UNITAT DE PROGRAMACIÓ
"AMB EL MATERIAL MHO PASSO MOLT
BÉ!"
- TÍTOL Nº DE SESSIONS: 5
- TEMPORITZACIÓ: TRIMESTRE 2º tornant de Reis.
- LLOC. BARRI. NIVELL SÒCIO-ECONÒMIC. COMARCA. ESCOLA.
INFRAESTRUCTURES. MATERIAL.: ràdio-cassete, cintes de
colors, música, tambor.
- JUSTIFICACIÓ DE LA UNITAT DE PROGRAMACIÓ. Els alumnes
han de conèixer les possibilitats expressives del seu
cos i gestos bàsics característics.
- METODOLOGIA: Descobriment guiat, resolució de problemes.
- OBJECTIUS GENERALS. OBJ. TERMINALS. Nº 5, nº 1
- BLOC DE CONTINGUT:
3. Expressió Corporal i comunicació.
5. Realització de jocs.
- EIXOS TRANSVERSALS. Educació per la salut, igualtat
doportunitats entre sexes.
- RELACIÓ AMB ALTRES ÀREES. Educació musical.; CM
Natural.
- GRUP-CLASSE. CARACTERÍSTIQUES..
Cicle Inicial. 2º. 24 nens i nenes. Cap dificultat
dimportància.
OBJECTIUS DIDÀCTICS. Lalumne en acabar la UP "..
" ha de ser capaç de
- Conèixer i utilitzar diferents gestos expressius del
cos.
- Vivenciar papers senzills de la vida quotidiana.
- Imitar animals, personatges, oficis, etc.. de forma
jugada.
- Seguir i produir ritmes senzills amb les mans i els peus.
- Saber parar el cos en sec en funció a estímuls sonors.
CONTINGUTS:
PROCEDIMENTALS.
- Realització de jocs dimitació.
- Experimentació de les possibilitats expressives del
propi cos.
- Realització jocs on hi ha ritmes senzills.
- Imitació danimals, els seus sons i moviments.
- Seguiment de ritmes senzills que proposa el MEF.
- Experimentació del ball amb diferents ritmes.
- Gravació de sons en un casset.
- Realització que impliquin un domini del to muscular.
FETS, CONCEPTES, SISTEMES CONCEPTUALS
- Els ritmes de la música: lent , ràpid,..
- Els moviments i sons dels animals.
- Els moviments expressius de la cara i el cos en general.
ACTITUDS, VALORS I NORMES
- Acceptació dels altres sense discriminacions de cap
tipus.
- Valoració del propi cos i de les seves possibilitats de
moviment i comunicació.
- Participació i interès en totes les activitats
proposades.
ACTIVITATS DENSENYAMENT APRENENTATGE
- Les capsetes: oficis, animals, personatges,
- He anat al mercat.
- On som? Estem a la platja, a la muntanya, a
lescola,..
- El vampir. Són les deu del matí, lhora de
dinar,
- Gravació de sons danimals en un casset , passar-ho
després i escenificar els animals a mesura que vagin
sortint els seus sons. Sobserven els nens que
millor fan els sons en el joc de les capsetes.
- Seguiment de sons a partir de cops de bastó amb tambor
del MEF. Tècnica del silenci o llenguatge silenciós.
- Dimoniets i angelets.
- Les serps i els ratolins.
- El joc del revés.
- En Pere diu..
- Quin temps fa? Vent, aigua, pluja, fa fred, fa molta
calor,
- Casset amb ritmes molt diferenciats: rock, clàssic,
heavy, rap, salsa,
seguir els ritmes..
- Pica paret
- Música que quan es para som estàtues.
ACTIVITATS DAVALUACIÓ
- A. Inicial: Joc dels animals. Sobserva quin grau de
competència expressiva mostren. Llista de control.
- Passa vergonya
- Participa
- Només imita els demés
- Intenta crear i buscar gestos expressius.
- A. Formativa: Registre anecdòtic: es valora la
participació a les activitats activament. Es valora si
el nen té vergonya, si participa en activitats de grup,
etc..
- A. Sumativa: es torna a passar la llista de control
inicial i a partir de les observacions es fan
conclusions.