I D’APRENENTATGE EN L’ÀREA D’EDUCACIÓ FÍSICA. ADAPTACIONS METODOLÒGIQUES BASADES EN LES CARACTERÍSTIQUES DELS JOCS EN L’ÀREA D’EDUCACIÓ FÍSICA.

 

ELS ESPORTS. CONCEPTE I CLASSIFICACIONS. L’ESPORT COM A ACTIVITAT EDUCATIVA. ESPORTS INDIVIDUALS I COL.LECTIUS PRESENTS A L’ESCOLA: ASPECTES TÈCNICS I TÀCTICS ELEMENTALS, LA SEVA DIDÀCTICA.

 

L’EDUCACIÓ FÍSICA I L’ESPORT COM A ELEMENTS SÒCIO-CULTURALS. JOCS I ESPORTS POPULARS, INDIVIDUALS I COL.LECTIUS PRESENTS EN L’ESCOLA: ASPECTES TÈCNICS I TÀCTICS ELEMENTALS, LA SEVA DIDÀCTICA.

 

PRINCIPIS DE SISTEMÀTICA DE L’EXERCICI I ELEMENTS ESTRUCTURALS DEL MOVIMENT. SISTEMES DE DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT FÍSICA (ANALÍTICS, NATURALS, RÍTMICS,…).

 

DESENVOLUPAMENT DE LES CAPACITATS FÍSIQUES BÀSIQUES EN L’EDAT ESCOLAR. FACTORS ENTRENABLES I NO ENTRENABLES. L’ADAPTACIÓ A L’ESFORÇ FÍSIC EN ELS NENS I LES NENES.

 

EL DESENVOLUPAMENT DE LES HABILITATS. PRINCIPIS FONAMENTALS DE L’ENTRENAMENT. ADEQUACIÓ DE L’ENTRENAMENT EN L’ACTIVITAT FÍSICA EN ELS CICLES DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA.

 

RECURSOS I MATERIALS DIDÀCTICS ESPECÍFICS DE L’ÀREA D’EDUCACIÓ FÍSICA: CLASSIFICACIÓ I CARACTERÍSTIQUES QUE HAN DE TENIR EN FUNCIÓ DE L’ACTIVITAT FÍSICA EN LA QUE S’HA D’UTILITZAR. UTILITZACIÓ DELS RECURSOS DE LA COMUNITAT.

 

ORGANITZACIÓ DE GRUPS I TASQUES. LA PLANIFICACIÓ D’ACTIVITATS D’ENSENYAMENT I APRENENTATGE EN L’ÀREA D’EDUCACIÓ FÍSICA: MODELS DE SESSIÓ.

 

ALUMNES AMB NEE. CARACTERÍSTIQUES GENERALS DELS TIPUS I GRAUS DE LES MINUSVALIES: MOTORES, PSÍQUIQUES, SENSORIALS, EN RELACIÓ A L’ACTIVITAT FÍSICA.

 

EL DESENVOLUPAMENT MOTOR I PERCEPTIU DEL NEN DISCAPACITAT. LA INTEGRACIÓ ESCOLAR COM A RESPOSTA EDUCATIVA. IMPLICACIONS EN L’ÀREA D’EDUCACIÓ FÍSICA.

 

MÈTODES D’ENSENYAMENT EN L’EDUCACIÓ FÍSICA. ADEQUACIÓ ALS PRINCIPIS METODOLÒGICS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA.

 

L’AVALUACIÓ DE L’EDUCACIÓ FÍSICA A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA. AVALUACIÓ DEL PROCÉS D’APRENENTATGE I DEL PROCÉS D’ENSENYAMENT: MECANISMES I INSTRUMENTS. FUNCIÓ DELS CRITERIS D’AVALUACIÓ D’ETAPA.

 

LA COEDUCACIÓ I LA IGUALTAT DELS SEXES EN EL CONTEXT ESCOLAR I EN L’ACTIVITAT D’EDUCACIÓ FÍSICA. ESTEREOTIPS I ACTITUDS SEXISTES EN L’EDUCACIÓ FÍSICA. INTERVENCIÓ EDUCATIVA.

Torna a la pàgina Inicial