UNITAT DE PROGRAMACIÓ

"AMB EL MATERIAL M’HO PASSO MOLT BÉ!"

3. Expressió Corporal i comunicació.

5. Realització de jocs.

Cicle Inicial. 2º. 24 nens i nenes. Cap dificultat d’importància.

OBJECTIUS DIDÀCTICS. L’alumne en acabar la UP ".. " ha de ser capaç de…

  1. Conèixer i utilitzar diferents gestos expressius del cos.
  2. Vivenciar papers senzills de la vida quotidiana.
  3. Imitar animals, personatges, oficis, etc.. de forma jugada.
  4. Seguir i produir ritmes senzills amb les mans i els peus.
  5. Saber parar el cos en sec en funció a estímuls sonors.

CONTINGUTS:

PROCEDIMENTALS.

  1. Realització de jocs d’imitació.
  2. Experimentació de les possibilitats expressives del propi cos.
  3. Realització jocs on hi ha ritmes senzills.
  4. Imitació d’animals, els seus sons i moviments.
  5. Seguiment de ritmes senzills que proposa el MEF.
  6. Experimentació del ball amb diferents ritmes.
  7. Gravació de sons en un casset.
  8. Realització que impliquin un domini del to muscular.

FETS, CONCEPTES, SISTEMES CONCEPTUALS

  1. Els ritmes de la música: lent , ràpid,..
  2. Els moviments i sons dels animals.
  3. Els moviments expressius de la cara i el cos en general.

ACTITUDS, VALORS I NORMES

  1. Acceptació dels altres sense discriminacions de cap tipus.
  2. Valoració del propi cos i de les seves possibilitats de moviment i comunicació.
  3. Participació i interès en totes les activitats proposades.

ACTIVITATS D’ENSENYAMENT –APRENENTATGE

  1. Les capsetes: oficis, animals, personatges,…
  2. He anat al mercat.
  3. On som? Estem a la platja, a la muntanya, a l’escola,..
  4. El vampir. Són les deu del matí, l’hora de dinar,…
  5. Gravació de sons d’animals en un casset , passar-ho després i escenificar els animals a mesura que vagin sortint els seus sons. S’observen els nens que millor fan els sons en el joc de les capsetes.
  6. Seguiment de sons a partir de cops de bastó amb tambor del MEF. Tècnica del silenci o llenguatge silenciós.
  7. Dimoniets i angelets.
  8. Les serps i els ratolins.
  9. El joc del revés.
  10. En Pere diu..
  11. Quin temps fa? Vent, aigua, pluja, fa fred, fa molta calor,…
  12. Casset amb ritmes molt diferenciats: rock, clàssic, heavy, rap, salsa,… seguir els ritmes..
  13. Pica –paret
  14. Música que quan es para som estàtues.

ACTIVITATS D’AVALUACIÓ

  1. Passa vergonya
  2. Participa
  3. Només imita els demés
  4. Intenta crear i buscar gestos expressius.