TEMARIS DE LES OPOSICIONS
EDUCACIÓ FÍSICA
CONCEPTE DEDUCACIÓ FÍSICA: EVOLUCIÓ I DESENVOLUPAMENT DE LES DIFERENTS CONCEPCIONS.
LEDUCACIÓ FÍSICA EN EL SISTEMA EDUCATIU: OBJECTIUS I CONTINGUTS. EVOLUCIÓ I DESENVOLUPAMENT DE LES FUNCIONS ATRIBUÏDES AL MOVIMENT COM A ELEMENT FORMATIU.
ANATOMIA I FISIOLOGIA HUMANA IMPLICADES EN LACTIVITAT FÍSICA. PATOLOGIES RELACIONADES AMB LAPARELL MOTOR. AVALUACIÓ I TRACTAMENT EN EL PROCÉS EDUCATIU.
EL CREIXEMENT I EL DESENVOLUPAMENT NEUROMOTOR, OSSI I MUSCULAR. FACTORS ENDÒGENS I EXÒGENS QUE REPERCTUTEIXEN EN EL DESENVOLUPAMENT I CREIXEMENT. PATOLOGIES RELACIONADES AMB EL CREIXEMENT I LEVOLUCIÓ DE LA CAPACITAT DEL MOVIMENT. AVALUACIÓ I TRACTAMENT EN EL PROCÉS EDUCATIU.
LA SALUT I LA QUALITAT DE VIDA. HÀBITS I ESTILS DE VIDA SALUDABLES EN RELACIÓ A LACTIVITAT FÍSICA. LA CURA DEL COS. ANATOMIA I AUTOESTIMA.
CAPACITATS FÍSIQUES BÀSIQUES, LA SEVA EVOLUCIÓ I FACTORS QUE INCIDEIXEN EN EL SEU DESENVOLUPAMENT.
COORDINACIÓ I EQUILIBRI. CONCEPTE I ACTIVITATS PEL SEU DESENVOLUPAMENT.
LAPRENENTATGE MOTOR. PRINCIPALS MODELS EXPLICATIUS DE LAPRENENTATGE MOTOR. EL PROCÉS DENSENYAMENT I APRENENTATGE MOTOR. MECANISMES I FACTORS QUE INTERVENEN.
HABILITATS, DESTRESES I TASQUES MOTRIUS. CONCEPTE, ANÀLISIS I CLASSIFICACIÓ. ACTIVITATS PEL SEU DESENVOLUPAMENT.
EVOLUCIÓ DE LES CAPACITATS MOTRIUS EN RELACIÓ AMB EL DESENVOLUPAMENT EVOLUTIU GENERAL. EDUCACIÓ SENSOMOTRIU I PSICOMOTRIU EN LES PRIMERES ETAPES DE LA INFÀNCIA.
LESQUEMA CORPORAL, EL PROCÉS DE LATERALITZACIÓ. DESENVOLUPAMENT DE LES CAPACITATS PERCEPTIVES-MOTRIUS.
LEXPRESSIÓ CORPORAL EN EL DESENVOLUPAMENT DE LÀREA DEDUCACIÓ FÍSICA. MANIFESTACIONS EXPRESSIVES ASSOCIADES AL MOVIMENT CORPORAL. INTERVENCIÓ EDUCATIVA.
EL JOC COM A ACTIVITAT DENSENYAMENT I DAPRENENTATGE EN LÀREA DEDUCACIÓ FÍSICA. ADAPTACIONS METODOLÒGIQUES BASADES EN LES CARACTERÍSTIQUES DELS JOCS EN LÀREA DEDUCACIÓ FÍSICA.
ELS ESPORTS. CONCEPTE I CLASSIFICACIONS. LESPORT COM A ACTIVITAT EDUCATIVA. ESPORTS INDIVIDUALS I COL.LECTIUS PRESENTS A LESCOLA: ASPECTES TÈCNICS I TÀCTICS ELEMENTALS, LA SEVA DIDÀCTICA.
LEDUCACIÓ FÍSICA I LESPORT COM A ELEMENTS SÒCIO-CULTURALS. JOCS I ESPORTS POPULARS, INDIVIDUALS I COL.LECTIUS PRESENTS EN LESCOLA: ASPECTES TÈCNICS I TÀCTICS ELEMENTALS, LA SEVA DIDÀCTICA.
PRINCIPIS DE SISTEMÀTICA DE LEXERCICI I ELEMENTS ESTRUCTURALS DEL MOVIMENT. SISTEMES DE DESENVOLUPAMENT DE LACTIVITAT FÍSICA (ANALÍTICS, NATURALS, RÍTMICS, ).
DESENVOLUPAMENT DE LES CAPACITATS FÍSIQUES BÀSIQUES EN LEDAT ESCOLAR. FACTORS ENTRENABLES I NO ENTRENABLES. LADAPTACIÓ A LESFORÇ FÍSIC EN ELS NENS I LES NENES.
EL DESENVOLUPAMENT DE LES HABILITATS. PRINCIPIS FONAMENTALS DE LENTRENAMENT. ADEQUACIÓ DE LENTRENAMENT EN LACTIVITAT FÍSICA EN ELS CICLES DE LEDUCACIÓ PRIMÀRIA.
RECURSOS I MATERIALS DIDÀCTICS ESPECÍFICS DE LÀREA DEDUCACIÓ FÍSICA: CLASSIFICACIÓ I CARACTERÍSTIQUES QUE HAN DE TENIR EN FUNCIÓ DE LACTIVITAT FÍSICA EN LA QUE SHA DUTILITZAR. UTILITZACIÓ DELS RECURSOS DE LA COMUNITAT.
ORGANITZACIÓ DE GRUPS I TASQUES. LA PLANIFICACIÓ DACTIVITATS DENSENYAMENT I APRENENTATGE EN LÀREA DEDUCACIÓ FÍSICA: MODELS DE SESSIÓ.
ALUMNES AMB NEE. CARACTERÍSTIQUES GENERALS DELS TIPUS I GRAUS DE LES MINUSVALIES: MOTORES, PSÍQUIQUES, SENSORIALS, EN RELACIÓ A LACTIVITAT FÍSICA.
EL DESENVOLUPAMENT MOTOR I PERCEPTIU DEL NEN DISCAPACITAT. LA INTEGRACIÓ ESCOLAR COM A RESPOSTA EDUCATIVA. IMPLICACIONS EN LÀREA DEDUCACIÓ FÍSICA.
MÈTODES DENSENYAMENT EN LEDUCACIÓ FÍSICA. ADEQUACIÓ ALS PRINCIPIS METODOLÒGICS DE LEDUCACIÓ PRIMÀRIA.
LAVALUACIÓ DE LEDUCACIÓ FÍSICA A LEDUCACIÓ PRIMÀRIA. AVALUACIÓ DEL PROCÉS DAPRENENTATGE I DEL PROCÉS DENSENYAMENT: MECANISMES I INSTRUMENTS. FUNCIÓ DELS CRITERIS DAVALUACIÓ DETAPA.
LA COEDUCACIÓ I LA IGUALTAT DELS SEXES EN EL CONTEXT ESCOLAR I EN LACTIVITAT DEDUCACIÓ FÍSICA. ESTEREOTIPS I ACTITUDS SEXISTES EN LEDUCACIÓ FÍSICA. INTERVENCIÓ EDUCATIVA.