UNITAT DE PROGRAMACIÓ
"LEDUCACIÓ FÍSICA ÉS UNA
PASSADA!"
- TÍTOL Nº DE SESSIONS: 5
- TEMPORITZACIÓ: TRIMESTRE 3º Tornant de Setmana Santa
- LLOC. BARRI. NIVELL SÒCIO-ECONÒMIC. COMARCA. ESCOLA.
INFRAESTRUCTURES. MATERIAL.
- JUSTIFICACIÓ DE LA UNITAT DE PROGRAMACIÓ. Els alumnes
han de conèixer alt per alt la història de lEF i
de lact. Física al llarg de la història de la
humanitat.
- METODOLOGIA: Descobriment guiat, resolució de problemes.
- OBJECTIUS GENERALS. OBJ. TERMINALS. Nº 5, 8 i 9.
- EIXOS TRANSVERSALS. Educació per la salut, igualtat
doportunitats entre sexes.
- RELACIÓ AMB ALTRES ÀREES. C. M. natural , social i
cultural.
- GRUP-CLASSE. CARACTERÍSTIQUES..
OBJECTIUS DIDÀCTICS. Lalumne en acabar la UP "..
" ha de ser capaç de
- Conèixer de forma esquemàtica la història de
lactivitat física en la humanitat.
- Expressar amb el cos i comunicar de forma de no verbal.
- Saber gaudir de l'educació física i de les seves
possibilitats.
- Respectar els altres sense importar el seu sexe i la seva
manera de ser i/o actuar.
- Mostrar actituds de col·laboració i de valors de saber
guanyar i perdre.
- Mostrar hàbits dhigiene corporal adequats a
ledat.
CONTINGUTS:
PROCEDIMENTALS.
- Realització de jocs de lluita i combat.
- Escenificació de diferents aspectes de la història de
la humanitat amb mímica.
- Realització de jocs dorientació pel voltant de
lescola.
- Execució duna sessió daeròbic infantil.
- Realització de jocs de relaxació al final de les
sessions.
FETS, CONCEPTES, SISTEMES CONCEPTUALS
- Evolució de leducació física i lactivitat
física.
- La orientació.
- Laeròbic i la seva importància per
lorganisme.
- La higiene i salut en EF
ACTITUDS, VALORS I NORMES
- Acceptació dels altres sense discriminacions de cap
tipus.
- Valoració del propi cos i de les seves possibilitats de
moviment i comunicació.
- Acceptació de lEF escolar com una forma vàlida de
gaudiment del propi cos.
ACTIVITATS DENSENYAMENT APRENENTATGE
- La lluita greco-romana adaptada. Jocs de lluita i combat
simples.
- Aeròbic infantil.
- Les etiquetes: assaig i representació d'escenes de
lEF i act. Física.
- Orientació pels volts de l'escola. Joc de pistes amb
brúixola. Per grups.
- Jocs de relaxació.
- Les etiquetes i la mímica. Mímica dels esportistes més
coneguts de la història: Jordan, Indurain, Pelé,
Comanenci, Navratilova, Graf,..
- Pluja didees sobre temes plantejats pel MEF i
debats.
ACTIVITATS DAVALUACIÓ
- Registre anecdòtic: es valora la participació a les
activitats activament.
- Llistes de control: SI/No/De vegades.
- Participa als debats.
- Es mostra col.laborador amb els companys.
- Mostra hàbits dhigiene.
- Porta la bossa en condicions.
Avaluació final sobre el nivell aconseguit, el procés i el
MEF:
Qüestionari:
- Què tha agradat més de la UP?
- Què tha resultat més difícil?
- Creus que laeròbic és de nenes i lesport de
nens? Per què?
- Has aconseguit relaxar-te? Què has sentit?
- Creus que el mestre ha explicat bé les coses a fer?
- Puntua el teu grau de satisfacció de l1 al 10.